HÍREK : Nem rossz egy másodszámú pilótától - az év F1-es beszólásai |
Nem rossz egy másodszámú pilótától - az év F1-es beszólásai
f1hirek.hu 2010.12.31. 16:57
Webber és Alonso rádiós karrierbe fogott, Vettel és Hamilton mozidélutánokat szervezett, Briatore az oldalvonalon kívülről kibicelt, Ecclestone még saját kirablásából is hasznot húzott és mindeközben mindenki a visszatérő Schumachert osztotta. Összegyűjtöttük a 2010-es év legemlékezetesebb és legviccesebb Forma-1-es nyilatkozatait.
Örül a gyerek, ha játszik
(A három év kihagyás után a Forma-1-be visszatérő hétszeres világbajnok Michael Schumacher egy kisgyerek örömével fogadta, hogy végre elkezdődik az új bajnoki évad)
"Végre elkezdődik a szezon! Úgy érzem magam, mint egy gyerek, aki a karácsonyt várja."
Szép kis kilátások!
(Heikki Kovalainen az idei évnek az újonc Lotus istálló volánjánál vágott neki, és nem is voltak túlzottan nagy elvárásai saját csapatával szemben)
"Ha olyan autót tudunk építeni, ami az élmezőnyben lesz, akkor a többiek valamit nagyon rosszul csinálnak."
Mi kell még?
(A Hispania újonnan kinevezett csapatfőnöke, Colin Kolles lényegre törő helyzetértékelése a szezon rajtja előtt)
"A csapatnak semmije nincs, csak az óriási káosz."
Van, hogy rosszat álmodik az ember
(Bruno Senna nagy várakozásokkal vágott neki pályafutása első Forma-1-es évének, amit aligha így álmodott meg, hiszen egész évben sereghajtóként volt kénytelen körözni a gyengécske Hispaniával. Szezon előtti nyilatkozata így ma már némi szarkasztikus éllel olvasható vissza.)
"Egy álmom válik most valóra."
Ez a beszéd!
(Felipe Massa alig egy hónapja dolgozott együtt Fernando Alonsóval, amikor egy rendkívül érdekes, tudományos értékű megfigyelésre jutott)
"Már most többet beszéltem Fernandóval, mint Kimivel (Räikkönen) a három év alatt."
Amikor még mindenki holtversenyben vezette a tabellát
(Vitalij Petrov egyből egyik első renault-s nyilatkozatában jelezte az újságírók felé, érdemes lesz a jövőben odafigyelni szavaira, mert szinte mindegyik nyilatkozatában számítani lehet egy-egy humoros beköpésre)
"A versenyek még nem kezdődtek el. Így azt sem zárhatjuk ki, hogy Robert (Kubica) lesz a másodikszámú pilóta!"
Apró szépséghiba
(És néhány futam elteltével jött is az újabb gyöngyszem Petrovtól)
"Eddig minden jól megy az F1-es bemutatkozásom kapcsán, de még nem értem célba egy versenyen sem."
Mozgó házi mozi
(A Török Nagydíjon Lewis Hamilton a 3. helyen haladt, amikor a két Red Bull kiütötte egymást az élről. A brit alig néhány méternyi távolságból nézte végig az akciójelenetet, ami érthető módon nagyon tetszett neki, mivel ajándékgyőzelemhez jutott általa)
"Nagyszerű volt, olyan, mintha egy akciójelenetet láttam volna HD minőségben vagy 3D-ben. Fantasztikus volt, én láttam a legjobban a történteket!"
Már megint az a házi mozi
(Az Európai Nagydíjon Hamilton szabálytalanul előzte meg a biztonsági autót, amiért ugyan utólag meg is büntették, de a szabályokat betartó és ezáltal komoly hátrányba kerülő Fernando Alonso szerint nem eléggé. Hamiltont sem kell félteni, gyorsan rákontrázott ferraris riválisa kritikájára)
"A kivetítőn láttam, hogy még Kobajasi is megelőzi őt a Sauberrel. Ez nagyon szokatlan lehetett számára, úgyhogy biztosan egy másik világban volt."
És még mindig mozi...
(A pole pozícióból induló Vettel meglehetősen biztos volt saját sikerében a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj előtt)
"Kiváló óriáskivetítők vannak a pálya mellett, és a verseny leintése után lesz rá idő, hogy megnézzük, a többiek hol futnak célba, és hogy van-e mit ünnepelnünk vagy sem."
Elég volt a sok moziból, jöjjön egy kis rádió!
