HÍREK : A Red Bull titka: A Pannónia Filmstúdió |
A Red Bull titka: A Pannónia Filmstúdió
motorsportal.hu 2010.11.18. 15:49
A Red Bull történelmet írt a 2010-es Formula-1-es szezonban: a Milton Keynes-i csapat megnyerte a konstruktőri és az egyéni bajnoki címet is. De mit is rejt pontosan a "Red Bull" név? Kik állnak a háttérben? Milyen szerepe van a magyaroknak a salzburgi italgyártó sikerében? Az alábbiakban ezekre a kérdésekre adunk választ.
Mit takar a Red Bull név?
Egy italgyártó céget, amelynek központja a Salzburg melletti "Fuschl am See" városban található. A vállalat világszerte 6900 alkalmazottat foglalkoztat."
Ki a tulajdonosa?
A cég 49 százaléka az osztrák Dietrich Mateschitz kezében van, aki a Forbes Magazin szerint a világ leggazdagabb embereinek listáján a 260. helyet foglalja el. A Red Bull 51 százaléka thaiföldi befektetők tulajdonában van."
Ki az a Dietrich Mateschitz?
Egy osztrák üzletember, aki nehéz körülmények között, édesapa nélkül nőtt fel Stájerországban. A most 66 éves üzletember Bécsben, a kereskedelmi főiskolán végzett, majd a "Jacobs" és a "Blendax" cégeknek dolgozott.
Mivel gazdagodott meg?
A Red Bull értékesítésével.
Hogyan jött létre a Red Bull energiaital?
Mateschitz egy 1982-es, ázsiai látogatása során ismerkedett meg a "Tonic Drinks" termékkel. Innen jött az ötlet, hogy Európában is forgalomba kell hozni egy ilyen terméket. A terveit thaiföldi partnerei segítségével valósította meg.
Mi az a Red Bull?
Egy koffein és taurin tartalmú energiaital, amely serkenti az agyműködést.
Milyen összetevőkből készül az energiaital?
Valamennyi Red Bull termék szintetikus összetevőkből áll. A legtöbb alapanyagot gyógyszergyárak állítják elő.
Mióta létezik a Red Bull?
A Red Bull céget 1984-ben alapították, a termék 1987-ben került ki az osztrák piacra, 1989-ben Szingapúrban, 1992-ben pedig már hazánkban, Magyarországon is megjelent. 1994-ben Németországot, egy évvel később pedig Nagy-Britanniát is meghódították a Red Bull termékek. Az amerikai piacra 1997-ben törtek be.
Mi a siker titka?
A termék maga, valamint a hatékony reklámkampány, amelynek szlogenje, "a Red Bull szárnyakat ad". A Red Bull világhírű reklámfilmjeit a Pannónia Filmstúdió készíti, immár húsz éve. Néhány magyar grafikus októberben a Red Bull meghívására pár napra a csapat vendége. A kiválasztott grafikusokért Mateschitz DC 6-os magángépe (ami a volt horvát tábornok, Tito repülője volt) jött a pogányi reptérre, hogy egyenesen Salzburgba szállítsa őket.
Mennyi terméket értékesítenek évente?
A világ 160 országában évente 4 milliárd doboz italt adnak el.
|