Európa előtt
2010.07.01. 15:53
Idén a nyári szünetünk a szokásosnál hosszabb volt, így alkalmam nyílt feltöltődni a szezon hátralévő részére. Az első hetet a finnországi ralis kalandomnak szenteltem, és a végeredmény ellenére nagyon jól éreztem magam, és rengeteg tapasztalatot szereztem.
Mókásnak találtam, hogy a rali legrangosabb versenysorozata épp a hazámban állomásozik, és számtalan Ferrari drukker jött ki szurkolni. A verseny után a családommal és a legközelebbi barátaimmal töltöttem egy kis időt, közben pedig edzettem is, hogy formában maradjak.
Valenciában új csapattársam lesz, Felipe helyett, akinek ezúton még egyszer mielőbbi gyógyulást kívánok, hiszen szeretném, ha mihamarabb visszatérne a pályára. A másik Ferrarit ezúttal Luca Badoer vezeti majd. Már régóta ül Forma 1-es autóban, hiszen tesztpilóta, és most boldog, hogy élesben is lehetőséget kapott. Biztos vagyok benne, hogy remekül fog boldogulni.
Magyarországról egy szép eredménnyel távoztunk, ami lehetővé teszi a 3. helyért való küzdelmet a konstruktőrök között: ez a reális cél, amit a csapat kitűzött maga elé a hátralevő versenyeken. Nagyon bízom abban, hogy idén legalább egy versenyt sikerül nyernem. Egy harmadik helyet Monacóban, és egy másodikat a Hungaroringen már elértem. Magyarországon nagyon úgy tűnt, visszatérünk az utóbbi 2 év forgatókönyvéhez, és ismét Ferrari-McLaren csatát láthatunk. Nem gondolom azonban, hogy ez az Európa Nagydíjon is így lesz.
Valencia egy tipikus utcai pálya, bent a város közepén. Éppen ezért különbözik a magyar pályától, és gyorsabb is. Ebben az évben az ilyen típusú, utcai pályákon dobogón tudtam végezni, kivéve Melbournet. (Kimi ide számítja a Hungaroringet is, a lassabb átlagsebesség miatt-a szerk., Vé). Tavaly pocsék versenyem volt itt, motorhiba miatt kiestem, de idén akár a dobogó is összejöhet.
A dobogó a reális célunk, persze tisztában vagyunk vele, hogy nem lesz egyszerű. A kritikus kérdés ismét csak a rajtpozíció: ezen az aszfaltcsíkon különösen fontos, hogy a tiszta ívről rajtolunk-e, hiszen a pálya az év többi részében nem versenyzésre használatos. A verseny alatt fontos lesz a teljesítmény egyenletessége is: nagyon könnyű apróságokon elpazarolni az értékes időt. Várhatóan a páratartalom és a hőmérséklet is magas lesz, ami még inkább megnehezíti a dolgunkat.
|