HÍREK : Lapszemle: Autósport és Formula Magazin (2010/10) |
Lapszemle: Autósport és Formula Magazin (2010/10)
f1-live.hu 2010.10.26. 14:58
Ugyan már alaposan benne járunk az októberben, de talán még most sem késő olvasóink figyelmébe ajánlani Magyarország autósport magazinjának e havi számát, és kiemelni azokat a témákat, amelyek a kiadványban ezúttal a legizgalmasabbak.

A lap főszerkesztője jegyzetében azt meséli el, milyen bonyodalmakat okozott a kiadó életében a megfelelő címlap megalkotása, és hogyan öltözött át Kimi Raikkönen a borítón előbb Renault overallba, majd vette inkább mégis vissza a Red Bull-logós munkaruháját – és mindez hogyan függ össze azzal a gyakorlattal, mely szerint év vége felé minden autóversenyző vagy új csapatot keres, vagy megpróbálja megőrizni jól megszokott ülését.
Az Autósport és Formula Magazin (AFM) állandó, Különvélemény című rovatának szerzője, Dávid Sándor azt a nézetét fejti ki, mennyivel izgalmasabb és tisztességesebb lenne az F1-es versenyzés rádiókapcsolatok nélkül – mint a régi szép időkben.
A magazin munkatársai Monzában elemzést készítettek arról, hogyan képes a Ferrari a leggyorsabb kerékcserére és kiállásra, amellyel az itáliai versenyen a győzelmet is meg tudták szerezni Alonsónak. A szingapúri futam kapcsán a szerkesztők azokat az utcai versenypályákat gyűjtötték csokorba, amelyeken már futottak nagydíjat, és többségük még mindig használatban áll, igaz néhányon (Pau, Long Beach, Adelaide, Porto, stb) már rég nem versenyeztek F1-es gépek. Az októberi AFM fő témája azonban nem ez, hanem Michael Schumacher következő éve: a lap zsurnalisztája a legkülönbözőbb nyilatkozatokból és értesülésekből próbálta megjósolni, marad vagy távozik száguldó cirkuszból a hétszeres világbajnok – mindeközben megelevenednek azok a történetek is, amelyek neves főszereplői a közelmúltban visszatértek és kínosan leszerepeltek az F1-ben.
Nekünk is van egy pilótánk, aki visszatért, de ő nem bukott, hanem bizonyított: Wéber Gábor a kihagyott 2009-es év után idén a Seat Leon Európa Kupa bajnoka lett. A pilóta-kommentátort a magazin arról faggatta, mennyi pénzt lehet keresni egy-egy győzelemmel és hogyan tervezi az előrelépést – a WTCC-be. Az idei ősz még egy autós Eb-címet hozott a magyar rajongóknak: Szabó Krisztián másodszor lett a kontinens legjobbja az autókrossz juniorjai között. A cikkből kiderül, hogy a fiatalember most már elég erősnek érzi magát ahhoz, hogy a nagyok közé lépjen.
Az AFM-ből persze nem hiányzik a világ többi nagy elitszériája sem: a MotoGP kapcsán a Bridgestone kétkerekes szériákban ellátott feladatait mutatja be egy írás, a WRC-rovat pedig arról számol be, miként lett megint bajnok Loeb, és jövőre milyen autókkal küzdenek egymással a rali legjobb pilótái.
Ami pedig a hazai pályákat illeti, megtalálhatóak a lapban a motokrossz, a quad, a drift, a rali, az autókrossz, a ralikrossz, a tereprali, a gokart és a gyorsasági bajnokság eseményeinek összefoglalói, érdekességei. A kiadvány utolsó rovata hagyományosan az utcai sportkocsira koncentrál: ezúttal a párizsi szalon legvadabb csodái és egy kabrió menetpróba kapott benne helyet.
|