| HÍREK : Kimi többet kereshet, ha nem versenyez 2010-ben |
Kimi többet kereshet, ha nem versenyez 2010-ben
2009.11.06. 15:34
Kimi Räikkönen pénzügyileg jobban jár, ha nem versenyez a következő idényben - állítja az egyik német szaklap. A finn a McLarennel egyezkedik, míg egy másik értékes pilótapiaci portéka, Kamui Kobayashi a Toyota távozása miatt a Lotus-szal kacérkodik.
Német sajtóértesülés szerint a Ferraritól a tervezettnél egy évvel korábban távozó 2007-es világbajnok, Kimi Räikkönen több pénzt kereshet, ha versenyzés helyett szabadságra megy a következő idényben.
Az Auto Motor und Sport című újság szerint a finn olyan kondícióval távozott a Ferraritól, hogy az olasz csapat 17 millió dollár végkielégítést fizet neki, ha nem versenyez 2010-ben, 10 milliót pedig akkor, ha állást vállal egy másik, rivális együttesnél. Mivel az északi klasszist csak korábbi csapata, a McLaren érdekli, a wokingiak pedig mindössze 5 millió dollárt lennének hajlandóak fizetni szolgálataiért, így 2 millióval többet keresne, ha láblógatással töltené a 2010-es évet.
A lap információi szerint a pénz körüli egyezkedés az oka annak, hogy a felek mostanáig nem állapodtak meg egymással. Ha minden igaz, a Räikkönen ügyeit intéző Robertson-család jelenleg is vív a McLarennel: teljes fizetést szeretnének kiharcolni védencüknek, továbbá el akarják érni azt is, hogy a finn hódolhasson szenvedélyének, a ralizásnak és minél kevesebb szponzori rendezvényen kelljen megjelennie.
Ha a tárgyalások eredménytelenek lesznek, könnyen előfordulhat, hogy Räikkönen átmenetileg vagy véglegesen búcsút int a sportágnak és - talán - a rali-vb felé veszi az irányt. Ebben az esetben a német újság szerint Nick Heidfeld lehet a McLaren választottja, s erre utal az is, hogy Martin Whitmarsh, az Ezüstnyilak első embere a napokban váratlanul méltatni kezdte a a BMW távozása miatt jelenleg munkanélküli sofőrt.
"Jelen pillanatban egyik csapatot sem zárom ki" - fogalmazott a Whitmarsh által minden idők egyik legalulértékeltebb pilótájának titulált Heidfeld, akinek nincsenek túlságosan kellemes emlékei a McLarenről. A német a McLaren és a Mercedes pártfogoltjaként nyerte F3000-es bajnoki címét, tesztelt is a csapatnak, 2001 végén, Mika Häkkinen távozásakor a gárda mégis akkori márkatársát, Räikkönen választotta a kétszeres világbajnok utódjául.
Az idény utolsó két összecsapásán mutatott produkciója után értékes portékának számíthat a pilótapiacon a Toyota által patronált tehetség, Kamui Kobayashi is. Miután a japán csapat bejelentette távozását, biztossá vált, hogy a GP2 Asia nem igazolhat nevelőegyütteséhez, így most állást keres és saját bevallása szerint a Lotus istállót tudná elképzelni pályafutása következő állomásaként.
"Természetesen buktam a helyemet a Toyotánál" - mondta a 23 esztendős sofőr - "Közel álltam a 2010-es szerződés aláírásához, de ebből már nem lesz semmi. Három vagy négy olyan csapat van, amelyik lehetőségként szóba jöhet. Ha választhatnék egy csapatot, a Lotus lenne az."
Ha Kobayashi - akit a Toyota a kivonulás ellenére támogatásáról biztosított - aláírna a Lotushoz, nem kizárt, hogy a régi márkanév alatt támadó új csapatnál ismét együtt versenyezhetne eddigi márkatársával, Jarno Trullival. Amennyiben hinni lehet az ázsiai sajtónak, a veterán olasz már megállapodott a malajziai illetőségű együttessel.
|