HÍREK
HÍREK : A 2009-es F1-es évad kínos, vicces és fájdalmas pillanatai

A 2009-es F1-es évad kínos, vicces és fájdalmas pillanatai

  2009.11.11. 16:27


Van, amit már el is felejtett az ember, és van, ami örökre belevésődött az emlékezetébe. A 2009-es Forma-1-es évad azon momentumait gyűjtöttük össze, amelyek teljessé teszik az idei szezonról alkotott képet.

A legemlékezetesebb pillanatokat többek közt a McLaren hazugság-ügye, Massa hungaroringi balesete, a Renault-féle "Crashgate" hozta, de szerencsére voltak olyan megmosolyogtató jelenetek is, mint amikor Kimi Räikkönen jégkrémet majszolt, míg az új rajtra váró társai a rajtrácson áztak.


"Liegate", avagy a McLaren hazugság-ügye Ausztráliában

• A melbourne-i szezonnyitó érdekes fordulatokat hozott, nem is beszélve a
Brawn GP meglepő sikeréről. Az elsőkörös balesetek után Giancarlo Fisichella hozott némi izgalmat a körözésbe, igaz épp akkor, amikor a bokszutcában volt. Az olasz ugyanis véletlenül túlfutott a Force India garázsán az első kiállásánál. Mint utólag kiderült, ahhoz volt szokva, hogy az ő bokszuk a legutolsó a soron, de ez idén a Brawn GP miatt nem így volt.

• Ami az Ausztrál Nagydíj újabb nagy eseményét jelentette, az a nemzetközi szinten Liegate elnevezésen közismertté vált McLaren-ügy volt. A biztonsági autó vezette célba a mezőnyt, ám az utolsó körök egyikében, a harmadik helyen haladó
Jarno Trulli lecsúszott Toyotájával a pályáról. A mögötte érkező Lewis Hamilton pedig elment mellette, majd a bokszfalon ülőkkel folytatott egyeztetést követően visszaengedte maga elé az olaszt. Trulli manőverét előbb szabálytalan előzésnek titulálták, amiért időbüntetést kapott. A futamot követően Hamiltont és versenymérnökét kikérdezték a történtekről, csakhogy a rögzített rádiós párbeszédük alapján kiderült, ekkor már nem a valóságot mesélték el. Eszerint Hamilton csapatutasításra adta vissza Trullinak a 3. helyet. Hamiltont végül kizárták a versenyből, Trullit pedig visszaültették a dobogó legalsó fokára. A későbbi tárgyaláson 3 versenyre szóló felfüggesztett eltiltást kapott a McLaren.

Räikkönen nem ilyen malajziai hétvégére vágyott

• A Maláj Nagydíj harmadik szabadedzésén Kimi Räikkönen
Ferrarijának cockpitje füstölögni kezdett. A finn a KERS meghibásodásától tarthatott, mégis egy jó darabon elautókázott az F60-assal, pedig az elektromos szerkezet okozott már meglepetést korábban egy téli teszten egy másik csapatnál. Itt szerencsére senkinek nem esett baja, Räikkönen pedig a már jól megszokott higgadtságával kezelte a különös helyzetet.
 

• Vasárnap ismét Räikkönenre szegeződött minden tekintet, amikor is az eső miatt felfüggesztett versenyen Kimi hamar befejezte a várakozást, mert autójában tönkrement a KERS. Így míg kollégái a rajtrácson ronggyá áztak, addig ő inkább a jégkrém mellett döntött. A versenyt végül fél óra múlva tekintették hivatalosan is befejezettnek.

 




Kínai csavar a himnuszban

• A
Red Bull Racing győzelmét hozta a Kínai Nagydíj, ünneplésükbe azonban valamelyest belerondítottak a helyi szervezők, akik az osztrák himnusz helyett a britet játszották le a csapat tiszteletére. Az zavarhatta meg őket, hogy a Red Bull Racing Milton-Keynes-i bázisú, de maga a csapat osztrák háttérrel (és licenccel) bír az energiaital-gyár és tulajdonosa, Dietrich Mateschitz miatt.

• A Ferrarinál megtalálták az első bűnbakot. Sanghajba érkezve Luca Baldisserit a csapatmenedzseri poszton a korábbi versenymérnökre, Chris Dyerre cserélték.

Elég vagy nem elég?

