HÍREK : Valenciai statisztikák - Barrichello 10., Kimi 60. |
Valenciai statisztikák - Barrichello 10., Kimi 60.
2009.08.28. 08:48
A 2009-es Forma-1-es sorozat 11. állomása volt az Európa Nagydíj Valenciában, ahol a Brawn GP pilótája, Rubens Barrichello pályafutása 10. győzelmét aratta. A mclarenes Lewis Hamilton végzett a második helyen, míg a ferraris Kimi Räikkönent intették le harmadikként, aki 60. dobogós helyezését ünnepelhette a múlt hétvégén.
Az autosport.com összeállítását böngészve nézzük a valenciai kikötőben felépített pályán rendezett futamot a számok tükrében.
Az Európa Nagydíjon Barrichello a harmadik helyről vághatott neki a versenynek, és ezt a helyezését megtartotta a rajtot követően is, majd végül a bokszkiállások során előzte meg az előtte autózó két mclarenes riválisát. Minden idők legtapasztaltabb F1-es pilótája karrierje 10. futamgyőzelmét aratta, a brazil legutóbb 2004-ben léphetett fel a dobogó legfelső fokára. Öt évvel ezelőtt Kínában intették le elsőként Barrichellót, aki akkor még a Ferrari versenyzője volt.
Barrichello egyben a 100. brazil első helyet szállította a királykategóriának nevezett sorozatban, az 1970-es Amerikai Nagydíjon Emerson Fittipaldi szerezte az elsőt. A listát Nagy-Britannia vezeti 206 győzelemmel.
 |
Kubica bejutott a Q3-ba és egy pontot szerzett |
A valenciai kvalifikáción a Magyarországon 10. F1-es győzelmét arató mclarenes Hamilton szerezte meg a pole pozíciót. A 2008-as világbajnok karrierje során 14. alkalommal rajtolhatott az élről, a McLaren a 300. alkalommal sorakozhatott fel az első sorba. Hamilton mellől márkatársa, Heikki Kovalainen kezdhetett, az pedig utoljára a 2008-as Magyar Nagydíjon fordult elő, hogy a csapat pilótái szerezték meg az első és a második helyet az időmérőn.
BMW-t régen láthattunk már a kvalifikáción a Q3-ban körözni, akkor Robert Kubica jutott az utolsó körbe, és rajtolhatott a 10. rajtkockából. Valenciában is a lengyel lépett tovább a harmadik etapba, és ismét a 10. legjobb időt autózta ott. Kubica mindössze 1,014 ezreddel maradt el Hamilton pole-t érő idejétől, így a valenciai volt eddig idén a legszorosabb Q3.
A Ferrari pilótái közül nem meglepő módon Räikkönen simán bejutott a top tízbe, a finn a hatodik rajtkockába sorakozhatott fel, míg a sérült Felipe Massát helyettesítő Luca Badoer már a Q1-ben búcsúzott, ráadásul a leggyengébb idővel. Badoer, aki utoljára 1999-ben versenyzett a Forma-1-ben, azóta tesztpilótaként keresi kenyerét, pályafutása során 11. alkalommal szorult az utolsó rajtkockába. Az idei Európa Nagydíjat is beleszámolva a Ferrarival eddig mindössze tizenhatszor fordult elő az, hogy autója a mezőny legvégére kényszerült. Badoer előtt utoljára a hétszeres Michael Schumacher startolt Ferrarival az utolsó rajtkockából, a németet 2006-ban Monacóban büntették meg az időmérőn, és száműzték az utolsó helyre.
Ami a versenyt illeti, azt tehát Barrichello nyerte, Hamilton végzett a második, a 2007-es világbajnok, Räikkönen pedig a harmadik helyen haladt át a célvonalon. Räikkönen Monaco és a Hungaroring után Valenciában is dobogóra állhatott, múlt hétvégi harmadik helye a finn számára 60. pódiumos helyezését jelentette a Forma-1-ben. A finn így az örökranglistán beérte a háromszoros világbajnokot, Nelson Piquet-t, akivel holtversenyben állnak a hatodik pozícióban.
 |
A valenciai sem Vettel versenye volt |
A McLaren és a Mercedes is jubilált, a 2009-es Európa Nagydíj volt ugyanis a partnerek 250. közös versenye.
A futamon a toyotás Timo Glock futotta meg a leggyorsabb kört, az eredmény 1:38.683 lett, a pilótának először jött össze ez a teljesítmény. Glock idén a kilencedik versenyző, akinek neve mellett a verseny leintését követően a legjobb köreredmény szerepelt. Utoljára 1983-ban fordult elő, hogy kilenc pilóta futott leggyorsabb kört a szezon során.
A Red Bull Racing számára ugyanakkor nem alakult jól az Európa Nagydíj, ugyanis Sebastian Vettelnek motorhiba miatt fel kellett adnia a küzdelmet, Mark Webber pedig a kilencedik helyen ért célba, amiért nem jár pont. Ezzel megszakadt az ausztrál remek sorozata, aki hat egymást követő nagydíjon szerzett pontot, míg a Red Bull Racinggel az idei szezonnyitó óta először fordult elő, hogy egyetlen pontot sem gyűjtött. Vettel zsinórban másodszor kényszerült műszaki hiba miatt kiállni a versenyből. A német a 15-ös számú autót vezeti, 15-ös számú versenygép számára pedig ez volt a 266. meghibásodás.
|