Svéd rali előtt
2011.01.25. 14:16
A havas premier
Az állítják Finnországban, hogy egy rossz főpróba után egy fantasztikus premier jön. Nos, ez történik a színházban és remélhetőleg a raliban is.
Nyilvánvaló, hogy a lappföldi próba nem ment túl rosszul. Vétettem egy hibát, de most az a lényeg, hogy ilyet ne kövessek el Svédországban.
Nagyszerű érzés, hogy végre versenyezhetek, főleg egy új kategóriában. Szeretem a versenyzést és ezt csinálom a legszívesebben, mint minden autóversenyző. Nagyon jó, hogy már most kezdődik a rali-szezon – négy héttel az első Forma 1-es verseny előtt. Mivel aláírtam a Red Bull Citroennél, ezért már nagyon várom ezt az évet.
Természetesen nem túl sok tapasztalattal rendelkezem a ralizás terén, mivel csak öt versenyen vettem eddig részt és három havas pályán volt. Ez jól fog jönni az első igazi versenyemen!
Hogy őszinte legyek, a hó nem teszi könnyebbé a versenyzést számomra. Nagyon oda kell figyelnem, hogy pontos legyek. Ha nem koncentrálok eléggé, akkor majd kapunk csomó extra programot. Ez biztos.
A Lappföldi Ralin kaptunk néhány jó tapasztalatot és esélyt arra, hogy össze tudjuk hasonlítani Dani Sordóval a sebességet két azonos Citroen C4 WRC-vel.
Igazából Kaj Lindströmmel, a navigátorommal tudjuk jól, hogy Sordo és énköztem miért ekkora a különbség. Már most keményen dolgozunk azon, hogy minél jobbak legyünk a Svéd Ralin.
Van olyan, hogy kényelmesen tudom vezetni az autót, arra fordul, amerre én akarom. Nyilvánvalóan nekem kell beállítanom a saját vezetési stílusomhoz. Van néhány előnye a Lappföldi Ralinak: ugyanazt a gumiabroncsot használtuk, amit a szezonnyitó ralin is fogunk.
Az emberek már kérdezték, hogy mik a terveim erre a szezonra nézve. Még soha nem gondolkodtam ezen és most se fogom elkezdeni. Csak megpróbálom a legjobbat nyújtani és jó benyomásokat akarok kelteni.
Hahó, ez a világ még teljesen új számomra. Minden rali-helyszín – kivéve Jyvaskyla (Finnországi Rali) – teljesen új hely számomra. Van egy csomó dolog, amit meg kell tanulnom.
Már mondtam régebben, hogy a raliban az emberek sokkal nyugodtabbak, mint a Forma 1-es paddockban. Ezek a srácok rengeteg dolgot szeretnek csinálni együtt és sokkal szabadabban beszélnek egymással.
|