HÍREK : Jöhet az olcsóbb KERS |
Jöhet az olcsóbb KERS
2009.08.22. 09:16
A kinetikus rendszer továbbra is fő problémaforrást jelent a Forma-1-ben. Egyesek használnák, egyesek pedig betiltatnák.
A fékezéskor elnyelt energiát visszanyerő rendszer idén debütált a Forma-1-ben. Korábban a csapatok úgy várták az „újítást”, mintha az a megváltást jelentené.
Nem sokkal, hogy beépítették autójukba a körönként 80 lóerő pluszt jelentő dobozocskát, súlyos problémákkal találtak szembe magukat.
A KERS akkumlátorral együtt több mint 35 kilót nyom, mely lényegesen kihat az autó egyensúlyára.
Az istállók szép lassan lemondtak a használatáról. A szövetség az előzetes tervek szerint jövőre kötelezővé tette volna a használatát.
Jelenleg csupán a Ferrari és a McLaren-Mercedes használja. Ezen két csapat szinte tökéletesen tudja kamatoztatni a „kinetikus turbóban” rejlő lehetőségeket. Jó példa erre a legutóbbi futam.
Lewis Hamilton KERS-szel a fedélzeten nyerte meg a futamot. Konkrétan, ha az MP4-24 nem tartalmazza a sokak által kritizált rendszert, akkor 2008 világbajnoka nem állhatott volna fel a dobogó legfelső fokára a Hungaroringen.
A jelenlegi állás szerint a FOTA (Formula-1-es Csapatok Érdekvédelmi Szövetsége) biztosan nem fogja használni a KERS-t. A paktumon kívül lévők (Williams, Force India, Campos Meta Team, Manor Grand Prix, Team USF1) viszont igen.
Ez főként a McLaren-t érinti negatívan, mivel a Mercedes-Benz hatalmas összeget szánt a KERS ki, és tovább fejlesztésére, ami a jelek szerint a piacon a legjobb.
A wokingiak csapatfőnökétől, Martin Whitmarsh-tól megtudhattuk, hogy a kinetikus energia továbbra is nagy kérdés, és még semmi sem dőlt el. Egyelőre biztosat nem lehet tudni.
A tervek szerint a közel 5 millió euróba kerülő KERS árát a költségcsökkentés részeként a levinnék a felére, ami már a privát istállók számára is kedvező lehet.
|