HÍREK : Kimi Räikkönen és egy privát csapat? |
Kimi Räikkönen és egy privát csapat?
f1-live.hu 2010.12.17. 13:34
2007 F1 bajnoka túljutott az első teljes WRC szezonján, élete egyik nagy álmát megvalósítva ezzel. Az első szezon kétarcúra sikerült, mivel a pontszerzések mellett komoly bakik is történtek. A hibák ellenére a rally szakértői és a csapatvezetők is reálisan értékelték Kimi első szezonját és maradásra, további fejlődés lehetőségére ösztönzik a finn tehetséget.
A Citroen csapata kiszivárogtatta, hogy a tárgyalások lassan megrekednek a „Jégemberrel”, akinek így új csapat után kell, hogy nézzen. Nem kellett sokáig várni az újabb hírekre, miszerint a Monster energiaital gyártó által támogatott privát Ford csapatához igazol Kimi a fenegyerek Ken Block mellé.
Räikkönen első szezonjában, mikor versenyben maradt, rendre verte az amerikai rally-bajnokot és ez több mint hízelgő annak tudatában, hogy ki, mennyi időt töltött már el a rally műfajában.
De mit is tud nyújtani egy privát csapat egy gyári alakulathoz képest?
Mint minden, az autósportban itt is a költségvetés nagysága határozza, hogy egy csapat milyen technikai és logisztikai hátteret nyújt versenyzőinek. A Monster, mint névadó támogató nagyon komoly összegeket nyújt a csapatnak, ennél komolyabb támogatója egy privát alakulatnak aligha lehetne.
Minden bizonnyal nem egy privát csapat szívesen cserélne velük.
A szerelők kevesebben sürögnek, forognak ugyan az autók körül, de szakértelemben nincs hiány. Egy kisebb csapatban a családias légkör is könnyebben kialakul. A mérnökök hasonlóan a gyári csapatoknál komoly háttérrel rendelkeznek, és együtt dolgoznak a versenyzőkkel a jobb beállítások megtalálásának érdekében.
A kis fordos alakulat már teljesített a világbajnokságon, így a mérnököknek a megfelelő murva és aszfalt beállításokról már van bőven adatuk. A gyári Ford csapat nagy előnye azonban az, hogy a szezon közben bevetett újításokat elsőként ők kapják meg, gondos előzetes tesztek után. A legjobban Fordra specializálódott mérnököket is ők foglalkoztatják.
A szakadékok a gyári és a privát alakulatok között a rally-ban nem annyira szélesek, mint a királykategóriában, de természetesen a gyári támogatás itt is előnyökkel jár.
A Räikkönen-Block páros még meglepetésekkel is szolgálhat, hiszen a 2011-es szezont mindenki új fejlesztésű gépekkel kezdi.
Aki a téli szünet alatt a legtöbbet tudja tesztelni, az némi előnnyel indul az évadnyitó Svéd Rallyn, melynek havas gyorsasági szakaszai nagy kihívást jelentenek majd.
Különösen úgy, hogy új autókkal kell majd keresgéli a határokat a havon és jégen. A mezőny tagjait lényegében egyből a mély vízbe dobják ezzel és a nem kis kihívásokat tartogató WRC szezon ismét útjára indul majd.
Írta: Pinti
|