31 év. Rengeteg öröm és fájdalom, siker és kudarc, győzelem és kiesés. Mi történt az elmúlt 3 évtizedben a finn Forma 1-es világbajnokkal, Kimi Matias Räikkönennel?
1979. október 17. – megszületett Kimi Matias Räikkönen, akiről még nem gondolhatta akkor senki, hogy milyen tehetséges autóversenyző lesz
1988-ban kezdett el gokartozni. Az A, B és C osztályban néhány versenyen részt vett és első győzelmeit is megszerezte.
1991-1996-ig különböző kategóriákban gokartozott. A legjobb eredménye az összetettben a második lett 1994-ben.
1997-ben és 1998-ban megnyerte a finn gokart bajnokság A osztályát.
1999-ben kezdett el formulaautókkal versenyezni a Formula-Renault bajnokságban a Haywood Racing csapattal.
2000-ben a Manor Motorsporttal megnyerte a Formula-Renault brit bajnokságát; tíz futamból heten győzedelmeskedett, hétszer szerzett polepozíciót és hatszor futott leggyorsabb kört.
2001-ben került a Forma 1-be, amikor Peter Sauber, a Sauber csapat vezetője felfigyelt a fiatal finnra. Az első versenyét rögtön pontszerzéssel zárta!
2002-2006-ig a McLaren Mercedes versenyzője volt. Az első évben a világbajnokságot a hatodik helyen fejezte be, majd a következő évben már Michael Schumacher mögött, a második helyen, két pont hátránnyal zárt. A 2003-as évben szerezte meg első futamgyőzelmét Malajziában.
2007-ben a Scuderia Ferrari csapathoz szerződött le, ahol 3 évet töltött. Az első versenyhétvégén megszerezte a pole pozíciót, majd a győzelmet és megfutotta a leggyorsabb kört. Az évad többi részében kisebb-nagyobb sikerrel, de jól versenyzett. Az utolsó néhány versenyen nagyon szoros volt a világbajnoki pontállás és Kiminek nagyon jól kellett ahhoz teljesítenie, hogy világbajnok lehessen. Az utolsó versenyen, a Brazíl Nagydíj hatalmas meglepetést okozott a rajongóknak és a többi pilótának: egyetlenegy ponttal megelőzte Lewis Hamiltont, így megszerezte élete első Forma 1-es világbajnoki címét!
2008-ban nem kedveztek a szabálymódosítások Kiminek. Annak ellenére, hogy majdnem minden versenyen övé volt a leggyorsabb köridő, nem tudott elsöprő győzelmeket aratni.
2009-ben rengeteg új módosítás lett bevezetve (slick gumik visszahozatala, szélesebb első, keskenyebb, magasabb hátsó szárny, szezon közbeni teszttilalom, 18000-es fordulatszám korlátozás, engedélyezett KERS). A kocka megfordult: a kisebb csapatok nagyobb sikerrel versenyeztek, mint az eddigi élmenők. Ezt a Ferrari is megtapasztalta, hisz nem tudott versenyképes autót összerakni - Kimi és Felipe Massa is sokat szenvedett az autó beállításaival.
A szezon végén megdöbbentő hírek jelentek meg, amik mint kiderült, igazak voltak: Kimi Räikkönen 2010-ben nem fog versenyezni a Forma 1-ben. A rajongók egy része örült ennek, de sokaknak megszakadt a szívük.
Aztán jött a hír, hogy leszerződtette a Wrc Rally Citroen csapata. Jelenleg is itt versenyzik és több-kevesebb sikerrel jó a teljesítménye.
Az eddigi legjobb eredményét a Török ralin érte el, ahol az 5. helyen ért célba és 10 pontot szerzett meg!
Ez az kis saját írású cikk összefoglalja a legfontosabb éveket és eseményeket. :)