• Spanyolországban Felipe Massa a harmadik helyezést adta fel, miután csapata arra kérte, jócskán vegyen vissza a tempóból, különben az sem biztos, hogy célba ér. Így ketten is elmentek mellette, majd a barcelonai verseny után a Ferrarinál megállapították: mégis
lett volna elég nafta az F60-asban a normál versenytempó tartásához.

Button hazafutása Monacóban


Jenson Button könnyűszerrel nyerte a Monacói Nagydíjat, olyannyira, hogy még arra is maradt energiája, hogy közvetlenül a verseny végén lefusson egy kisebb távolságot. Úgy egy rajtrácsnyit. Ugyanis a Brawn GP pilótája a parc fermébe tette le autóját, ahelyett, hogy elautózott volna a díjátadó helyszínéig, ahogy az ott szokás. A híres monacói lépcsősorhoz érve aztán boldogan ugrott Nick Fry és Ross Brawn nyakába. A brit a nyilatkozatában meg is jegyezte: a parkolással gondjai vannak.

• A verseny folyamán, a 10. körben is történt egy érdekesség.
Sébastien Buemi hátulról megtorpedózta Toro Rossójával a 7. helyen autózó Nelsinho Piquet-t. A Renault pilótája úgy reagált később, hogy "ezeknek a fiataloknak jobban oda kellene figyelniük arra, hogy mit csinálnak". Az már más kérdés, hogy Monacóba érve, az akkor 20 éves svájci 3 ponttal rendelkezett. A nála három évvel idősebb "profi" Piquet eggyel sem...


Barrichello és a leeresztett redőny esete Isztambulban

• A harmadik rajtkockából elstartolt
Rubens Barrichello sokat bukott a rajtnál, kuplung gondok miatt tíz helyet csúszott hátra. Miközben próbált visszaevickélni az élmezőnybe, összeakadt Heikki Kovalainen McLarenjével, így kezdhette elölről az egészet: a 16. helyen találta magát, mire egyenesbe tette megpördült Brawn-Mercedesét. Következett Adrian Sutil. A német mellett sem sikerült elmennie, Barrichello beleaprította első szárnyát a Force Indiába. Jöhetett a nem tervezett bokszkiállás. A Török Nagydíj utolsó tíz körét már nem kellett végigszenvednie Barrichellónak a hátsó traktusában, meggyötört váltója felmondta a szolgálatot.

• A törökországi futamon is homokszem került a Renault brazil pilótájának versenyzésébe. Piquet a 31. körben előbb csengetett egyet, oh, nem az másik mese. Szóval Piquet előbb aludt egyet a bokszutca kijáratánál, elengedte Hamiltont, majd egy körrel később felébredt és követelte vissza helyét, becsületére legyen mondva, visszaszerezte. A brazil
"mókásnak" nevezte a Hamiltonnal folytatott harcot.

Sutil versus Räikkönen 2. rész

• Emlékeznek még a 2008-as Monacói Nagydíj azon jelenetére, amikor Räikkönen pontszerző helyről ütötte ki Sutilt? Nos, ezt valószínűleg a német is nehezen felejti el, biztos, ami biztos, azért a Német Nagydíjon Räikkönen egyfajta emlékeztetőt adott neki, persze ezúttal sem szándékosan. Sutil épp a bokszutcából hajtott ki, amikor Räikkönen vele párhuzamosan érkezett meg az első kanyar bejáratához. A német vezetőszárnya belefúródott a Ferrari oldalába, s a két pilóta ezúttal is pontszerzéstől esett el. Az ütközést a finn azzal magyarázta, hogy azt hitte, Ferrarija elfér a külső íven.


• Sébastien Bourdais-nak 2009-ben a nürburgringi volt az utolsó F1-es versenye, ugyanis a futamot követően a
Toro Rosso megvált a francia pilótától. Bourdais azt állította, hogy a vezetőség sms-ben rúgta ki, szerződésszegésért pedig perrel fenyegetőzött. Franz Tost csapatfőnök azonban állította, szemtől-szembe közölték az elbocsátást Bourdais-val, akivel végül peren kívül egyeztek meg a kártérítésről. A négyszeres ChampCar bajnoktól (aki a Superleague-ben nagy sikerrel folytatta a versenyzést) mindenki, és talán még saját maga is többet várt az F1-ben.

