A Formula-1 új gumiszállítója, a Pirelli még nem döntötte el, hogyan különbözteti meg a versenyhétvégéken használt lágyabb keverékű abroncsait a keményebbtől.
Az olasz márka érkezése előtt a Bridgestone zöld csíkot festett a lágyabb keverék oldalfalára. A szabályok szerint a pilótáknak a verseny során mindkét típusú keveréket használnia kell.
Azonban a Pirelli még nem döntötte el, milyen jelölést alkalmaz.
"Valahogy jelölni kell az abroncsokat, de az azonosítás pontos megoldásáról még nem született döntés" - mondta el a vállalat szóvivője.
A finn Turun Sanomat szerint azonban a Pirelli a gumikeverékeket külön színjelöléssel látja el. Az abroncs oldalfalán található Pirelli P Zero felirat kap más színezést.
A hírek szerint a szuperlágy piros, a lágy, fehér, a közepes, kék és a kemény keverék sárga színű feliratot kap. Emellett az esőgumi sárga, az intermediate piros feliratú lesz.
A Pirelli a héten befejezte utolsó privát tesztjét Abu Dhabiban, majd február 1-jén már a csapatok tesztelhetik az abroncsokat. A márka kutatás-fejlesztési vezetője, Maurizio Boiocci azonban beismerte, még ismeretlen tényező, az abroncsokat hogyan befolyásolja az a plusz sebesség, melyet a KERS-szel és az állítható hátsó szárnyakkal lehet elérni.
"Ha a sebesség fokozatosan növekszik, akkor az nem jelent problémát. De továbbra is kérdés, mi lesz, amikor azonnali növekedés következik be."
Eközben kiderült, - a pilóták, vagy a csapatok favorizálása nélkül - az FIA osztja el a Pirelli gumikat a csapatok között egy véletlenszerű kódszám kiosztása alapján.