HÍREK : Kiminek nem maradt friss gumija a Q3-ra |
Kiminek nem maradt friss gumija a Q3-ra
2009.10.03. 18:46
Kimi Räikkönen volt az egyetlen versenyző, akinek nem maradt friss szett lágy gumija a suzukai Q3-ra, mert a fejlesztések hiánya miatt a Ferrari attól tartott, hogy már korábban kiesik. A Scuderia a versenystratégiától várja a pontszerzést.
A szingapúri mélyrepüléshez képest Suzukában ütőképesebbnek tűnik a Ferrari, de Kimi Räikkönen úgy véli, hogy a Japán Nagydíj időmérő edzésén megszerzett 8. rajtkockája a valóságot tükrözi. A nehézségek elsődleges oka, hogy a Scuderia hetekkel ezelőtt felhagyott az F60-as fejlesztésével.
"Nem hiszem, hogy ma sokkal többre számíthattunk" - közölte Räikkönen az időmérő edzés után. - "Tudjuk, mire vagyunk képesek, és ezt el kell fogadnunk. Itt mindenképp jobb helyzetben vagyunk, mint Szingapúrban, de továbbra is nehézségekkel küszködünk, különösen az aerodinamikai leszorítőerővel, aminek hiánya különösen az első szektorban érezhető."
A finn pilóta nem kritizálta versenyautóját, mert álláspontja szerint alapvetően nincs probléma vele, de a fejlesztési versenyben mutatkozó lemaradásukat kénytelenek az abroncsok korai felhasználásával ellensúlyozni, ami hosszabb távon szintén megbosszulja magát.
"Mindent egybevetve az autó jól működik, és kellemes egy olyan nagy elvárásokat támasztó pályán vezetni, mint ez, ahol a legkisebb hibáért is keményen meg kell fizetni, amint azt ma láthattuk is" - utalt az időmérőn történt balesetekre.
"Kár, hogy a Q3-ra nem maradt lágy gumim, mert már korábban fel kellett használnunk őket, hogy elkerüljük a kiesést. Összességében jól alakult az időmérő. Holnap megpróbálunk jó versenyt futni - nehéz lesz a legjobb pozíciókért küzdeni, de megpróbáljuk, és számíthatunk a jó stratégiánkra."
A szezon végén távozó finn pilóta teljesítményét méltatta egykori mérnöke, Chris Dyer, aki jelenleg a Ferrari vezető versenymérnöke. Az ausztrál szakember elmondta: biztosra akartak menni Räikkönen esetében, ezért döntöttek úgy, hogy hamarabb elhasználják az abroncsokat.
"Ismét remek teljesítményt láttunk az edzés minden szakaszában. Kár, hogy a Q3-ban néhány századdal (jobb köridővel) már jobb rajthelye lehetne. Mi voltunk az egyetlen csapat, aminek már nem maradt lágy abroncsa az utolsó szakaszra, mivel semmilyen kockázatot nem akartunk vállalni a Q1-ben" - nyilatkozta Dyer.
Fisichella továbbra is küszködik
A pénteki esőben elért biztató eredmények után Giancarlo Fisichella száraz pályán ismét nehézségekkel szembesült. A Ferrarinál harmadik versenyét teljesítő olasz pilóta a rendelkezésre álló egy szabadedzés alatt nem tudta megfelelően finomhangolni az F60-ast, így már az időmérő első harmadában búcsúzott.
"Nagyon csalódott vagyok, hogy nem jutottam tovább a Q2-be. Csupán a délelőtti szabadedzés állt rendelkezésünkre, hogy felkészítsük az autót a száraz pályára, de azt gondolom, amit eddig is: javítottam a teljesítményemen, és egyre magabiztosabb vagyok az F60-ban" - mondta Fisichella.
"Az utolsó mért körömön hibát követtem el, ami talán pont annyi időbe került, amennyi hiányzott a továbbjutáshoz. Holnap az lesz a cél, hogy bekerüljek a pontszerző helyekre: tudom, hogy ez nehéz lesz a 8. sorból rajtolva, de egy jó stratégiával talán meg tudom csinálni" - bizakodott.
Az olasz versenyzőt támogatásáról biztosította Dyer is, szerinte Fisichella a folyamatos fejlődés jeleit mutatja, így a Ferrarinál látnak esélyt arra, hogy az erőfeszítések hamarosan megtérülnek.
"Giancarlo oldaláról nézve kissé csalódást keltő, hogy egy hajszálnyival lemaradt a Q2-ről: (a teljesítménye) napról napra javul, és biztosak vagyunk abban, hogy holnap újabb lépést fog tenni, és ennek következtében jó versenye lesz" - jelentette ki.
|