(A Brit Nagydíj időmérő edzése előtt a Red Bullnál Webber autójáról Vettelére szerelték át az egyetlen még rendelkezésre álló új fejlesztésű első szárnyat, amivel a német meg is szerezte a pole pozíciót. Webber azonban a futamon visszavágott, majd elég szokatlan módon ünnepelte győzelmét a csapatrádión keresztül)
"Nem is rossz egy másodikszámú pilótától, nemde?!"
Inkább mégse! Nem kell nekünk rádió!
(Az Ausztrál Nagydíjon Alonso a többséggel ellentétben egy bokszkiállásos taktikán volt, és a verseny végéhez közeledve Hamilton vészesen közeledett felé az övéinél jóval frissebb gumikon. Amikor a Ferrari ezt közölte spanyol versenyzőjével, Alonso elég meghökkentő válasszal szolgált)
"Nem akarom tudni!"
Mondom: nem kell több rádió!
(A Brit Nagydíjon Alonso az egyik sikánt átvágva előzte meg Robert Kubicát, ami után a kétszeres világbajnok a Ferrari döntésére nem adta vissza jogosulatlanul szerzett pozícióját a lengyelnek, és ezért bokszutca-áthajtásos büntetéssel sújtották. Alonso ezt követően lila ködben versenyzett végig, és többé nem kívánt hallani a külvilágról, amint ezt a csapatrádión keresztül egyértelműen a ferrarisok tudtára adta)
"Nem akarok több rádióüzenetet a versenyen!"
A legkisebb is számít
(Webber különös kritikája a valenciai pálya aszfaltjáról)
"Az emberek mindenfélét beszélnek a Red Bullról, de ma igazán jó napunk volt. Pedig ez a pálya nem is fekszik nekünk, az aszfalt pedig olyan, mint a Tesco parkolójában."
A Red Bull szárnyakat ad - de olykor nem eleget!
(Mint fentebb már említettük, a Brit Nagydíjon a Red Bull vezetősége úgy döntött, Webber autójáról Vettelére szereli át az egy szem új fejlesztésű első szárnyat. Webber futam utáni nyilatkozatából azt is megtudtuk, hogy a verseny rajtja előtt több rivális csapat pilótája is tréfásan felajánlotta saját első légterelőjét az ausztrálnak, aki azonban nem fogadta el a nemes lelkű felajánlásokat, ehelyett inkább beszólt saját csapattársának, Vettelnek)
"Több pilóta is felajánlott egy-egy első szárnyat a versenyzői parádé alatt, de én inkább ahhoz ragaszkodtam, ami nekem van. Seb (Vettel) pedig nem."
Újfajta fél-elem
(A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner utólag már jóízűen tréfálkozott saját maga és csapata Brit Nagydíjon kialakult, fentebb vázolt helyzetén)
"Mit csináljak, döntenem kellett, és kettévágni nem tudtam az alkatrészt."
Baywatch, F1-es különkiadás - Mich Bjukenen szerepében: Mark Webber
(Webber egy izgalmas képpel festette a szurkolók elé Vettellel ápolt kapcsolatát)
"Nem vagyunk azok a fajta puszipajtások, akik cukrot tesznek a másik teájába, de ezt szerintem nem is várja tőlünk senki, mivel végső soron egymás ellen kell versenyeznünk a pályán. Ha viszont arról lenne szó, hogy az óceánban van, és fuldoklik, gondolkodás nélkül megmenteném."
Legszebb öröm a káröröm
(Hamiltonhoz hasonlóan a jelek szerint Alonso is remekül mulatott Webber és Vettel isztambuli ütközésén, amikor a két Red Bull-pilóta az élről golyózta ki egymást. A botrányt keltő Német Nagydíj után, amelyen Felipe Massa csapatutasításra maga elé engedte Alonsót, a spanyol erre, a törökországi, szerinte nevetséges esetre emlékeztetett mindenkit)
"Vannak olyan csapatok, ahol a pilóták egymásnak mennek, mi ma 42 pontot gyűjtöttünk."
Egy csapatutasítás többféle értelmezési lehetőségéről
(A Német Nagydíjon a Ferrari a "Fernando gyorsabb nálad" rádióüzenettel utasította Massát Alonso elengedésére, ám a mclarenes Jenson Button a brazil helyében másképp értelmezte volna az üzenetet)
"Ha nekem azt mondják, hogy a csapattársam gyorsabb nálam, akkor inkább rálépek a gázra, és reménykedem abban, hogy nem előz meg."
Áll az alku?
