A Forma-1-es mezőny a múlt heti Európa Nagydíj után pihenés nélkül folytatja a bajnokságot, a hétvégén a Belga Nagydíj következik. A pályán Räikkönen az úr, de idén valószínűleg a Red Bull és a Brawn fog vívni a győzelemért.
Háromnapos szusszanás után a Forma-1 truppja Spanyolországból Belgiumba érkezett, a világbajnokság 12., utolsó előtti európai fordulójára. A hétvégén a versenynaptár legjobb pályáján csapnak össze a pilóták.
Spában a jelenlegi mezőnyből csak egyetlen pilóta győzött, ez pedig nem más, mint Kimi Räikkönen. A finn a McLarennel 2003-ban és 2004-ben, míg a Ferrarival 2007-ben nyerte meg a versenyt. A tavalyi, az eső miatt kaotikusan végződött futamon ugyan a falnak ment a világbajnok, de a végül elsőként célba érő Lewis Hamiltontól elvették a győzelmet, a diadalt megöröklő Felipe Massa pedig otthon pihen.
TAVALYI POLE POZÍCIÓ:
A belga pálya persze nemcsak Räikkönen számára kedves, szinte nincs is olyan pilóta, aki ne a kedvenceként említené spa-francorchamps-i 7 kilométeres aszfaltcsíkot - amely az idény leghosszabbja, a szintkülönbségek terén is az elsők között van, ahogy a motor igénybevételében is csak Monza mögött marad el, mindemellett azonban az egyik legritmusosabb és leggyorsabb helyszín is, igazi klasszikus.
Az Ardennek-beli helyszín sajátos mikroklímája hűvös és nedves időt hoz az évnek ebben a szakaszában, és idén sincs ez másképp, mára és holnapra esőt jósolnak, és a kiszámíthatatlanul gyorsan változó időjárás miatt vasárnapra sem lehet kizárni a csapadékot.
Spában Damon Hill és Ralf Schumacher 1998-as történelmi jordanes kettős győzelme óta csakis McLaren- és Ferrari-diadal született, de úgy néz ki, hogy idén változhat a helyzet. Bár a KERS nagyon sokat érhet, lesz hely bőven kiautózni a 80 lóerő előnyt - az Eau Rouge módosítása miatt Spában van a leghosszabb padlógázos szakasz, a La Source hajtűkanyartól a hegytetői Les Combes kombinációig 1,8 km-t tesznek meg a versenyzők - és javult a McLaren és a ferrari is az utóbbi futamokon, de a Magyarországon győző és Valenciában is a másodikként célba érő Hamilton szerint az autó nem elég erős a leszorítóerő terén a pályához, és Räikkönen is csak a dobogót célozza inkább, mert a csapat már gyakorlatilag leállította az F60-as fejlesztését.
TAVALY A FUTAM VÉGE ELŐTT MEGÉRKEZETT AZ ESŐ:
A főszerepek tehát nem maradnak másnak, mint az idei bajnoki küzdelem két csapatának, a Brawnnak és a Red Bullnak. Papírforma szerint a gyors pálya leginkább a spanyol utcai pályán katasztrofálisan szereplő Red Bullnak fekszik jobban, és ha labdába akarnak még rúgni végső győzelmet illetően - lehet, hogy Vettelnek már így is késő -, nincs is választásuk, győzni kell.
Győzni vagy legalább valamit mutatni kellene Jenson Buttonnak is, ugyanis a bajnoki éllovas elég haloványan szerepel a Török Nagydíj óta, az egyetlen szerencséje, hogy nem egy, hanem három ellenfele van a bajnokságban, így nem lehet könnyen utolérni. Bizony, három ellenfél, hiszen a tökéletesen végigvitt valenciai versenyzésével a veterán csapattárs, Rubens Barrichello megmutatta, hogy képes még győzni, akár a bajnokság kimenetelébe is beleszólhat és bizonyította azt is, hogy a BGP001-es is alkalmas erre.
Valószínűleg az előbb említettek mellett a Williams, pontosabban Nico Rosberg és Fernando Alonso is az első tíz között küzd majd vasárnap, de azon sem lepődnénk meg, ha a Toyota vagy épp a BMW varázsütésre magára találna, vagy épp a Force India csípné el pontszerzésre alkalmas formában a hétvégét, így róluk nem is érdemes spekulálni.
Akire figyelni kell majd, az feltehetőleg a mezőny végén lesz, a kérdés csak az hogy mennyivel lemaradva. A Ferrari beugrója, Luca Badoer jobb szereplést ígér a valenciainál, de épp ezért ha most is gyengén szerepel, még kínosabb lesz számára a történet, már persze azon felül, hogy ebben az esetben garantáltan pályafutása utolsó Forma-1-es futama is lesz egyben.
A szombati időmérő és a vasárnapi futam is a hagyományos, délután 14 órás időpontban kezdődik.