Aggodalommal teli Magyar Nagydíj

• A hungaroringi időmérő második etapjában Felipe Massa sisakjának csapódott egy másik autóról leszakadt kb. 800 grammos rugó. A brazil pilóta magatehetetlenül vágódott a gumifalba, az orvosok hosszú percek elteltével tudták csak kiemelni. Az életmentő műtétet követően napokig mesterséges kómában tartották, mindenki gondolata a brazil körül forgott vasárnap a futamhoz készülődve. A rajtrácsra felsorakozott Massa szerelőgárdája és versenymérnöke is. Szívszorító volt látni, ahogy pilótájuk nélkül álltak egymás mellett, megtörten és aggódva, előttük a táblával: Veled vagyunk Felipe.

• Massa szépen gyógyult, július 25-i balesete után alig több mint egy héttel már vissza is térhetett Brazíliába. Onnan küldött levelet a megmentésében segédkező magyar szakembereknek, a pályán és a kórházban dolgozóknak egyaránt köszönetét fejezte ki. Csakúgy Bernie Ecclestone. A Forma-1 Menedzsment vezetője is írásban fejezte ki tiszteletét az érintettek munkásságáért, akik állami kitüntetést is kaptak.

• Ha még nem lett volna elég az idegőrlő baleset, a kvalifikáció végén ismét fejre állt a menet.
Összeomlott ugyanis az időmérő rendszer, mert az egyik fő kábelt is "baleset érte". A társainál a köridőkről aktívan érdeklődő Fernando Alonso izgatottsága pár perc elteltével beigazolódott: a Renault szezonbeli első és egyetlen pole-jával zárult az időmérő.

• A Magyar Nagydíj után egy újabb pilótától búcsúzott a mezőny. Ezúttal Nelsinho Piquet-nek kellett távoznia a Renault-tól. A kirúgása miatt kiakadt Piquet előbb
jól beolvasott egykori csapatának és menedzserének, majd konkrét hadjáratot indított a francia istálló ellen. A történetet a Belga és Szingapúri Nagydíjnál folytatjuk.


A következő sztori csak közvetve kapcsolódik a Forma-1-hez, ugyanis raliról van szó. Csakhogy a szép szaltót a Fiattal bemutató pilóta nem más, mint Kimi Räikkönen. A két nyári futam között szenvedélyének hódoló finn elmérte az egyik kanyart a Finn-ralin. A Ferraritól megváló pilótáról még nem lehet tudni, hogy marad-e a Forma-1-ben.

Badoer gúnynevet kapott Belgiumban

• A Belgiumi Nagydíjat követően a Ferrarinál Massát helyettesítő
Luca Badoer - a maranellóiak hűséges tesztpilótája - új becenévre, vagyis inkább gúnynévre tett szert. Az olasz két futam alatt "lassúságával" szerzett magának nem éppen hízelgő nevet az újságírók között (akikkel mellesleg jelentősen megromlott a viszonya): angolul a LOOK-HOW-BAD-YOU-ARE (vagyis: nézd, mennyire rossz vagy) kiejtve erősen hasonlít Luca Badoer teljes nevére.

• A spa-francorchamps-i futamot követően folyatódott a már korábban említett renault-s ügy. Az FIA elbeszélgetésre hívta a csapat vezetőit, mert felmerült annak lehetősége, hogy a Renault csalt a 2008-as Szingapúri Nagydíjon, méghozzá úgy, hogy utasították Piquet-t: vezesse falnak R28-asát. Megkezdődnek a találgatások a besúgóról, a bizonyítékról és a büntetésről.

A szingapúri Crashgate

• A találgatások nagy része a szingapúri futamhoz érkezve igaznak bizonyult: csapata kérésére Piquet szándékosan okozott balesetet 2008-ban ugyanitt, veszélyeztetve ezzel saját és versenytársai életét is, nem beszélve a tisztességes versenyszellem semmibe vételéről. Az ügy
végkimenetele a csapat felfüggesztett eltiltása, Flavio Briatore lemondása és a Forma-1-től való örökös eltiltása lett, Pat Symonds ötéves eltiltásával együtt. A Crashgate nyilvánosságra kerülése után Piquet maga is belátta: ezek után a nulláról kell újrakezdenie és nem várhat megbocsátást, ugyanakkor vissza szeretne térni a Forma-1-be. A brazil pilótával az ügyészség vádalkut kötött, vallomásáért cserébe felmentést kapott.

