HÍREK : Red Null - Alonso győzött Koreában! |
Red Null - Alonso győzött Koreában!
motorsportal.hu 2010.10.25. 18:09
A Red Bull az első sor megszerzése után nullázott Koreában, ahol az eső áztatta pályán többen is kiestek a futam során. A második helyen Lewis Hamiltont, a harmadikon pedig Felipe Massát intették le.
Ritkán látott izgalmakat hozott az első Koreai Nagydíj, melynek megrendezése másfél órával a start után is kétséges volt. Amennyiben az eső nem hagy alább, a versenybíróság vélhetően nem is engedi útjára a mezőnyt, mely mint kiderült a Red Bull számára valóban kifizetődő lett volna.
A rajt után nem sokkal Mark Webber kicsúszott, és magával rántotta Nico Rosberget is. Ezzel azonban nem ért véget a Red Bull vesszőfutása. A 44. körben Sebastian Vettel autója hirtelen füstölni kezdett és meg is állt.
Ennek okán végül a harmadik helyről rajtoló Fernando Alonso győzött, aki nem sokkal Vettel kiesése után vette vissza a helyét Lewis Hamiltontól. Alonso a bokszban veszített egyet, míg Hamilton végül a pályáról lecsúszva ajándékozta vissza az akkori második pozíciót.
A dobogó legalsó fokára Felipe Massa állhatott fel, akit pedig a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher követ.
Az eseménydús futamon többször is a pályára küldték a Safety Car-t. Először az eső miatt el nem engedett mezőny okán volt kénytelen Bernd Mayländer is beszállni, majd jött Webber kicsúszása, amit a Buemi -Glock ütközés követett. A végére még maradt egy komoly Vitaly Petrov esés, aki a veszélyesnek minősített bokszkijárat előtt sokallt be és rongyolt a falnak.
Az utolsó két futam előtt Fernando Alonso 231 pontjával vezet a tabellán, mögötte 220-al Mark Webber áll, akit Lewis Hamilton 210-el követ.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Kör |
Hátrány |
Rajt |
1 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
55 |
Győztes |
3 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
55 |
+14.9 |
4 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
55 |
+30.8 |
6 |
4 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
55 |
+39.6 |
9 |
5 |
Robert Kubica |
Renault |
55 |
+47.7 |
8 |
6 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
55 |
+53.5 |
17 |
7 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
55 |
+69.2 |
10 |
8 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
55 |
+77.8 |
12 |
9 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber-Ferrari |
55 |
+80.1 |
13 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
55 |
+80.8 |
11 |
11 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
55 |
+84.1 |
15 |
12 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
55 |
+89.9 |
7 |
13 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
54 |
+1 Kör |
21 |
14 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
53 |
+2 Kör |
24 |
15 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
53 |
+2 Kör |
23 |
Ret |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
46 |
+9 Kör |
14 |
Ret |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
45 |
+10 Kör |
1 |
Ret |
Vitaly Petrov |
Renault |
39 |
+16 Kör |
20 |
Ret |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
31 |
+24 Kör |
19 |
Ret |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
30 |
+25 Kör |
16 |
Ret |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
25 |
+30 Kör |
22 |
Ret |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
25 |
+30 Kör |
18 |
Ret |
Mark Webber |
RBR-Renault |
18 |
+37 Kör |
2 |
Ret |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
18 |
+37 Kör |
5 |
A futamot megelőző események:
A német RTL szerint a biztonsági autó mögül rajtolhat a mezőny, mert a vizes pályán a pilóták nem ismerik a féktávokat.
Fernando Alonso: Előnyömre válhat, hogy a pálya tisztább oldaláról rajtolok, és talán már az első pályaszakaszon meg tudom előzni Markot. Ha nem sikerül, akkor várni fogok, hátha profitálhatok a Red Bullok csatájából.
Mark Webber: Remélem, hogy jól sikerül majd az első kanyar. Ha megúszom ütközés nélkül, abban bízom majd, hogy az ellenfeleim összetűzésbe keverednek egymással, és tovább növelhetem az előnyömet.
A Red Bullok esőgumikkal indultak el a boxból a rajtrácsra.
Bernd Mayländer: Remélem, hogy nem kerülök bevetésre, de sajnos sok az esély rá, mert nagyon csúszós a pálya. A versenyzőknek alkalmazkodniuk kell a körülményekhez, és nem szabad ráhajtaniuk a rázóköre. Jelenleg úgy tűnik, hogy tiszta rajt lesz, de ha nem áll az eső, akkor az FIA változtathat és én vezetem fel a mezőnyt. Negyed óra múlva már többet tudunk erről – még nincs döntés.
Christian Danner: Ugyanúgy, mint a 2006-os Magyar Nagydíjon, a versenyzők több kört futhatnak a rajt előtt, hogy jól be tudják állítani az autót. A szabályok szerint ilyen esetben lehetőség van kisebb korrekciókra.
Amennyiben esőgumikkal rajtol a mezőny, nem érvényes a gumiszabály, így nem kell mindkét keveréket használni a versenyen.
Mark Webber: Még nem tudom, hogy melyik gumikkal rajtolok, de ha továbbra is esik, akkor egyértelmű, hogy az esőgumikat használom. A féktávok húzósak lehetnek.
Michael Schumacher a boxban egyeztet a mérnökével a gumikról. Közben szemügyre vette mindkét keveréket a garázsban.
SÁR a pálya szélén
10 perccel elhalasztották a rajtot
A Safety Car mögül rajtol a mezőny
Hermann Tilke: Ez egy új pálya, ezért esőben sokkal csúszósabb, mint a többi helyszín. Ezért jó, hogy a biztonsági autó mögül rajtolnak.
Norbert Haug: Biztos, hogy nagy előny a biztonsági autós rajt az élen állóknak, mi viszont nem tudunk javítani, pedig a rajtjaink jók szoktak lenni. Az esőgumikkal fogunk pályára lépni, utána pedig meglátjuk, hogy mit teszünk fel.
Az SC mögött kötelező az esőgumi a rajtnál
|