HÍREK
HÍREK : 2009, egy idény, amit sosem feledünk

2009, egy idény, amit sosem feledünk

  2009.11.05. 15:33


Minden kezdet nehéz, így szól a mondás. Az idei éppen eléggé volt az. Távozó szponzorok, megszűnő és éppen hogy indulni tudó csapat, botrány, fenyegetés, és még több botrány. Idén mindenből kijutott a fiúknak. Az biztos, a Cirkusz nem panaszkodhat, figyelemből nem volt hiány. Ahogy élvezetekből sem.

Az év elején az utolsó pillanatban indulni képes Honda utód Brawn GP nagy meglepetést és annál több fejtörést okozott a csapatoknak.

Utólag belegondolva, hogyha a csapatoknak kevésbé jár a balhézáson az eszük, akkor hamarabb is befoghatták volna a jött, látott és győzött Buttont és az őt hűségesen követő Barrichellot. Persze míg JB az első 7 futamból hatot megnyert, addig a többiek sem unatkoztak.

Már az ausztráloknál is kapott a jóból Vettel, és ahogy mondani szokás összekötötte a bajszát a lengyellel. Mindketten sikeresen ki is estek. Ezt a kis csatájukat lelkesen folytatták a malájoknál, ugyanúgy végezve, ahogy annak előtte. De ez a verseny nem erről lesz híres. Szakadó eső, piros zászló, a rajtrácson az indulás ellen kampányoló Webber, a képernyőn a jégkrémet majszoló Jégemberrel. Az utolsó helyről már mindegy volt ázik e vagy sem. Így Button második győzelmét szerezte remélve, hogy a következőt nem a Safety Car mögül zsebeli be.

2008-ban a Torro Rossoval szakadó esőben nagyot alakító Vettel megmutatta 2009-ben is képes erre a bravúrra, rajt-cél győzelmet aratott Kínában. Az eső sokakat megtréfált. Ez történt Robert Kubicával, aki a célegyenes rávezető kanyarban hátulról betessékelte Jarno Trullit a boxba. A Ferrarisok sem álltak a helyzet magaslatán; Kimi szenved, míg Felipe a harmadik helyről kénytelen kiállni. Ez sem az ő futamok volt. Később sajnos ebből tendencia lett.

Bahreinben a Massa uralom megtört, helyébe Button lépett, akit Seb lelkesen követett a második helyen, míg a polepozícióból rajtoló Trulli a harmadik. Öt futam elteltével egyre inkább kezdett kikristályosodni, hogy az idei csaták a Brawn és a Red Bull között fognak zajlani.

Monaco, hatalom, pénz, csillogás és a hihetetlenül szűk közutak. 60 év elengedhetetlen kellékei. Aki itt győz világbajnok lesz, szól a jóslat. Számoljuk még hányszor vált valóra? Button jött, látott és bekocogott a célba, ahol a királyi család és az ünnepelni vágyó Brawn csapat türelmetlenül várta. A dobogón a jó öreg Rubinho, és idén végre valahára arra felállni tudó Raikkönen álldogáltak. A Ferrari szurkolók joggal örülhettek, hiszen Massa Kimi mögött a negyedik helyen végzett. Felcsillant a remény…

Korai öröm… Hiába az egyeduralom Isztambulban, sajnos Massa kénytelen kelletlen le kellett mondjon királyságáról. Vettel indult az élről, de megcsúszott így JB elment. A németnek nyomnia kellett, hogy Webber ne előzhesse meg, ami a boxban mégis megtörtént. A verseny végére Vettel eléggé felgyorsult ahhoz, hogy akár megelőzhesse csapattársát, de ekkor csapatrádió, a szokásos kamu. Azaz maradsz mögötte, rejtjelezve. Vettel joggal volt csalódott, nem  meglepő, hogy a pódiumon nem vigyorgott. Persze az interjúszobában próbálta leplezni, de azért kicsit elszólta magát, hogy a csapatutasítást követte.
De egy harcos sosem adja fel és leküzdi az akadályokat. A következő „akadály” Silverstone, az a pálya, ahol a britek mindig győzni akarnak. Ez Buttonnak nem jött össze.

Míg Sebastian Vettel rajt-cél győzelmet arat, a második helyen Webberrel és harmadikként beérkező Barrichelloval, addig a bajnokjelölt csak a hatodik helyen van. Button valahol örülhetett, ha már neki nem jött össze a hazai győzelem, úgy Vettelnek sem. Az ő orra elől az ausztrál halászta el, aki ezzel megszerezte élete első futamgyőzelmét.

Míg a FOTA és az FIA közötti harc elcsendesült, akadt újabb pletyka. Megindult a találgatás vajon Raikkönen tényleg távozik a Ferraritól, vagy esetleg Massa helyére ülhet be Alonso?  Ezzel érkezett a Száguldó Cirkusz világa Mogyoródra. Ahogy magyar rajongók úgy a világon senki sem gondolta milyen drámai és nehéz pillantok ellőt állnak ezen a hétvégén.

