HÍREK : F1 2010: Csapattársak egymás ellen (4. rész) |
F1 2010: Csapattársak egymás ellen (4. rész)
f1-live.hu 2010.12.23. 09:56
A 2010-es évadban is született néhány meglepő eredmény, statisztika a szezon végén.
Néhány házon belüli csata igazán nagy különbséget hozott.
A téli tesztidőszak előtt már mindenki tudta, hogy az idei szezon minden eddiginél izgalmasabb lehet. Ennek megfelelően rengeteg csatát, drámát és érdekes esetet láthattunk a pályákon.
A legtöbb versenyző általában úgy nyilatkozik, hogy elsősorban a csapattársát kell legyőznie az aktuális szezonban, mivel azzal tudja leginkább bizonyítani a képességeit.
Lotus
Jarno Trulli Vs. Heikki Kovalainen
Pontok: 0:0
Időmérő: 11:8
2009-ben Jarno Trulli és Heikki Kovalainen is jó eséllyel pályázott arra, hogy győzelmeket szerezzen. 2010-re mindketten egy újonc csapathoz szerződtek, így gyakorlatilag még a pontszerzés lehetőségéről is le kellett mondaniuk. A vártnak megfelelően egyikőjük sem ért célba pontszerzőként az idei szezonban.
Az időmérő edzés szoros csatát hozott az olasz és a finn pilóta között, amit ezúttal Trulli nyert, míg a versenyeken általában Kovalainen volt az, aki jobb teljesítménnyel rukkolt elő.
Virgin
Timo Glock Vs. Lucas di Grassi
Pontok: 0:0
Időmérő: 17:2
A német Timo Glock-nak nem volt félnivalója, mivel Lucas di Grassi minimális F1-es tapasztalattal a háta mögött érkezett meg a királykategóriába. Ennek megfelelően az időmérő edzésen rendre a német dominált, míg az újonc brazil csak kétszer tudta legyőzni a csapattársát a kvalifikációkon.
A másik két újonc csapathoz hasonlóan a Virgin sem szerzett pontot, ám a versenyeken Glock rendszeresen gyorsabb, és meggyőzőbb volt, mint Di Grassi.
Hispania
Bruno Senna Vs. Karun Chandhok / Bruno Senna Vs. Sakon Yamamoto / Bruno Senna Vs. Christian Klien
Pontok: 0:0 / 0:0 / 0:0
Időmérő: 6:3 / 4:1 / 1:2
A Hispania F1 Racing idén a legfoglalkoztatottabb csapat volt a versenyzőket tekintve. Az újonc gárdánál összesen négy pilóta kapott lehetőséget a versenyzésre. A négy pilóta közül az újonc Bruno Senna volt az, aki egy futamot (Brit Nagydíj) leszámítva végigversenyezhette a szezont.
Az indiai Karun Chandhok-ot a japán Sakon Yamamoto váltotta, akinek a helyét a tapasztalt osztrák Christian Klien vette át. Annak ellenére, hogy Klien korábban csak néhány kilométert tett meg a Cosworth motorral hajtott autóval, képes volt legyőzni Sennát.
|