• A Renault korábbi szponzorai, a holland és a spanyol pénzintézetek azonnali hatállyal megszakította az együttműködést, az R28-asokról a matricákat is el kellett távolítani a szingapúri hétvége első szabadedzésre.

• A Magyar Nagydíjon bemutatkozó
Jaime Alguersuari gyorsan tanult a nagyoktól: Massa 2008-as incidenséhez hasonlóan, ő is elrántotta a tankoló csövet és vele együtt az embert is a bokszban, miután túl korán szerette volna elhagyni bokszot. Sérülés szerencsére nem történt.

Őrült brazíliai hétvége

• A Brazil Nagydíj időmérője bekerült a rekordok könyvébe, miután ez volt a Forma-1 történetének leghosszabb kvalifikációja. A hatalmas esőzés miatt elhúzódó edzés végül 2 óra 41 percig tartott.

• A versenyen a rajt utáni tülekedésben Trulli valamitől megijedt (állítása szerint Sutil hozta rá a frászt), kicsúszott a fűre, majd oldalról elkaszálta a németet, aki elkapta Alonsót is. Az olasz életveszélyes támadásként élte meg a helyzetet, ezért amint az autóból kiszállva utolérte Sutilt, rögtön nekiesett, és bár fizikai bántalmazásra nem került sor, a Force India pilótájának valószínűleg nyomdafestéket nem tűrő szavakat kellett megemésztenie. Trullit a versenybírák a szórakoztató produkcióért 10 000 dollárra büntették. Sutil szerint riválisa "a saját buta manővere áldozata lett".


• Webbernek is érdekes futama volt, az első öt körben háromszor állt ki a bokszba, már-már komikus, szurkolói számára elkeserítő jelenetsorok voltak ezek. Az első két alkalommal a cockpit egyik meglazult elemét kellett a helyére csavarozni, harmadjára defektes kereket cserélt. A futam során aztán még kétszer kiállt az ausztrál, versenyét tesztelésre fordította.

• A mezőny két finnjének sem volt egyszerű versenye, legalábbis egyszerű bokszkiállása semmiképp sem. Kovalainen ugyanis kiszakította a tankoló csövet, a benne lévő üzemanyagot a mögötte érkező Räikkönen autójára terítve. Egy másodpercig úgy tűnt nincs semmi baj, aztán belobbant az üzemanyag a Ferrari tűzforró kipufogóján. Miközben mindenki ereiben meghűlt a vér, a Ferrari pilótája pislogott néhányat, majd ahogy volt tovább hajtott, még csak meg sem állt. Kovalainen is csak a bokszutca végén, ahol a brawnos szerelők rángatták le a kiszakított csövet a McLarenről.

• A pódiumon különleges trófeákkal jutalmazták a Brazil Nagydíj első három helyezettjét. A díjak újrahasznosított palackból készültek. Nos, érdekes színűek voltak, "szép" kékek... Ugyanakkor a környezetvédelem fontosságára kétség kívül felhívták a figyelmet.

• A versenyen világbajnokká avanzsált Brawn-Mercedes ünneplésén egy érdekes dologra derült fény: Rubens Barrichellónak tetoválása van, méghozzá a jobb hónaljánál. Vagy mondhatnánk úgy is felkarja alsó részén, de mindegy, mert valószínűleg így is, úgy is fájt az elkészítése.

Alguersuari bajos pillanata a szezonzárón

• Az Abu-Dzabi Nagydíj 25. körében Alguersuari szimplán
rossz garázshoz állt be. Igaz, autóján az sem segített volna, ha egyből megtalálja csapata bokszát. Ugyanis néhány méterrel azután, hogy újra kihajtott a pályára a váltó felmondta a szolgálatot STR4-esében. A fiatal spanyol mentségére legyen mondva, a körözgetés közben köztudottan csőlátás alakul ki a pilótáknál, ráadásul csapata nem is várta a bokszba a spanyolt. Nem úgy az utánuk következő Red Bull Racingnél a szerelők Webbert. Amikor Alguersuari beállt a nagytestvérhez (ahol a szerelők a Toro Rossóhoz hasonló színű ruhákban álltak), hirtelen vagy tízen jelezték neki, hogy nagyon gyorsan keressen magának új helyet.


Az összeállításba nem került be az "eseménytelen" Bahreini, Brit, Európa, Olasz és Japán Nagydíj.

Még nincs hozzászólás.
 

RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-