Az interlagosi pálya 1973-ban adott otthont először a Brazil Nagydíjnak. A ring elvarázsolta a dél-amerikai versenyzőket. Emerson Fittipaldi, Carlos Reutemann és Carlos Pace az 1970-es években mindent megtett azért, hogy ők állhassanak fel a dobogó legfelső fokára. Pace első és egyetlen Forulma-1-es győzelmét ezen a pályán aratta. A brazil pilóta repülőgép-szerencsétlenségben vesztette el életét, és halálát követően az ő tiszteletére keresztelték át a ringet.
1978-ban a Brazil Nagydíjnak Rio adott otthont, míg a következő két évben újra Interlagos. 1981-től 1989-ig Rio volt a házigazda, mivel a Sao Paulóban egyre jobban terjeszkedő nyomornegyedek nem illettek abba a képbe, amelyet a világ a csillogó F1-ről kialakított a maga számára. Ayrton Senna fénykorában egy 15 millió dollár értékű fejlesztési programot hajtottak végre a pályán és környékén, így a verseny visszaköltözhetett Interlagosba.
A futamot 1990-től megszakítások nélkül minden évben megrendezik.
A 71 körös Brazil Nagydíjat a pilóták az óramutató járásával ellentétes irányba teszik meg. A 4,309 kilométer hosszú pályán 10 bal és 5 jobb kanyar található, amiket gyors, hosszú részek kötnek össze. A pálya elrendezése változatos, amiért a beállítások terén a kompromisszumok megkötése elkerülhetetlen.
Az interlagosi pálya a gumiabroncsokat egyáltalán nem kíméli, így a pilóták e téren a túlélésre játszanak. A motorokra szintén nagy nyomás nehezedik majd, hiszen a hosszú egyenesekben nagy terhelésnek vannak kitéve a magas fordulatszám miatt. A pályán sok előzési lehetőség van, de talán az egyik legjobb a célegyenes végi bal kanyar. A pálya olyan területen található, ahol az időjárás kiszámíthatatlan, így az utóbbi időkben szinte minden alkalommal esett az eső a brazil futam hétvégéjén. Külön érdekesség, hogy az elmúlt években mindig itt avattak világbajnokot: 2005-ben Fernando Alonso 24 évesen itt lett a legfiatalabb Formula–1-es világbajnok, egyben az első spanyol, aki elhódította a címet. Egy évvel később ismét itt ért a csúcsra Alonso, míg 2007-ben Kimi Räikkönen, 2008-ban Lewis Hamilton, tavaly pedig Jenson Button vált világbajnokká Interlagosban.
Brazil Nagydíj:
A pálya neve: Autodromo Jose Carlos Pace
Az első szabadedzés magyar idő szerint (2010. november 5.): 13:00-14:30
A második szabadedzés magyar idő szerint (2010. november 5.): 17:00-18:30
A harmadik szabadedzés magyar idő szerint (2010. november 6.): 14:00-15:00
Az időmérő edzés magyar idő szerint (2010. november 6.): 17:00
A verseny rajtja magyar idő szerint (2010. november 7.): 17:00
Körök száma: 71
Pálya hossza: 4,309 km
Verseny hossza: 305,909 km
Körrekord: 1:11.473 – Juan Pablo Montoya
2009 versenyben futott leggyorsabb kör: 1:13.733 – Mark Webber (Red Bull Racing)
2009 pole pozíció: 1:19.576 – Rubens Barrichello (Brawn GP)
2009 verseny győztese: Mark Webber (Red Bull Racing)
A Brazil Nagydíj időmérő edzése november 6-án, szombaton 21.30-tól, míg a futam másnap, vasárnap 22 órától lesz látható csatornánkon. Ha lemaradna a 2010-es szezon tizennyolcadikversenyéről, vagy csak szeretné újra átélni az izgalmakat, akkor válassza a SportKlubot!