(A Brit Nagydíjon Webber a 2. rajtkockát szerezte meg, majd az időmérőt követően a sajtószobában igyekezett rábeszélni a 3. rajthelyet megkaparintó Alonsót egy gyors helycserére. Webber a pálya porosabb, míg Alonso a pálya tisztább oldaláról várhatta a startot, ezért állt elő az ausztrál a különös üzlet gondolatával)
"Sokkal szívesebben lennék harmadik a rajtrácson, hiszen köztudott, hogy a második rajthely a legtöbb pályán szívás. Majd beszélek Fernandóval, hátha ő is szívesen cserélne, és akkor meglátjuk, mit tehetünk."
Ajándék lónak ne nézd a fogát!
(A Magyar Nagydíjat vélhetően Vettel nyerte volna, ám a német csúnyán benézte a biztonsági autós szabályt, túl nagy követési távolságot tartott a safety car-os periódusban Webber mögött, emiatt a németet megbüntették, Webber pedig illedelmesen megköszönte a nem várt ajándékot és megnyerte a versenyt)
"Ez egy kisebb ajándék számomra. Sokat nem kapok, de azt elfogadom."
Ki ez a tejfelesszájú kölyök itt mellettem?
(Webber a szezon közben egy nem éppen hízelgő véleményt fogalmazott meg saját csapattársáról, a később a világbajnoki címet begyűjtő Vettelről, akinek teljesítményét a nulla pontos Kovalainenéhez hasonlította)
"Nemigen látom, hogy bármit is másképp tenne vagy bármiben is jobb lenne, mint teszem azt, Heikki (Kovalainen) a Lotusnál."
A pap, a bor és a víz esete
(Vettel a Szingapúri Nagydíj után élesen bírálta Hamiltont annak szerinte túl agresszív vezetési stílusa miatt. A McLaren britje természetesen ezúttal sem hagyta válasz nélkül a kritikát)
"Egy olyan pilóta ne prédikáljon nekem, aki szintén nem szokott finomkodni, amikor előzésről van szó."
Egy őszinte vallomás
(A Red Bullt évközben folyamatosan támadták, és azzal vádolták a rivális csapatok, hogy az a megengedettnél rugalmasabb első szárnyakat használ autóin. A vádak hatására az FIA szigorított a szárnyteszteken, ám a Red Bull első légterelői így is mindannyiszor szabályosnak találtattak. A McLaren szerint ugyanakkor a szigorúbb szárnytesztek hatására a Red Bull teljesítménye évközben visszaesett. Erre válaszolt nem kevés iróniával felvértezve Webber, miután a Szingapúri Nagydíj mindkét pénteki edzését a Red Bull-osok nyerték)
"Nos, igen, most már bevallhatom, hogy szenvedünk az új szárnytesztek miatt!"
Tévedni emberi dolog
(Az idény előrehaladtával egyre több kritika érte a Red Bull vezetőit, amiért nem nevezték ki elsőszámú pilótának a bajnokságban jobban álló Webbert. Briatore mindvégig a legélesebb bírálók egyike volt, de a bajnokság végeredményének tükrében ezt a nyilatkozatát utólag aligha teszi ki az ablakba)
"Száz pontot dobtak el maguktól, mert Vettel minden létező hibát elkövetett. Ha nem akarnak világbajnokok lenni, akkor továbbra is így kell csinálniuk."
Egy kendőzetlen szerelmi vallomás
(Nem Vettel volt az egyetlen, aki kritikai össztüzet zúdított Hamiltonra a Szingapúri Nagydíjon történt ütközést követően. Briatore sem hagyta ki a ziccert)
"Kétszer esett ki két egymás utáni futamon. Felfoghatatlan a számomra, hogy dobhatja el egy versenyző így a világbajnoki címét, ráadásul ez nem először fordult vele elő. 2007-ben szintén a döntő pillanatban vétett hibákat."
Egy másik szerelmi hitvallás
(Jackie Stewart nem kertelt sokat, amikor arról kérdezték, mi a véleménye Michael Schumacher visszatéréséről)
"Jobban szerettem volna, ha Michael nem tér vissza."
A Cipész maradjon a kaptafánál!
(A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug Schumacher védelmére kelt, és cáfolta azt a pletykát, miszerint a hétszeres világbajnok az idény végén végleg szögre akasztaná bukósisakját, és a Mercedes sportigazgatójaként, vagyis az ő helyén folytatná karrierjét)
"Előbb lesz Norbert Haug Forma-1-es versenyző, mint Michael Schumacher a Mercedes sportigazgatója."
