TILOS ELLOPNI, MIVEL EZT AZ EGÉSZET ÉN GÉPELTEM BE ÉS SOK IDŐ VOLT! NEM AKAROM SEHOLSE MEGLÁTNI, ELŐSZÖR ITT VAN FENT EZ AZ INTERJÚ! (C)
Csupa Újdonsággal szolgált az idei Belga Nagydíj. Először szerezte meg a pole pozíciót a Force India, a szezon során először maradt pont nélkül Jenson Button és idén először nyert Kimi Räikkönen.
Kimi Räikkönen: „Szeretem ezt a pályát.”
-Csodálkoztunk is volna, ha a negyedik győzelmed után mást mondasz… Nehéz volt behúzni?
K.R. : Volt már, aki azt mondta, hogy nem? Meglehetősen hátulra, a harmadik sorba kvalifikáltam magam, ráadásul a start pillanatában Barrichello beragadt előttem, nem tudom, mi történhetett vele. Aztán csak sikerült előrekeverednem, majd az újraindítás után rögtön megelőztem Fisichellát. Onnantól pedig ment minden a maga útján, bár nagyon koncentrálnom kellett, mert Fisico elképesztően gyors volt.
-Hát ez az, az előrekeveredés: kissé kiszélesítetted az első kanyart és a bukótérben zavartalanul autóztad körbe a többieket. Nem tűnt véletlennek…
K.R. : Pedig ez volt! Nem volt tervbe véve, hogy így kerülöm ki a mezőny elejét, de nem volt más választásom, mert összezártak előttem és nem tudtam másfelé menni. Amikor aztán visszatértem a pályára, a harmadik helyen, Kubica mögött találtam magam. Őt lendületből sikerült megelőznöm, aztán bejött a biztonsági autó és mindenki kissé lenyugodhatott.
-Ahogy lenyomtad Kubicát, az már a régi Ferrari-fölény idézte.
K.R. : Pedig messze vagyunk attól! Olyannyira, hogy most sem mi voltunk a leggyorsabbak, ám mégis mi nyertük a futamot.
-Dícséretes önkritika.
K.R. : Felesleges lenne ezt tagadni, a számok úgyis megmutatják.
-Akkor mégis hogy lehet, hogy a te neved mellé került a futam végén az egyes?
K.R. : Mert ugyan a köridőkben nem mi voltunk a legjobbak, összességében azonban igen. Tudtam, hogy minél hamarabb az élre kell állnom, mert ha túl sokat várok, akkor Fisichella messze kerülhet tőlem. Gyorsabb volt, ráadásul nagyjából egyezett a boxtaktikánk is, így amikor kiment a safety car és rámentünk az Eau Rouge-ra, nyomtam is a KERS-t, hogy megfelelő tempókülönbségre tudjak tenni.
-Egyes hírek szerint éppen leendő csapattársadat előzted meg, ugyanis sokan Fisichellát javasolják Luca Badoer helyére.
K.R. : Én ezzel nem foglalkozom, egyáltalán nem érdekel, hogy ki ül a másik autóban, ez legyen a vezetőség gondja. Fisichellának nem lesz könnyű döntenie, ha tényleg megkeresik, hiszen most bebizonyította, hogy a Force Indiában is van „fantázia”. Gondolom, korábban nem sokat habozott volna, ám a mostani futam után biztos, hogy nehezebb lesz a döntés. Mindegy, nem az én dolgom… A saját helyem miatt sem aggódom, szerződésem van a Ferrarival, de a döntéseket nem én hozom, tehát nem gondolok rá. Akármi is történik, biztos, hogy találok valamit, amivel foglalkozhatom. Túl fiatal vagyok ahhoz, hogy visszavonuljak.
-Rali?
K.R. : Szerintem lenne helyem ott is, de mondom, kár ezzel most foglalkozni, most csak arra koncentrálunk, hogy megtartsuk Monzára a jó formánkat.
-És? Megtartjátok?
K.R. : Bízom benne, azonban látni kell, nem mi vagyunk a legerősebb gárda az idén. Tudjuk, hogy semmi esélyünk sincs egyik világbajnoki címre sem, de a konstruktőrök között a harmadik helyünket jó lenne megtartani és hát egyéniben is szeretnénk minnél előrébb végezni. Talán ott is sikerülhet megcsípni egy dobogós helyet.
-Ahhoz egy győzelem nem biztos, hogy elég lesz.
K.R. : Majd kiderül, isei célom mindenesetre az volt, hogy ne zárjam futamgyőzelem nélkül az évet.
-Nem túl merész tervek egy világbajnoktól, aki ráadásul egy Ferrarit vezet…
K.R. : Ám ha úgy nézzük, hogy a szezon első három versenyén nem tudtam tizen belül végezni, akkor azért már rögtön igen szép kihívás. Egész egyszerűen azért, mert ez a Forma 1! Itt állandóan meg kell dolgoznod azért, hogy a csúcson maradhass, emellett pedig még szerencse is kell hozzá. Most minden tekintetben kijött egy lépés és szerintem lesz még olyan pálya, ahol szintén versenyben leszünk, az értékesebb helyekért. Tudjuk, hogy az év már elúszott, de a hátralevő futamokon meg kell mutatnunk, hogy itt vagyunk, velünk is számolni kell! |