Olasz előtt
2010.07.01. 15:54
Nagyon hosszadalmas hetek vannak a hátam mögött. Egymás után két versenyre is sor került, Valenciában és Spa-ban. Most pedig Monza következik. Ez az utolsó futam ebben az évben Európában.
Belgiumban sikerült nyernünk és ezt a formát meg kell tartanunk Monzában is, mivel a dobogón szeretnénk végezni. Nekünk ez az év legfontosabb futama, hiszen hazai közönség előtt versenyzünk és csodálatos érzés lenne, hogyha a rajongóinknak tetsző eredménnyel távozhatnánk Monzából.
A Spa-ban elért eredmény nagyon fontos volt a csapatnak. Amikor láttam a csapatot a dobogó alatt állni, megértettem, hogy mennyit jelenthet nekik is ez, hogy a dobogó legfelső fokára tudtunk állni. Hihetetlen érzés volt, amikor a végtelennek tűnő idő után ismét a finn/olasz himnuszt lehetett hallani. Remek lenne, hogyha még egyszer ezt megtudnánk ismételni ebben az évben!
Isteni érzés a saját pályánkon versenyezni, ahol a szurkolóink fekete paripás zászlókat lengetnek. Még sose nyertem Monzában, de a versenyzést mindig is szerettem itt. Nem jelent különös nyomást a hazai pálya, de azt tudom, hogy a csapatnak nagyon is fontos, hogy kitűnő hétvégét zárjunk!
Monza a szezon leggyorsabb pályája és ezúttal ismét a segítségünkre lesz a KERS, ugyanúgy, mint Belgiumban. A kerékvetőket ki kell használni, de ez az elmúlt években nem volt túlságosan a kocsink erőssége ez. Majd a pénteki első edzésen kiderül, hogy most is így van-e ez. Nem csinálhattuk meg az itteni szokásos tesztet, így nehéz kijelenteni bármit is. Egészen más aerodinamikai beállításokat kell itt alkalmaznunk, mint a többi pályán. Az új csapattársam, Giancarlo Fisichella lett. Mindig jó volt a viszonyom vele és szerintem ő az egyik legtapasztaltabb pilóta a mezőnyben. Abban meg teljesen biztos vagyok, hogy a lehető legjobban fogunk teljesíteni a hétvégén, hogy megtarthassuk a konstruktőri 3. helyet.
Idén az erőviszonyok futamról futamra váltakoznak! Vannak olyan csapatok, akik az idei fejlesztéseket már abbahagyták, mint például mi is. Nyomást gyakorolhatnak ránk más csapatok, mert nekik még sok sok fejlesztés van az idei évre.
Teljesen elégedett vagyok magammal mivel én vagyok az a pilóta, aki az utolsó három verseny alatt a legtöbb pontot, vagyis 25-öt szereztem. Ki hitte volna ezt az idény kezdetekor???
Nehéz hétvége lesz, de megígérem az összes rajongónak, hogy ezúttal is a lehető legjobb formámat fogom nyújtani, mint mindig!
|