HÍREK : Két gyors után a Monte-Carlo Rallyen |
Két gyors után a Monte-Carlo Rallyen
rallysport.hu 2011.01.19. 16:56
Az IRC címvédõje, Juho Hanninen vezet az elsõ két gyors után, Petter Solberg kezd belemelegedni, Henning bukás miatt búcsúzott, de nincs már versenyben egyik Proton és Andreas Mikkelsen sem...
Ahogy az lenni szokott idén is alaposan próbára tette a mezõnyt a Monte nyitó szakasza. A kezdésként tálalt 37 kilométeres szakaszon elsõsorban a defektek nehezítették a versenyzõk dolgát. A legrosszabbul a Skoda UK norvég versenyzõje, Andreas Mikkelsen járt, aki egy falat talált el a Fabia-val. Mikkelsennek a helyszínen kellett rendbe hozni a kocsit, de a mûvelet majd 10 percet vett igénybe, így már a nyitó szakaszon le kellett mondania a gyõzelemrõl, majd késõbb a versenyrõl is. Alapvetõen amúgy is a Skodákra járt rá a rúd, Nicolas Vouilloz egy bal elsõ defektet cserélt ki a szakaszon és szedett be 3 perc hátrányt. A csehek reménysége, Jan Kopecky viszonylag tisztán teljesítette a szakaszt, a leginkább azon volt meglepõdve, milyen gyorsak ellenfelei, Jan több mint fél perccel volt lassabb a szakasz gyõztesnél. A Skoda becsületét a bajnoki címvédõ Juho Hanninen mentette, a finn fiú mindössze 3 tizeddel maradt el a szakaszgyõzelemtõl.
A nyitó szakasz legjobb idejét Stéphane Sarrazin repesztette. "Nagyon nehéz szakasz volt, de minden rendben." - mondta Sarrazin a célban. "Tetszett a pálya, szerintem lehettünk volna gyorsabbak is." Egyértelmûen a Peugeot lehetett elégedett a célban, hiszen 7 párost adtak az elsõ 10-nek. Közülük talán a norvég világbajnok Petter Solberg teljesítményére kíváncsiak a legtöbben, az elsõ S2000-es versenyét teljesítõ pilóta fél perc hátránnyal az abszolút hatodik helyen nyitott. "Nem találtam a megfelelõ ritmust." - mesélte Petter a szakasz céljában. "Nagyon sok murva van a kanyarokban és egyszer egy picit megütöttük a falat is."
A defektes mezõnyhöz csatlakozott Petter bátyja, Henning Solberg is, rögtön a szakasz elején durrant el az egyik kerék, így 4 perces hátrányba került. A szakasz legnagyobb áldozata a Proton ausztrál versenyzõje, Chris Atkinson volt, aki alatt 700 méterre a szakasz rajtjától egy elektronikai hiba miatt állt meg a Satria. Csapattársa, PG Andersson szolidan, a 12. helyen kezdett.
Egy gyors gumiszerviz után a rali leghosszabb, 41 kilométeres gyorsasági szakasza következett, ahol szépítettek a Skodák. A tempós pályán elõjött az amirõl a Monte leginkább szól, vagyis a gumiválasztásról. Itt hibázott az addig vezetõ Sarrazin és Bouffier és, a két Peugeot-s fél perc hátrányt szedett be. Az élre, a szakaszt magabiztosan nyerõ Hanninen került, Sarrazin visszacsúszott a második helyre, mögé Loix zárkózott fel harmadikként. Petter Solberg kezd ráírezni a szívómotor ízére, a szakaszon a második legjobb idõt repesztette, ezzel az összetettben feljött a negyedikre. "Az autó egy picit lágyabb volt, de jó móka." - összegzett Petter a szakasz céljában.
A Proton számára hamar véget ért a mai nap, Atkinson után Andersson is búcsúzott. A svéd elõbb egy defekt miatt áll félre, ezt még kicserélte, de néhány kilométerrel arrébb eltört a felfüggesztés, ezzel a sárgák számára véget is ért a verseny. Szintén búcsúra kényszerült a Ford reménysége, Henning Solberg, az idõsebbik Solberg tesó baleset miatt kényszerült a verseny feladására, mindkét versenyzõ jól van.
A Monte-Carlo Rallye állás a 2. gyorsasági után:
1. Hanninen Juho / Mikko Markkula (FIN), Skoda Fabia S2000 46.15,5
2. Stéphane Sarrazin/Jacques-Julien Renucci (F), Peugeot 207 S2000 + 35,6
3. Freddy Loix/Frédéric Miclotte (B), Skoda Fabia S2000 +41,7
4. Petter Solberg/Chris Patterson (N/GB), Peugeot 207 S2000 +44,6
5. Guy Wilks/Phil Pugh (GB), Peugeot 207 S2000 +51,5
6. Bryan Bouffier/Xavier Panseri(F), Peugeot 207 S2000 + 52,3
7. Jan Kopecky/Petr Stary (CZ), Skoda Fabia S2000 +1.04,6
8. Francois Delecour/ Dominique Savignoni, Peugeot 207 S2000 +1.09,9
9. Giandomenico Basso/Mitia Dotta (I), Peugeot 207 S2000 +1.22,2
10. Bruno Magalhaes/Paulo Grave (PT), Peugeot 207 S2000 +1.36,3
|