HÍREK : Módosulhat a hátsó szárnyra vonatkozó szabály |
Módosulhat a hátsó szárnyra vonatkozó szabály
motorsportal.hu 2011.01.27. 17:15
Akár már az évadot megelőzően is módosíthatnak a pilótafülkéből szabályozható hátsó légterelőre vonatkozó szabályon, értesült a Speedweek című svájci hetilap.
A Nemzetközi Automobil Szövetség jelenleg érvényben lévő szabályzata szerint a hátsó szárny dőlésszögén csak abban az esetben lehet változtatni, ha a versenyző egy másodpercen belül van az ellenfele mögött. További szabályozás a tömegbalesetek elkerülése érdekében, hogy a rendszer csak a rajt (valamint a biztonsági autós fázis utáni új rajt) utáni harmadik körtől kezdve működtethető.
A rendszert a balesetveszély, valamint az előzések csökkenő sportértéke mellett a kiszámítható versenyek miatt is bírálták. A Red Bull Racing főtervezője, Adrian Newey a téma kapcsán elmondta: "Ha túl könnyű lesz az előzés, és a manőver sikere is szinte biztosra vehető, akkor mindenki az utolsó körig fog várni az előzéssel. Különösen a második helyezett. Senki nem akar majd korábban a közvetlen ellenfele elé kerülni azért, hogy az az utolsó körben visszaelőzze. Ha az utolsó körben való előzés bevett módszer lesz, kiszámítható lesz a futam."
A svájci Speedweek úgy tudja, hogy a csapatok a jövő heti valenciai teszten az új autók mellett a szabályozható hátsó szárnyat is próbára teszik, hogy választ kapjanak arra a kérdésre, hogy szükség van-e a szabály megváltoztatására. Arról, hogy pontosan milyen módosítások lehetnek, egyelőre nincsenek információk.
|
Is it really needed to change the rule? I know change is the permanent thing in the world. But sometimes, I have asked myself if do we really need to change the rules we have followed for a very long time. Like for example, our professor has suddenly changed the rules in writing custom research papers. That was so absurd! I have already started writing my papers and then suddenly he will change the rules. That was really unacceptable.