Szombaton megtörtént a baj. Rubens Barrichello hátsó felfüggesztéséről a négyes kanyarban lerepült a rugó, amely a mögötte érkező Massát a fején találta el. A falnak csapódott. Nem mozdult. Nem tudtuk él e még vagy megtörtént az, amitől mindenki rettegett. Ami alig egy héttel korábban egy fiatal tehetséget vett el a családjától és az őt szerető emberektől. ( In memoriam Henry Surtees ) Felipe, a csodával határos módon túlélte, a sérülés a szeme fölött érte. A rettegés nem ért véget, de a műsornak folynia kellett. Ha nehezen és kínok közt, de lefutották az időmérőt. Ami még így sem maradt esemény nélkül.

Az időmérő rendszer felmondta a szolgálatot, így kissé viccesen hatott, ahogy a körbejáró Alonso felteszi a nagy kérdést:: „Te mennyit mentél?”. Végül kiderült nem alaptalanul. A spanyol jó pár hónap után először indulhatott az élről. A futamon még sem ő örülhetett. Valahogy a ringen a Renaultnak nem jön össze. Mint ahogy a régi szép időkben, ismét eltávozott egy kerék.

A szombati nap után nem kis büntetés járt ezért.( Egy versenyes eltiltás) A futamot Hamilton nyerte, mögötte a Ferrari egyedül maradt pilótája Kimi -  aki talán egy kicsit a kómában fekvő Felipéért is hajtott –, majd Webber végzett. A listavezető Button lassan már nem meglepő módon éppen csak pontszerző, míg Vettel motorhiba miatt kiesett.

Egy hónap szünet… Felipe állapota rohamosan javult, majd alig két hét után hazatérhetett továbbgyógyulni.

Míg Felipe gyógyult a többiek pihentek, ki így ki úgy. Kimi a Finn Rally-n lazított, ahol szép szereplés után sajnos kiesett. A Ferrarinál ez idő tájt sem unatkoztak. Michael Schumacher elvállalta, hogy helyettesíti barátját az év végéig, de ezt korábbi sérülése miatt vissza kellett vonnia. Megindult a találgatás ki ül majd a második Ferrariban. Luca Badoer lett az.


A Cirkusz hivatalosan nyaralt, szomorú hír mégis is érkezett. A BMW bejelentette, az év végén elhagyja a sportágat.

Így érkeztek meg a nagyszünetről a csapatok Valenciába, ahol nagy harc és sok pénzes büntetés után mégis rajthoz állhatott a Renault, immár Piquet nélkül, de egy újabb botránnyal a nyakukban.

A katalánoknál a Mercedes motorok jól muzsikáltak, a két McLaren indulhatott az élről. De a boxkiállások után változott a helyzet. Míg Vettel a tankolócső hibája miatt kétszer hajtott a boxba, addig Barrichello egy gyors és hibátlan csapatmunkával Kovalainen elé került. Vettelnek nem ez volt a legjobb versenye. A Hungaroring után, itt is motorhiba miatt búcsúzott el. A versenyt Barrichello nyerte, aki 2004 óta először végzett a dobogó legfelső fokán, őt követte Hamilton és Raikkönen.

A csapatok pakoltak, majd SPA-Francorchampsban kipakoltak. A legnagyobb meglepetésre az időmérőt a Force Indiával Fisichella nyerte. Ámultunk és bámultunk, a bajnokjelöltek sehol.

A rajtnál a KERS-nek és egy kis okos „csalásnak” hála Kimi feljött a második helyre, miközben a többiek roncsderbiztek.  Grosjean, Hamilton, Button és Alguersuari totálkárra mentek, takarítás, SC! A repülőrajtnál Kimi elment Fisico mellett, de az olasz nem kímélte, a végére egészen megszorongatta Raikkönent, aki maga is bevallotta, ha nincs a KERS, most nem ő nyert volna. Kimi ezzel megszerezte 18.-dik, SPA-ban egymás után pedig negyedik győzelmét.

A pontverseny egyre szorosabb és a Kis Német, ahogy a riporterek elnevezték, bajnok akar lenni. Ezzel a lendülettel, és az első győzelem emlékével érkezett meg Monzába.

A Ferrariban új ember, Fisichella vette át Badoer helyét. De a dolgok nem mindig úgy alakulnak, ahogy az ember szeretné.  A rajtnál Kimi feljött Hamilton mögé, Webber odacsapta, míg Vettel szinte csak poroszkál. A jó taktikának köszönhetően a két Brawn az élen, Kimi pedig ismét egy Force Indiával (Sutil) a háta mögött harmadik az olasz gárda hazai versenyén.