Egy nyerő autóépítési tipp Ross Brawnnak
(Eddie Irvine a Ferrarinál éveken át volt Schumacher csapattársa, így ha valaki, akkor ő pontosan tudhatja, milyen elképesztően gyors tud lenni a német)
"Michael egy fantasztikus pilóta. Ha valaki ad neki egy négykerekű bőröndöt, akkor azzal is gyors tud lenni."
Pedig Ross jó nagydarab
(A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn egyike volt azoknak, akik a szárnytesztek szigorítását szorgalmazták, azt gyanítva, hogy a Red Bull szabálytalan alkatrésszel szerez előnyt riválisaihoz képest. Erre érkezett a következő szellemes válasz a Red Bull csapatfőnökétől, Christian Hornertől)
"Két Rosshoz hasonló termetű ember állt az első szárnyak mindkét végére, de az autók így is átmentek a teszteken."
A legkeményebb kerékvető
(A Magyar Nagydíjon Nico Rosberg kerékcseréjekor az egyik kerék nagy sebességgel elszabadult, és megütötte a Williams egyik szerelőjét, akivel korábban a német pilóta is együtt dolgozott. A szerelő komoly sérülések nélkül megúszta a balesetet, ami felől Rosbergnek szemernyi kétsége sem volt)
"Amikor meghallottam, hogy a kerekem eltalálta ’nagy Nige’-ot, az egyik régi williamses szerelőmet, sokkal inkább aggódtam szegény kerékért, mintsem érte!"
Fuss, Nico, fuss!
(Schumacher egykori ferraris csapattársát, Rubens Barrichellót a szezon rajtja előtt arról faggatták, mit tanácsolna Rosbergnek, mit tegyen a hétszeres világbajnok új csapattársaként. A rutinos brazil azonnal rávágta a választ)
"Menekülj onnan! Ez az egyetlen dolog, amit tanácsolhatok neki."
Találkozás egy régi szerelemmel...
(A két egykori csapattárs, Schumacher és Barrichello idén több alkalommal is egymásra talált a pályán. A német előbb a Magyar Nagydíjon préselte kis híján falnak a brazilt, majd a Koreai Nagydíj időmérő edzésén tartotta fel gyorskörében. Barrichello nem is hagyta szó nélkül az esetet)
"Azt mondta, hogy a csapat nem szólt a fülére, hogy jövök mögötte. De ez engem nem vigasztal, mivel gyorskörön voltam, és különös, hogy valaki ennyi év után is mindent a csapatától vár el, és ennyi év után se tudja, hogy van visszapillantó-tükör is az autókon."
A csapatfőnök, aki nem azt kapta, amire számított
(Sir Frank Williams idény közben furcsa rácsodálkozást tanúsított egy egyébként közismert tényre. Hogy vajon azt kívánta ezzel kifejezésre juttatni, hogy mennyire elégedett versenyzője idei munkájával, vagy egyszerűen átverték, azt ki-ki döntse el maga!)
"Rubens hogyhogy nem volt még világbajnok egyszer sem?"
Bezzeg a mi időnkben!
(Rubens Barrichello az FIA év végi díjátadó gáláján meglehetősen nagypapásra vette a figurát)
"Még meg sem születnek, és már gokarton ülnek, és az F1-ről álmodoznak. Ilyenek ezek a mai fiatalok."
Egy fájdalmas felismerés
(Webberbe minden fájdalmával együtt hasított bele az alábbi felismerés 15 futamot követően)
"Ha tizenöt futamos lenne a bajnokság, akkor már bajnok lennék. De nem az."
Hacsak úgy nem...
(Alonso az eredmények kedvező alakulásával akár már Brazíliában megszerezhette volna a bajnoki címet, ám erre ő maga is csupán egyetlen esélyt látott)
"Ha a Red Bull lekési a Brazíliába tartó repülőgépet, az egy lehetséges módja lenne annak, hogy idő előtt bajnok legyek."
Persze az is egy lehetőség, ha rossz gépre szállnak...
(Hogy Alonso nem hiába reménykedett a Brazil Nagydíj előtt a Red Bull-osok reptéri kalamajkájában, az a szezon után derült ki, amikor Vettel újdonsült bajnokként a következőt nyilatkozta)
"Bevallom, néha előfordult velem az elmúlt néhány napban, hogy miután elszundítottam az egyik repülőutamon, majd újra felébredtem, nem tudtam biztosan, hogy honnan utazom és hová."
