HÍREK : A Ferrarinál elismerik, "extrém nehéz" vezetni az F60-at |
A Ferrarinál elismerik, "extrém nehéz" vezetni az F60-at
2009.10.20. 17:18
Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke beismerte, idei autójukat annyira nehéz vezetni, hogy év közben beugorva elsőre Michael Schumachernek is meggyűlt volna vele a baja. Bár már hónapok óta 2010-re koncentrálnak, ez sem garancia a sikerre - figyelmeztetett.
Felipe Massa hungaroringi balesete után a Ferrari képtelen volt olyan versenyzőt találni, aki megfelelően helyettesítette volna a brazilt, így egyetlen pontszerző pilótával az olaszok a 4. helyre csúsztak hátra a konstruktőri bajnokságban.
Az istálló először két verseny erejéig Luca Badoernek szavazott bizalmat, azóta pedig Giancarlo Fisichella vív sikertelenül az F60-nal, ám a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali úgy véli, kapásból maga Michael Schumacher sem tudott volna hengerelni ezzel az autóval.
"Az aktuális kocsinkat extrém nehéz vezetni. A versenyzők egyszerűen nem bíznak benne, hogy az autó stabilan reagál. Ezért korábban fékeznek, és később lépnek a gázra. Ez időbe kerül" - idézte a brazil médiának nyilatkozó Domenicalit az Auto Bild Motorsport.
"Összességében szeretnék némi pozitívumot is felhozni Luca Badoerrel kapcsolatban, mert őt már mindenki leírta: mielőtt Giancarlo hozzánk került, Belgiumban fantasztikus eredménnyel zárta a futamot. Most viszont ő is küszködik. Helytelen lenne tehát mindenért a pilótákat okolni."
"Az első verseny még Michaelnek is nehéz lett volna. Bár ki tudja? Michael egy bajnok, egy fantasztikus pilóta. És annak ellenére is vállalta a kihívást, hogy tudta, az autót nehéz vezetni. Talán már az elejétől erősebb lett volna, mint Luca és Giancarlo" - fogalmazott.
Domenicali úgy véli, hogy a Ferrari idei hanyatlásában három fő tényezőt lehet kiemelni.
"A legnagyobb problémánk egyértelműen a tapadás hiánya. Bár miután a szezonkezdetünket a KERS megbízhatósága is nehezítette, a rendszer most segít valamelyest kiegyenlíteni a tapadási gondjainkat."
"A másik fő gond az időmérő. Egyszerűen nem tudunk összehozni egy gyors kört. Az autónak sok időbe telik felmelegíteni a gumikat. És ha az ember mindig hátulról indul, az a versenyt is megnehezíti."
"A dupla diffúzorból pedig még most sem tudjuk kihozni a maximumot, mert az autónk egyszerűen nem ahhoz lett tervezve. Ezért már májusban úgy döntöttünk, hogy inkább a 2010-es autóra koncentrálunk" - mondta.
A következő szezon is tartogat nehézségeket
Az olasz mindazonáltal máris leszögezte: ez sem jelent garanciát a sikerre, az új autót ugyanis úgy kell megtervezniük, hogy a következő szezonban használt gumikat még nem ismerik.
"Még senki sem próbálta ki a gumikat. Mindnyájan a szimulációs adatokra támaszkodva építjük az autóinkat. A gumi viselkedését a számítógépen azonban nagyon nehéz megsaccolni. A probléma: a tankolás betiltásával a kocsik a rajtnál olyan nehezek lesznek, hogy a gumikopás kulcsszerepet játszik majd."
"Mi ahhoz vagyunk szokva, hogy 90 ezer kilométert tesztelünk. Tehát teljesen más munkamódszereink, más folyamataink voltak. Ezért már idén is nehezünkre esett 15 ezer kilométerre csökkenteni a tesztjeink hosszát. Ez könnyebb volt azon csapatok számára, akik mindig is ehhez voltak szokva. Ennek az árát fizettük meg és fizetjük még mindig" - mondta.
Sokak szerint a Ferrari dolgát jövőre az is megnehezítheti, hogy Fernando Alonso érkezésével két latinos versenyzőt kell megzabolázniuk, ami súrlódásokhoz vezethet. Domenicali mindazonáltal nyomatékosította, hogy aki nem a csapat érdekeit tartja szem előtt, annak nincs helye a Ferrarinál.
"Működni fog a dolog. Egyes kijelentésekkel most nem szabad foglalkoznunk, mert ezek csak arra jók, hogy növeljék a feszültségek a két pilóta között. A szabályok mindig is egyértelműek voltak a Ferrarinál. Ha a versenyző nem a csapatért dolgozik, akkor jobb, ha új állás után néz."
"A csapatmunka nálunk mindenek fölött áll. Ezt a versenyzőinknek is tisztelniük kell. Úgy érzem, Fernando és Felipe is ezt tartja szem előtt. Ha jó az autónk, nem látok problémát. Mindketten intelligens pilóták. Persze meg akarják mutatni, hogy melyikük a gyorsabb, de ez a játék része" - fogalmazott.
|