HÍREK : Kettős McLaren győzelem - Red Bull bukással megspékelve |
Kettős McLaren győzelem - Red Bull bukással megspékelve
motorsportal.hu 2010.05.30. 16:43
Lewis Hamilton nyerte a Török Nagydíjat, melyen a McLaren Jenson Button segítségével kettős győzelmet szerzett. A Red Bull ellenben egy kettős győzelmet dobott el azzal, hogy a harmadik helyen végző Mark Webber ütközött csapattársával.
Lewis Hamilton, a Száguldó Cirkusz egyértelmű porondmestere, aki még a Török Nagydíj egyébként eseménymentes kétharmadát is élvezetessé tette, végül felállhatott a dobogó legmagasabb fokára. Oda, ahova a kiállása után úgy tűnt, hogy már nem lesz lehetősége, miután Sebastian Vettel, akivel a futam elején oda-vissza előzgették egymást, itt elvette tőle a második helyen.
Hamilton végig próbálta az F-csatorna előnyét jobb eredményre váltani, ám a Red Bull aerodinamikai csomagja verhetetlennek tűnt a kritikus nyolcasban, ami után az egyenesben hiába jött ki a sebességkülönbség, néhány komoly előzési veszélyen túl nem tudott többet nyújtani a brit.
Mindazonáltal végig nyomás alatt tartotta mindkét Red Bullt, akik pedig végül túlizgulták egymást, és sikeresen lenullázták Sebastian Vettel versenytechnikáját. Mark Webber szokásosan erőszakos volt, és Vettel sem ment egy kis legyezésért a szomszédba ezúttal. Azonban az ausztrál nem vette figyelembe, hogy a kanyarba még be is kéne fordulni, és benn tartotta az autóját, ami teljesen leamortizálta társáét. Ezzel máris a McLaren bagázs volt az élen, és még az sem volt biztos, hogy Webber megúszta. Egy első szárnycserére végül be kellett mennie a bokszba, ám miután az élmezőny hatalmas előnyt autózott ki a követőkkel szemben, így a Red Bull versenyzője még kényelmesen visszatérhetett a harmadik helyre, Michael Schumacher elé.
A futamnak azonban még ezzel sem volt vége. A McLaren csapata kiosztotta a pilótáinak a lassíts feliratot, amivel az üzemanyag védelmére hívták fel a figyelmüket. Jenson Button ezt úgy értette, hogy ha lassabban is, de elmehet csapattársa mellett, aki komolyabb tartalékra állította az autóját.
Hamilton azonban látva, hogy csapattársa bepróbálkozik nála, az évad egyik legkeményebb visszatámadását hajtotta végre, ezzel is rendre utasítva 2009 világbajnokát.
A Török GP után Mark Webber már pontelőnnyel vezet a tabellán, a kiesés után megszabadult egyértelmű legnagyobb ellenfelétől, saját csapattársától, Sebastian Vetteltől, akit mos az ötödik helyen áll. A második és harmadik hely a McLaren pilóták, Hamilton és Button birtokolja az ezüst és bronz trófeát jelenleg. Aki pedig még beférkőzött most Vettel elé, az Fernando Alonso, aki ezúttal négy pontot zsebelt csupán be, de ez elég ahhoz, hogy maga mögött tartsa a németet.
A következő megmérettetésre Kanadában kerül sor, két hét múlva.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Kör |
Hátrány |
Rajt |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
58 |
Győztes |
2 |
2 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
58 |
+2.6 |
4 |
3 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
58 |
+24.2 |
1 |
4 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
58 |
+31.1 |
5 |
5 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
58 |
+32.2 |
6 |
6 |
Robert Kubica |
Renault |
58 |
+32.8 |
7 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
58 |
+36.6 |
8 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
58 |
+46.5 |
12 |
9 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
58 |
+49.0 |
11 |
10 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
58 |
+65.6 |
10 |
11 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
58 |
+65.9 |
13 |
12 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
58 |
+67.8 |
16 |
13 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
57 |
+1 Kör |
18 |
14 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
57 |
+1 Kör |
15 |
15 |
Vitaly Petrov |
Renault |
57 |
+1 Kör |
9 |
16 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
57 |
+1 Kör |
14 |
17 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
57 |
+1 Kör |
17 |
18 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
58 |
+3 Kör |
21 |
19 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
58 |
+3 Kör |
23 |
20 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
52 |
+6 Kör |
24 |
Ret |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
46 |
+12 Kör |
22 |
Ret |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
39 |
Baleset |
3 |
Ret |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
33 |
+25 Kör |
20 |
Ret |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
32 |
+26 Kör |
19 |
A futam előtti nyilatkozatok:
Nico Hülkenberg: Nekem hat lehúzható fóliám van, de mindig ennyivel megyek. A nyolcas kanyarnak kukcsfontosságú szerepe van, különösen a nehéz autóval. Sajnos nehéz lesz a pontszerzés itt, de a következő versenyekre újításokkal készülünk
- Karun Chandhok egy gumitojást kapott ajéndékba, ami olyan, mint a Jég veled c. filmben volt a bobosoknak.
Michael Schumacher: A hőmérsékletek miatt nagy terhelést kapnak a gumik. Érdekes lesz, hogy ki fog jobban boldogulni a gumikkal, a nyolcas kanyarban különösen.
Adrian Sutil: Egy új szett gumival rajtolok, hogy milyennel azt nem árulhatom el. Mindent bele fogk adni, hogy javítani tudjak, de nem tudom, hogy mit lehet kihozni a versenyből.
Nico Rosberg: Szeretném Michaelt megelőzni a rajtnál. Itt nem olyan vészes a páros oldalról rajtolni. Egy kis szerencsével felállhatunk a dobogóra, de saját erőből nehéz lesz. Majd meglátjuk.
Mark Webber: Remélem, hogy a verseny végéig meg tudom őrizni az első helyemet. Szeretnék nyerni, de figyelni kell a vetélytársakra. Szeretnék a verseny alatt kiautózni egy kis előnyt, hogy ne legyek veszélyben a McLarentől. Sebinek meggyűlhet vele a baja.
Sebastian Vettel: Nem vagyok dühös. a tegnapi nap pocsék volt, de jobb így mintha a hiba mniatt vezető pozícióból esek ki. A cipőmben van egy érme, amelyen Szent Kristóf van, az autósok védőszentje. Ez mindig velem van, szerencsét hozhat.
Christian Danner: Az a különbség a tiszta és a piszkosabb rajtoldal között, hogy 2,7 másodperc alatt gyorsul a kocsi 0-ról 100-ra a tiszta oldalról, a piszkosabb oldalról 0,3 másodperccel lassabban, ami 10 méter hátrány az első kanyarig.
Lewis Hamilton: sokan azt hiszik, hogy nagyot javítottunk, pedig csak sok kicsi előrelépést tettünk. A Red Bull Barcelonában még nagy előnyben volt, de azóta sikerült csökkenteni a lemaradást.
Niki Lauda: Hamilton lesz az legaggreszívebb a rajtnál, és az első két körben is.
Sebastian Vettel: Remélem, hogy most már nem én leszek peches és most már mások fognak kiesni.
Az F-csatorna még nem olyan jó, mint kellene, nem hoz annyi előnyt, hogy megérje használni. Még fejlesztenünk kell rajta.
A McLAren ellen nehéz lesz versenyezni, mert kitartják a térdüket, befogják a lyukat, és máris gyorsabbak és nem lehet megelőzni őket.
- A mercedes F-csatornáa rendszerének a bemenete az első felfügesztésénél van, de ez egyeéőre csak egy teszt, passzív rendszer.
|