A 2010-es Formula-1-es világbajnokság az egyik legjobb szezon volt a sport történetében. Abu Dhabiban, a Formula-1 története során először a szezonzáró versenyen négy esélyese volt a bajnoki címnek, amely felülmúlt minden várakozást.
A brutálisan hosszú, 19 versenyből álló szezon Bahrein és Abu Dhabi között ellátogatott Ausztráliába, Malajziába, Kínába, Spanyolországba, Monacóba, Törökországba, Kanadába, Angliába, Németországba, Magyarországra, Belgiumba, Olaszországba, Szingapúrba, Japánba, Koreába és Brazíliába.
A pontverseny élén állt a ferraris Fernando Alonso, a Red Bull pilótája, Mark Webber és a McLaren versenyzője, Lewis Hamilton is, végül a bajnok, Sebastian Vettel került mindenki elé. Gyakran lehetetlenség volt megjósolni a végeredményt, amelyet bizonyít az a tény, hogy a sport legfiatalabb világbajnoka csak akkor került a pontverseny élére, amikor bajnokká koronázták.
Hihetetlen, de az egyetlen komoly problémát csak a Ferrari csapatutasítása okozta egész év során. Az olasz csapat a Hockenheimringen arra utasította Felipe Massát, hogy engedje el márkatársát, Fernando Alonsót. Kisebb zúgolódás volt azzal kapcsolatban, hogy a Red Bull pilótáinak egyenlő esélyeket ad, valamint arról folyik továbbra is a vita, hogy mely csapat - a Lotus Racing, vagy a Renault - használhatja a Lotus nevet 2011-ben.
Az idő többi részében lehetett egy dologra koncentrálni - a versenyzésre. Az évtized legversenyképesebb szezonja volt ez, amelyet megfűszerezett az a tény, hogy a csapatok és a pilóták egy pillanatra sem adták fel a küzdelmet.
Már a szezon elejétől a Red Bull dominált. Adrian Nwewy és Rob Marshall mesés munkát végzett az RB6-tal, különösen annak aerodinamikai részén, de a hátsó felfüggesztés is jól sikerült, amely nagyszerű kigyorsítást eredményezett - sokkal jobbat, mint a McLaren MP4-25-öse számára.
A riválisok azonban hosszú ideig a hasmagasságban keresték a titok nyitját, de azt is feltételezték, az autó szárnyai hajlanak el, ezzel extra leszorítóerőt biztosítva. A szabályokat a szezon során szigorították, ám ez nem befolyásolta az RB6 teljesítményét.
A megbízhatóság volt az ami az elsődleges szempontnak számított és ezért Vettel drágán megfizetett. A német pilóta Bahreinben vezette a versenyt, ám a gyújtógyertya meghibásodott - de nem csak ezen a napon volt problémája. Alonso megörökölte a győzelmet, Vettel a negyedik helyre esett vissza a ferraris Felipe Massa és a McLaren pilótája, Lewis Hamilton mögé.
Vettel Melbourne-ben ismét kiesett, fékhiba miatt. Ez annak volt köszönhető, hogy Newey túlságosan vékonyra tervezte a tárcsákat, így nem tudtak megbirkózni azzal a pályával, amely híresen kemény a fékezéseiről. Ekkor a McLarennél első évét töltő Jenson Button nyert.
Vettel végül Malajziában győzni tudott, csapattársát, Mark Webbert előzte meg, de Kinában a tavalyi év világbajnoka, Button aratott győzelmet, esős időben. Azonban Button csillaga, amilyen gyorsan felragyogott olyan gyorsan el is halványult, amikor a bajnokság májusban Európába érkezett, már nem tudott jól teljesíteni.
Webber indult el felfelé ekkor, nemcsak Spanyolországban, de Monacóban is nyert. Mindkét versenyen az ausztrál pilóta ugyanazt a sebességet mutatta, amelyet 2009-ben Németországban és Brazíliában, mely társult egy váratlanul nagy elánnal és elszántsággal. Azt lehet mondani, ezek a sikerek indították el rakétaként Vettelt és a Red Bullt.
Webber sikere trükkös problémát eredményezett a vállalatnál, mivel a Red Bull a 23 éves pilóta köré építette ki a marketinget. "Kellemetlenkedem" - mondta el az ausztrál pilóta gonosz módon, szókimondó stílusában. És talán ez így is volt.
A dolgok a Red Bull pilótái között Törökországban tetőztek, ahol Webbert arra utasították, vegyen vissza a motorteljesítményből, míg Vettelt a motor teljesítményének növelésére utasították. A német pilóta előzési pozícióba került, ám túl korán vágott csapattársa elé és ütköztek. A győzelem a McLaren ölébe hullt.
Lewis Hamilton megörökölte az első helyet, mely majdnem kicsúszott a kezei közül csapattársával, Jenson Buttonnal szemben. 2009 világbajnokát a motorteljesítmény visszafogására kérték, ám a célegyenesben és az első kanyarban előzni próbált. Ez volt a két brit pilóta egyetlen forróbb helyzete a szezonban, de átbeszélték a helyzetet és gyorsan maguk mögött hagyták a dolgok, a két pilóta kapcsolata lett a legerősebb az élcsapatok között. A Red Bull pilótáinak tovább tartott a felejtés és soha nem kerültek már harmonikus kapcsolatba, mivel Webber mindig úgy érezte, hogy Vettel volt Dietrich Mateschitz kedvence.
Hamilton Kanadában ismét nyert és a bajnokság élére ugrott. Erre a versenyre a Bridgestone két, egymástól nagy mértékben eltérő keveréket szállított - a közepest és a szuperlágyat -, amely remek versenyt eredményezett. Vettel idei második győzelmét Valenciában aratta, ahol a beszédtéma Webber nagy balesete volt, miközben a lekörözendő Heikki Kovalainent próbálta kikerülni. Webber Silverstone-ban ismét ütést kapott, Vettel kapta meg az időmérő edzés előtt az autójáról leszerelt első vezetőszárnyat, ám az ausztrál pilóta csattanós választ adott, a régi típusú vezetőszárnnyal megnyerte a futamot.
A szezon ezen szakaszában úgy tűnt, a Red Bull számára a McLaren lesz a vetélytárs, a wokingi alakulat óriási lendületbe került, míg a Ferrari sebességhátrányban volt. Alonso bahreini győzelme után az olasz csapatnál problémák voltak, a spanyol pilóta kezdett elhalványulni és Monacóban egy nagyon ritka hibát követett el a szombat délelőtti szabadedzésen, melyért keményen megfizetett, talán ez bajnoki címébe került.
Az F10 Törökországban sem szerepelt jól. Alonso Silverstone-ban is szenvedett, Robert Kubicát úgy előzte meg, hogy négy kerékkel elhagyta a pályát, majd nem adta vissza a lengyel pilótának helyezését, ezért boxutca áthajtásos büntetést kapott. Világbajnokként butaság ilyen hibát véteni.