A világsajtó ismét Forma-1 botránytól hangos. Szingapúrban, a tett helyszínén mindenki erről beszél. A Renault megúszta kisebb nagyobb sebekkel, Briatore örökös, míg Symonds ötéves eltiltást kapott. A futamot Hamilton nyerte Glock és a franciák becsületét mentő Fernando Alonso előtt.
A nyáreleji pletykákból valóság lett. Hivatalosan is bejelentették Kimi Raikkönen távozik a Ferraritól, a következő évtől Felipe Massa mellett a spanyol Fernando Alonso versenyez. Így megindultak a találgatások, a Jégember hol folytatja jövőre, ami máig nem derült ki…

Két év után a Száguldó Cirkusz visszatért Szuzukába. A pilóták nagyon várták a legendás pályát, hiszen többségük még nem körözött ezen az aszfalton. Vettel, ahogy álmaiban látta, rajt-cél győzelmet aratott riválisai felett. Nem is akár milyet, Rubens két, míg Button csak egy pontot szerzett.

Ezzel megismétlődött a két évvel korábbi helyzet. Vettel hátránya 16 pontra csökkent, és 2007ben ugyanebből a helyzetből Raikkönen bajnok lett. A német még elszántabb lett, mint korábban.

Elérkeztünk az utolsó előtti verseny helyszínére, ahol Felipe Massa immár egészségesen tért vissza a pályára, ugyan még csak nézőként, hogy leinthesse a Brazil Nagydíj győztesét. 

 

A hétvége folyamán ki rettegett tőle, ki kívánta az esőt, ami idén kivételesen el nem eredt. A polepozícióból induló Barrichello a futam közben egyre hátrébb került, míg csapattársa egyre közelebb a bajnoki címhez. A futam nagy hőse az itt bemutatkozó Kamui Kobayashi, aki bravúros versenyzéssel tartotta maga mögött Jenson Buttont. Az angolt sem kellett félteni. A rádiót kihasználva átejtette a japán gárdát, majd üdvrivalgásban tört ki, mikor Kobayashi elengedte maga mellett.

Ezen a napon Button bajnokhoz mérten versenyzett, és az ötödik helyen bebiztosította magának a világbajnoki győzelmet. A dobogón a kicsit figyelem nélkül marad győztes Webber, az utolsó előtti futamán feléledő BMW-s Kubicával, és Hamiltonnal ünnepelt, miközben JB a Brawnoksoknak énekelt. A futam két nagy vesztese Rubinho, aki elsőből lett „utolsó”, és Vettel, akin jól látszott mennyire elkeseredett, hogy idén a bajnoki cím nem jött össze.

 

A Brazil Nagydíjat követőn az FIA megválasztotta új elnökét Jean Todt személyében. Max Mosley 1993 óta tartó uralma ezzel véget ért.

 

Ha Monaco a pénz és csillogás világa, akkor Abu-Dhabi-ra már nincsen szó. Meg van itt minden. Egy kis Monaco, egy kis Szingapúr, mini Olaszország a hatalmas Ferrari parkkal, a pálya rajzolatában pedig megannyi helyszín.

A péntek és szombati McLaren fölény után meglepő volt látni a Reb Bullok erejét. Ha nincs Hamilton fékhibája, nagy csata lehetett volna az első helyért, de így Vettel megörökölte azt. A verseny inkább a taktikáról, mintsem a kiélezett harcokról szólt. Kobayashi ismét megmutatta tehetségét a nehéz Toyotával, a japán fiú igazán megérdemelne egy ülést a Foma-1 világában.

Az utolsó 10 körre jött az élvezet. Button gyorsult, befogta a lágy gumikon csúszkáló Webbert. Az ausztrál nagyot alakított. Amikor már azt gondoltuk volna, hogy Button elmegy, a bajnok lecsúszott az ívről és Webber maradt a második helyen.  Az utolsó pillanatokig tartott a küzdelem, míg a kockás zászlóba borult bálna fényeiben le nem intették őket. Vettel nyert, ezzel Button mögött másodikként végzett a végső összesítésben, akárcsak csapata a konstrüktőrök versenyében. 

 

A botrányok és a gazdasági válság ugyan rányomta bélyegét, de ebben az évben nem unatkoztunk. Minden verseny újabb és újabb meglepetést hozott. Nehéz lenne kiemelni a legszebb pillanatot, a legjobb előzést, a legtökéletesebb kiállást.

A legfontosabb; a harcosok sosem adják fel, ezt alaposan megtanultuk. Történjen bármi, ők mennek tovább. Jövőre újabb csapatok, és pilóták jönnek. Egy ilyen záró futam egy még jobb kezdést remél. Hosszú hónapok munkája vár még rájuk, de nem is oly soká felhangzanak a motorok a bahreini pályán, és harc újra elkezdődik...

Még nincs hozzászólás.
 

RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-