HÍREK : Räikkönen: A Ferrarinak jól jöttek az új rázókövek |
Räikkönen: A Ferrarinak jól jöttek az új rázókövek
2009.09.12. 10:39
Kimi Räikkönen nem bánja, hogy az új "betonhurkák" miatt immár nem lehet vadul átugratni a monzai kerékvetőkön, mivel a Ferrarinak ez eddig sem volt erőssége. Giancarlo Fisichella viszont tudja, hogy szombaton fejlődnie kell.
Versenyzőtársaival ellentétben Kimi Räikkönen nem sajnálja, hogy a monzai sikánokban elhelyezett ovális "betonhurkák" miatt az idén nem lehet olyan agresszíven átrepülni a rázóköveken, mint eddig.
A Ferrari pilótája csak a 8. legjobb időt érte el az Olasz Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, de úgy érzi, csapatának jól jött a pálya kialakításának módosítása.
"Az új rázókövek nem teszik lehetővé, hogy büntetlenül átvágj rajtuk, ami nem jött éppen rosszul, ha azt nézzük, milyen nehézségekkel küzdöttük e téren a múltban" - fogalmazott Räikkönen, aki a belgiumi sajtótájékoztatón még aggódott amiatt, hogy a Ferrarival nem lehet elég agresszívan átvágtatni a kerékvetőkön.
"Összességében elégedett vagyok a háromórányi szabadedzés alakulásával, jók az első benyomásaim" - tette hozzá. - "Az autó kezelhetőségén még van mit javítani, ami remélhetőleg a holnap délelőtti tréningen sikerül is."
"A hosszú etapokon nem rossz a tempónk, és minden tőlünk telhetőt megteszünk majd, hogy dobogós helyezésért küzdjünk. Ami a gumikat illeti, a lágyabb keverék egyértelműen gyorsabb, és még egyenletes teljesítményt is nyújt."
Fisichella nem a teljesítményre hajtott
A garázs másik oldalán Giancarlo Fisichella első edzésnapját teljesítette a Ferrari kötelékében, de a délutáni tréningen éppúgy a leglassabbnak bizonyult, mint elődje, a Felipe Massát Valenciában és Spában helyettesítő Luca Badoer. Fisichella hátránya azonban mindössze 0.727 másodperc volt Räikkönennel szemben.
"Elégedett vagyok az első napommal, ami különösen vezetéstechnikai szempontból volt nehéz. A legnagyobb kihívást a gombok eltérő elrendezéséhez való hozzászokás, illetve a KERS magabiztos használata jelentette" - árulta el a Force Indiától érkező olasz.
"Ez egy eltérő autó, másként reagál a kanyarok bejáratánál. A kormánykeréken és a különböző kapcsolókkal is többet kell dolgozni, mint a Force Indiában. A Force Indiánál kizárólag a vezetésre kellett koncentrálnom, míg most elég elfoglalt vagyok a volánnál."
Fisichella délelőtt még a 8. leggyorsabb volt, ekkor még csak ő használta a lágyabb gumikat. Az eredményei délután sem aggasztották, de azért tudja, hogy szombaton több kell.
"Délelőtt kockásra fékeztem a bal első kerekemet az Ascarinál, ezért a tervezettnél hamarabb kellett feltennünk a lágyabb gumikat, amelyeken megnőtt az önbizalmam, és erősebb tempót diktáltam" - mondta. - "Egyik edzésen sem a teljesítményre hajtottunk, és sok benzint is cipeltem. Megvan a potenciál az első néhány rajtsorba kerüléshez, de kissé még faragnom kell az időeredményemen, különösen a féktávokon és a kerékvetők átvágása terén."
Mindeközben Adrian Sutil a pénteki nap legjobb idejét könyvelte el Force Indiával, Fisichella azonban a gárdánál szerzett tapasztalataira építve úgy gondolja, a német autójában kevesebb benzin volt.
"Ez nem meglepő. Az elmúlt néhány futamon nagyon erős volt a Force India, előrelépést értünk el, és fantasztikusan sikerült a legutóbbi versenyem. Tudtam, hogy gyors lesz itt a csapat. Azt is tudom, hogy valószínűleg könnyebbek nálunk a benzinmennyiség terén, de biztos, hogy holnap is versenyképesek lesznek."
Fisichellának ez volt az első munkanapja Massa versenymérnökével, Rob Smedley-vel, de elmondása szerint hamar megtalálták a közös hangot, hiszen 2003-ban a Jordannél már dolgoztak együtt.
|