Gyakorlat teszi a mestert
(Timo Glock a Török Nagydíjon ötször látogatott a bokszba kerékcserére. A Virgin pilótája a leintést követően fanyar humorral kommentálta a nem mindennapi stratégiát)
"A bokszkiállásaink nagyon gyorsak voltak - mind az öt."
Ismétlés a tudás anyja
(Robert Kubica a Magyar Nagydíj előtt Budapesten felelt az összegyűlt újságírók kérdéseire)
- Polak, Węgier, dwa bratanki, i do szabli, i do szklanki. (Magyarul: Lengyel, magyar, két jó barát, együtt harcol s issza borát.) Ismeri a mondást?
Robert Kubica: Igen, ismerem.
- Tényleg? És ezt ismerik és használják Lengyelországban is?
Kubica: Nem. De Magyarországon már sokszor hallottam. Minden évben megkérdezik tőlem.
Gyenge vagy, öcsém!
(Kubica egyik szezon végi nyilatkozatában csúnyán elszólta magát arról, mi a véleménye saját csapattársáról, Vitalij Petrovról)
"Úgy vélem, a csapat jelenlegi helyzetében az válna legnagyobb hasznunkra, ha két erős pilótánk lenne. Ez azonban nem mindig lehetséges."
Ja, hogy volt valaki mögöttem? Én észre sem vettem!
(Mint ismert, Petrov a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon egészen a leintésig maga mögött tartotta a vb-címért küzdő Alonsót, aki a leintést követően idegességében át is integetett az orosz újoncnak, jelezve, hogy szerinte rajta úszott el a bajnoki címe. Az orosz futam utáni nyilatkozatában keményen visszavágott, hiszen úgy beszélt Alonsóról, mintha az meg se próbálta volna őt megelőzni)
"Ha támadott volna, nem akartam volna összeütközni vele, de még csak nem is került sor ilyenre."
Csak emlékeztetőül: vesztettél, barátom!
(Vettel igyekezett gyorsan belerúgni még egyet földön fekvő riválisába, és emlékeztette Alonsót arra, hogy a veszteseknek illik leborulni legyőzőjük előtt)
"Még mindig nem gratulált nekem."
Fiam, tanulj már meg rendesen biciklizni!
(Webber a szezon után bevallotta, az utolsó négy futamot egy kerékpáros bukása következtében törött vállal teljesítette. Nem ez volt az első alkalom, hogy az ausztrál pilóta kerékpárral bukott, és Christian Horner csapatfőnök nem is bírta megállni, hogy ne éljen némi iróniával az eset kapcsán)
"Úgy tűnik, hogy a biciklik nem igazán kedvelik Markot, ezért talán jobb lenne, ha távol maradna tőlük."
Öcséd, facsiga!
(A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo a jelek szerint nem volt teljesen megelégedve Massa idei teljesítményével)
"Nekem úgy tűnt, mint ha a szezon egy bizonyos pontján Felipe megunta volna az egészet, és az öccse versenyzett volna helyette."
Egy vérbeli üzletember
(Az F1 nagyura, Bernie Ecclestone a kórházi ágyon fekve sem hazudtolta meg önmagát, miután rablótámadás áldozata lett, és az alábbi reklámszlogent ötlötte ki a Hublot számára)
"Nézzék, mire képesek az emberek egy Hublot óráért."
Egy autókereskedő fiaként mégiscsak könnyű...
(Kobajasi arról, hogy az alma olykor igenis messze esik a fájától)
"Még saját autójuk sincs (a szüleimnek - a szerk.). Én kétszer vettem magamnak autót, de az apám mindkettőt eladta. Egyébként egy szusi éttermet üzemeltet az Oszakához közeli Amagaszakiban. Ha nem lettem volna elég gyors a gokartban, valószínűleg séfként dolgoznék ott, pedig utálom a nyers halat."
Megérte sulykolni: végül csak megértette mindenki
(A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo mindent elkövetett annak érdekében, hogy az alábbi üzenet a Ferrari összes dolgozójában tudatosuljon az idényzáró Abu-dzabi Nagydíj előtt. Megérte a fáradságot, hiszen a végeredmény ismeretében bátran kijelenthetjük: mindannyian megértették az üzenetet. Még Felipe is...)
"Csak maradjunk továbbra is két lábbal a földön, és ne szálljunk el magunktól, hiszen az igazság az, hogy még nem nyertünk meg semmit (...) Még egyszer mondom, hogy mindenkiben tudatosuljon: még nem nyertünk meg semmit."
|
xD Nagyon nagyok xD