HÍREK : A Red Bull nem hagyja ki az első kollektív tesztet |
A Red Bull nem hagyja ki az első kollektív tesztet
f1vilag.hu 2010.12.03. 16:19
Az Autosport című brit szaklap értesülései szerint a Red Bull Racing alakulata az elmúlt évben alkalmazott módszerrel ellentétben mindent megtesz azért, hogy már az első kollektív teszten pályára vigye vadonatúj versenyautóját – vagy legalábbis annak néhány elemét.
A 2011-es idényre való felkészülés hivatalosan február 1-jén veszi majd kezdetét, a mezőny ugyanis Valenciába látogat, ahol három napon keresztül róhatják majd a köröket – a tervek szerint a többség már a következő idényre szánt autójával.
A Red Bull alakulata tavaly nem vett részt az első téli tesztsorozaton, mivel a csapat főtervezője, Adrian Newey szeretett volna minél több időt eltölteni a szélcsatornában a versenygép fejlesztésével.
Habár az RB6-os konstrukció nyers tempó tekintetében idén minden vetélytársát felülmúlta, megbízhatóság terén komoly problémákkal kellett szembenézniük. Akárcsak 2009-ben, 2010-ben sem sikerült dobogóra állniuk az év első két versenyén.
A csapatot irányító Christian Horner elmondta, bízik abban, hogy idén jobb formában kezdik majd a szezont.
„Elkerülhetetlenül nyomást jelent egy csapat számára, ha nem rendelkezik olyan komoly forrásokkal, mint némely más istálló, de idén remekül kiküszöböltük ezt a problémát” - mondta a szakember, kinek csapata idén mind az egyéni, mind a konstruktőri világbajnoki címet elhódította.
„Az RB7-es konstrukciót illetően nagy kihívás vár ránk a szabályváltozások miatt és hosszú órákat fektetünk majd a fejlesztésébe, ez biztos, de meggyőződésem, hogy megfelelő formában leszünk majd.”
A 2011-ben bevezetendő új szabályok – beleértve a kinetikus energia-visszanyerő rendszer (KERS) visszatérését, az állítható hátsó szárnyak bevezetését, valamint a dupla diffúzor betiltását – miatt az előszezoni tesztek óriási jelentőséggel bírnak, ennek ellenére nem elképzelhetetlen, hogy Adrian Newey ismételten tovább kíván dolgozni a konstrukción a szélcsatornában.
Ebben az esetben a csapat feltehetően a 2010-es versenyautót viszi majd pályára, hiszen többek között a Pirelli abroncsairól is rengeteg információt kell gyűjteniük.
Christian Horner az Autosportnak nyilatkozva megerősítette, a Renault által kifejlesztett KERS rendszer bizonyos elemeit integrálják majd saját fejlesztésükbe, és azt használják majd az idény során. A csapat ugyanis dolgozott saját hibrid rendszerén 2009-re, ám végül soha nem használták azt éles körülmények között.
„A megállapodás értelmében a Renault elemeit integráljuk majd saját fejlesztésünkbe. Lesznek pályák, ahol ez kiválóan használható lesz, azonban lesznek olyanok is, ahol kevésbé. A legtöbb élcsapat – ha nem az összes – használni fogja majd a KERS-et a következő szezon versenyein.”
A brit lap mindemellett úgy értesült, a Red Bull motorszállítója, a Renault továbbra is keményen lobbizik a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) azért, hogy bizonyos módosításokat végezhessen aggregátjain, mivel azok szakértők szerint 20-30 lóerőel gyengébbek a Mercedes erőforrásainál.
Habár jövőre komoly szabályváltozások lépnek életbe, a Red Bull autójának koncepciója alapvetően változatlan marad. Christian Horner úgy véli, riválisaik tévednek, ha azt hiszik, hogy az energiaital-gyárosok visszaesnek 2011-ben.
A szakember szerint a dupla diffúzor betiltása is az ő malmukra hajthatja a vizet.
„Jó teljesítményt tudtunk nyújtani a szimpla diffúzorral, még mielőtt átálltunk a kettős megoldásra. Jó kezdőpontot találtunk a fejlesztéséhez.”
„Nem becsüljük alá riválisainkat, de az idei teljesítményünk láttán bolondok lennének, ha ők is alábecsülnének minket. Az elmúlt két szezonban nekünk volt a leggyorsabb autónk, de sok dolognak össze kell állnia és elég komoly szabályváltozások jönnek.”
„Jó formában leszünk az idény első versenyére, a Bahreini Nagydíjra.”
|