HÍREK
HÍREK : Mennyire voltak sikeresek a szabályváltoztatások?

Mennyire voltak sikeresek a szabályváltoztatások?

  2009.08.20. 13:14


Az idei esztendőben számos szabályváltoztatás lépett életbe a Formula-1-es bajnokságban, amelyek az eredeti tervek szerint több előzést tettek volna lehetővé. Mivel egyes csapatok megtalálták a lehetőséget arra hogy hogyan kompenzálják az aerodinamikai korlátozásokat, megváltoztak az erőviszonyok, de az előzések továbbra sem gyakoriak a versenyeken. A Spox a szabályváltoztatásról kérdezte a pilótákat és a technikai szakembereket.

Az egyik leglátványosabb újítás a bordázatlan gumik visszatérése volt, amely osztatlan sikert aratott.

Williy Rampf: "Egy Formula-1 autóra slick gumik valók, de ha valaki nem tudja megfelelően felmelegíteni az abroncsokat, akkor lassú köridőket teljesít. Ha lassú a köridő, akkor a kanyarban is alacsony is a sebesség. Kis tempónál a gumik kisebb terhelésnek vannak kitéve, és így nem lehet felmelegíteni őket. Ez a dominó hatás. Számos körre van szükség, hogy az abroncsok megfelelően dolgozzanak. Ez ellen legfeljebb annyit tehetünk, hogy változtatunk a futómű beállításain, de ez is csak bizonyos mértékben segít."

Jarno Trulli: "Örülök, hogy újra slick gumikkal versenyezhetek. Az autó vezetősége tekintetében azonban nem sok minden változott meg a számomra. Eleinte alkalmazkodni kellett, de ez gyorsan ment."

Az évadot megelőzően a csapatok mellőzni akarták a hibrid rendszer használatát, de a BMW ragaszkodott ahhoz, hogy az új technológia a sportban is hozzájáruljon a környezetvédelemhez. Eleinte még négy csapat használta, jelenleg azonban csak a Ferrari és a McLaren autóiban található meg a kinetikus energia visszanyerő rendszer.

Willy Rampf: "Ha már akkor tudtam volna, amit most tudok, KERS nélküli autót építettem volna. A FOTA megegyezett abban hogy jövőre nem használja, de később biztos alkalmazni fogják az új technológiát."

Az aerodinamikai újítások közé tartozik a keskenyebb és magasabb hátsó légterelő, valamint az alacsonyabb, de szélesebb első szárny, hogy ötven százalékkal csökkentsék a leszorító erőt. Az új állítható szárnyakat egyesek még nem használták.

Hirohide Hamashima: "Nem volt meglepő, hogy a bordázatlan gumikkal két másodperccel javult a köridő. Az viszont meglepett, hogy a csapatok milyen nagy előrelépéseket tettek az aerodinamika terén."

Willy Rampf: "Az ötven százalékos leszorító erő csökkentésből mára szinte semmi sem maradt, ami nagyrészt a diffúzornak köszönhető, amely új lehetőséget adott az aerodinamika terén."

Jarno Trulli: "Az előzés valamivel könnyebb, de még sokat kell tenni azért, hogy valóban egyszerűbb legyen."

Fernando Alonso: "Verseny közben még nem állítottam a légterelőn."

A 2010-es esztendőben csökkentik az első kerekek méretét, és nem lesz lehetőség a verseny alatti tankolásra sem. A Technikai Szabályzat többi pontja csak néhány részletben fog eltérni az idei előírásoktól.

Hirohide Hamashima: "Az autók gyakran túlkormányozottak, mert a súlypont hátrébb van, ezért a csapatok kérésére 2010-ben keskenyebb lesz az első kerék."

Norbert Haug: "A nagyobb tank miatt meg fognak változni az autók, ami optikai módosításokkal jár. A rajtnál az autó súlya 760 kilogramm lesz  650  helyett. A tavalyi és az idei versenygép csak annyira hasonlít egymásra, mint egy magasház egy kunyhóra. A jövő évi és az idei autó között azért nem lesz olyan nagy a különbség."

Még nincs hozzászólás.
 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!