HÍREK : Webber megint Kimit szivatja :@ |
Webber megint Kimit szivatja :@
2009.09.28. 17:29
Mark Webber méltánytalannak tartja, hogy a sportfelügyelők utasítására maga elé kellett engednie Fernando Alonsót és a kettejük között autózó Timo Glockot a Szingapúri Nagydíjon, mivel Kimi Räikkönennek ezt nem kellett megtennie Belgiumban.
Az ausztrál bűne az volt, hogy az első körben a pálya határát jelző fehér vonalon kívül előzte meg az ugyancsak kicsúszó spanyolt, márpedig a szabályok szerint ott tilos előnyt szerezni.
"Az első kör elég rázós volt, ami aligha meglepő egy utcai pályán. Fernando harcoltam a 7-es kanyarban, és mindketten szélesen fordultunk" - idézte fel a Red Bull versenyzője. - "Szerintem ötven-ötven százalékban oszlott meg a felelősség a balesetben, a felügyelők azonban úgy döntöttek, hogy Fernandót és Glockot is el kell engednem, így odaveszett az első etapban elvégzett kemény munkám."
Hozzátette: Kimi Räikkönen a Belga Nagydíjon nem kapott büntetést egy hasonló kihágás miatt - igaz, az a rajt utáni tumultusban történt.
"Úgy érzem, eléggé szigorú volt a büntetés, Kimi Spában hasonlót csinált, és megúszta" - tette szóvá.
A büntetése előtt a 4. helyen autózó Webber két pozíciót vesztett a döntéssel, majd a Safety Car beküldése miatt újabb hármat a boxkiállások során, végül pedig jobb első fékhiba miatt az 1-es kanyar gumifalába csapódott.
"Aggódtunk Mark fékjeinek kopása miatt, ezért néhány körrel hamarabb hívtuk ki a (második) kerékcserére, hogy elvégezzünk egy vizuális ellenőrzést" - árulta el a Red Bull Racinget irányító Christian Horner.
"Mind a fékbetét, mind a féktárcsa épnek tűnt, a hűtőcsatornából pedig kitakarítottuk a törmeléket. A kiállás után azonban a fékkopás fokozódott, és már éppen behívtuk volna (Webbert) a garázsba, amikor a gyanú szerint megadta magát a féktárcsája."
A másik Red Bullt vezető Sebastian Vettel ugyancsak spórolásra kényszerült a hajrában a fékek miatt, de szerencséjére a mögötte autózó Brawn GP-k is hasonló cipőben jártak. A német végül a 4. helyen ért célba, pedig korábban az élen álló Lewis Hamilton nyakán lihegett, mielőtt egy boxutcai sebességtúllépés miatt hátracsúszott.
"Nem rajtoltam fényesen a pálya piszkos oldaláról, de az áthajtásos büntetésig egész jó versenyt futottam" - idézte fel a német. - "Kissé kérdőjeles számomra, miért kaptam a büntetést, mivel nem volt rá okom, hogy ész nélkül nyomjam a gázt abban a szituációban. Tudtuk, hogy nem előzhetjük meg Lewist a tankolások során, mivel tovább maradhat a pályán, ezért meglepett, amikor a rádión megkaptam rá az utasítást."
Míg Webber már matematikai esélyét is elvesztette a vb-címre, Vettel 25 pontos hátránya elvileg még ledolgozható a maradék három versenyen.
"Ami a bajnokságot illeti, szerintem az évek során számos példát láttunk arra, hogy bárhogy végződhet a szezon" - mutatott rá a német. - " Egyszerű filozófiával készülünk a hátralevő versenyekre: megpróbáljuk megszerezni a pole pozíciót és a győzelmet."
|