HÍREK : A Ferrari elismeri, hogy bajban van |
A Ferrari elismeri, hogy bajban van
2009.09.27. 11:11
A Ferrari zsinórban öt dobogós helyezéssel a háta mögött érkezett meg Szingapúrba, az első edzésnapot azonban Kimi Räikkönen és Giancarlo Fisichella is a vert mezőnyben zárta.
Noha a pénteki eredmények az eltérő benzinmennyiségek miatt rendszerint nem mérvadóak, Stefano Domenicali elismerte, hogy az istálló ezúttal kevésbé tűnik versenyképesnek.
"A pénteki edzésidők értékelésekor figyelembe kell venni a különböző ismeretlen tényezőket, de az is ugyanilyen egyértelmű, hogy a helyzetünk nehéznek tűnik" - fogalmazott a Ferrari csapatfőnöke.
"Persze ha ilyen sok csapat folytatja gőzerővel a technikai újítások bevetését, miközben mi az elmúlt két hónapban már befagyasztottuk az F60 fejlesztését, akkor számítanunk kell rá, hogy hasonló szituációban találjuk magunkat."
A versenyzők közül csak a második ferraris versenyére készülő Giancarlo Fisichella osztotta Domenicali pesszimizmusát, Räikkönen még lát rá esélyt, hogy ismét a dobogóért harcoljon.
"Elég nehéz napot zártunk" - fogalmazott a tabella 16. helyén végző Fisichella. - "Az autó nagyon idegesen viselkedik, és még nem tudtam megtalálni az ideális beállításokat. Le kell ülnöm a csapattal, hogy a lehető legjobban felkészülhessek az időmérőre és a versenyre. Az a célom, hogy javítsak a monzai eredményemen, de tisztában vagyok vele, hogy ez nem lesz könnyű."
Räikkönen az esti edzésen a 14. pozíciót szerezte meg 1.291 másodperces hátránnyal Sebastian Vettel mögött, és rezignáltabban nyilatkozott csapatársánál.
"Ez is olyan péntek volt, mint a többi" - mondta a finn. - "Támadt néhány kisebb problémánk az autóval, de végül sikerült elvégeznünk a kitűzött programunkat. Ami a köridőket illeti, mindig sok a kérdőjel a különböző üzemanyagszintek körül, holnap meglátjuk, mire leszünk képesek az időmérőn. Ma még túl korai megmondani, hogy ismét harcba szállhatunk-e a dobogós helyekért, ahogy az előző néhány futamon."
A Ferrari vezető versenymérnöke, Chris Dyer hozzátette: egyelőre nem tűnik egyértelműnek a választás a Bridgestone lágy és szuperlágy gumijai között.
"Mindkét keverék a kopás jeleit mutatta ma, ami még inkább megnehezíti a döntést. A látottakból ítélve arra számítok, hogy eltérő gumistratégiákat látunk majd az időmérőn" - jósolta az ausztrál mérnök. - "Holnap az lesz a célunk, hogy mindkét autót a Q3-ba juttassuk, ami nem lesz könnyű, de minden tőlünk telhetőt megteszünk."
Fisichella ráadásul nem is tudta normálisan tesztelni a szuperlágy abroncsokat.
"A pálya rendkívül csúszós volt, és időnként szemcsésedtek a gumijaim. Sajnos a (Mark) Webber balesetét követő piros zászló miatt nem tudtam hosszú etapot futni a lágy(abb) abroncsokkal" - árulta el. - "Ez a keverék egyértelműen gyorsabb három-négy tizeddel, kérdéses azonban, hogy mennyire tud következetesen jól teljesíteni."
|