Az idei nyugalmat követően jövőre ismét jelentős szabályváltozásokra kell felkészülniük a csapatoknak és a versenyzőknek is egyaránt. Vajon megmarad Sebastian Vettel és a Red Bull fölénye, vagy valaki más alkalmazkodik majd a legjobban?
Búcsú az F-csatornától és a dupla-diffúzortól. Az elmúlt két évben talán a legtöbbet használt technikai kifejezés volt az F-csatorna és a dupla-diffúzor, ennek azonban jövőre vége szakad, mert mindkét aerodinamikai eszköz betiltásra kerül. Ez azt fogja jelenteni, hogy az autók aerodinamikai karakterisztikája jelentős mértékben megváltozik a 2011-es szezonban.
A Pirelli visszatér! A Bridgestone 13 Formula-1-ben eltöltött évet követően úgy döntött, hogy kivonul a sportból, helyét pedig kizárólagos szállítóként az olasz Pirelli veszi majd át. A Pirelli számára nem ismeretlen a Formula-1 világa, hiszen 1991 előtt már szerepeltek abroncsaikkal az F1-ben. A három éves szerződéssel rendelkező Pirelli új abroncsaival november közepén Abu Dhabiban már volt lehetősége megismerkednie a mezőnynek ez azonban nem azt jelenti, hogy mindenki össze is tud majd barátkozni az új abroncsokkal a Bahraini szezonnyitóra. A Pirelli abroncsai máshogyan viselkednek és kezelhetőek a Bridgestoneokhoz képest és a súlyelosztásuk (46,5% első, 53,5% hátsó) is eltérő.
Állítható hátsószárny. Az első szárnyak helyett 2011-től a hátsószárnyak lesznek majd állíthatóak. A rendszert elektronikusan felügyelik, így a pilóta csak abban az esetben kapja meg a lehetőséget a pálya egy adott pontján a hátsószárny állítására, ha az előtte haladóhoz közelebb kerül, mint 1 másodperc. A mozgatható hátsószárnnyal az előzéseket szeretnék megkönnyíteni. A rendszer egyébként automatikusan kikapcsol amint a pilóta a fékre lép. A szabadedzéseken és az időmérőedzéseken azonban nem lesz megszorítás a pilóták ott és annyiszor használják, amennyiszer azt csak tudják, vagy akarják.
A KERS visszatérése. Az állítható hátsószárny mellett a KERS-sel szeretné az FIA megkönnyíteni az előzést. A KERS 2009-ben mutatkozott be a Formula-1-ben majd a csapatok megegyeztek, hogy 2010-ben önkéntesen lemondanak a használatáról. A Kinetikus Energia Visszanyerő Rendszer (Kinetic Energy Recovery Systems) lényege, hogy a fékezések során energiát raktároz, amit a pilóta egy gomb megnyomásával ismét fel tud majd szabadítani. 2009-hez képest azonban nem emelkedik a KERS rendszer ereje, ugyanakkor, hogy a „testesebb” pilótákat se érje hátrány az autók (versenyzővel együtt számított) minimum súlyát 620 kilogrammról 640 kilogrammra emelik. A tankolás betiltása és a nagyobb üzemanyag tank azonban 2009-hez képest valószínűleg újabb nehézségeket jelent majd a csapatoknak a KERS rendszer beépítését illetően.