HÍREK : A FOTA holnap véglegesen búcsút inthet a Formula-1-nek! |
A FOTA holnap véglegesen búcsút inthet a Formula-1-nek!
2009.07.09. 13:48
A New Formula sorozat minden eddiginél közelebb került ahhoz, hogy megalakuljon.
Nagyon úgy tűnik, hogy a három héttel ezelőtti békekötés csak egy reklám volt a hosszú hónapok óta tartó Forma-1-es szappanoperának.
Hiába a már véglegesnek hitt jövő évi nevezési lista, a Formula-1-es Csapatok Érdekvédelmi Szövetsége (FOTA) egyre közelebb kerül ahhoz, hogy 2010-ben egy új sorozattal rukkoljon elő, mely minden valószínűség szerint a királykategória végét jelentené.
A Nemzetközi Automobil Szövetség tegnap tartotta rendszeres Technikai Munkacsoport ülését, amin szerették volna véglegesíteni a 2010-es szabályokat. Az ülésen jelen voltak az „újak” (Team USF1, Campos Meta Team, Manor Grand Prix) is.
Akkor úgy tűnt, hogy minden rendben lesz, ám erről hamar le kellett mondanunk.
A két fő probléma az volt, hogy nem sikerült megegyezni a jövő évi minimum súlyról, illetve a költségcsökkentésről, ugyanis a tervek szerint a felek vissza akarnak térni a 90-es évek anyagi keretéhez.
„Minden kérdésben sikerült megegyeznünk, kivéve a 620 kilós minimum súlyhatárt, illetve a költségek 1990-es évek szintjére csökkentése két éven belül. Nyolc FOTA csapatot hívott meg, hogy egyeztessünk a további változtatásokról. Sajnos nem tudtunk tárgyalni, mert a FOTA tagjai kisétáltak az ülésről.” – állt a kiadott közleményben.
Nem sokkal később jött a FOTA válasza.
„Az ülésen a csapat vezetőit Charlie Whiting informálta, hogy a korábbi megállapodásokkal ellentétben nem neveztek a 2010-es FIA Forma-1-es Világbajnokságra, így nincs joguk műszaki, illetve szabályváltoztatásokra.” – állt a közleményben.
„A 2010-es technikai követelményeket és szabályokat már Párizsban megalapították. Ahogy azt a Világ Motorsport Tanácsa (WMSC) világosan kijelentette, illetve a FIA június 24-i sajtónyilatkozatában megerősítette a 2010-es szabályok a 2009-esek lesznek, illetve a további változtatásokról egyeztetni kell.”
„A FIA a jelenlegi lépésével szembe megy a WMSC akaratával, illetve azzal az egyezséggel, amit még Párizsban kötöttünk, emellett kockára teszi a Forma-1 jövőjét.”
„Az elhangzott nyilatkozatoknak az eredményeképpen a FOTA képviselői nem tudták gyakorolni a jogaikat a Technikai Munkacsoport ülésén, így nem volt más választásuk, mint hogy a részvételüket befejezzék.”
A verseny felelős Charlie Whiting erre egyszerűen csak azt válaszoltak, hogy a nyolc (Ferrari, McLaren-Mercedes, Renault, Toyota, BMW-Sauber, Brawn GP, Red Bull-Racing, Toro Rosso) istállónak nincs érvényes nevezése a jövő évi világbajnokságra, így joguk sincs a szabályok változtatásához.
Tette ezt a FIA annak ellenére, hogy a múlt hónapban hivatalosan is kiadta a nevezési listát, illetve a szabályokról is megegyezett a csapatokkal.
Sokat nem váratott magára, és ahogy azt ma megírtuk, Max Mosley is szóba került.
Úgy tűnik, hogy a tegnapi jelenethez Mosley, a FIA elnöke is hozzájárult.
„Max úgy tűnik teljesen elszállt, hogy mindenkit felizgasson ezzel a kérdéssel kapcsolatban. Az, hogy elmondta, hogy az új csapatoknak van joga a szabályok módosítására, rendkívül provokatív volt. Szerintünk nem kéne őket engedni szavazni, az elöl viszont nem zárkózunk el, hogy ott legyenek a találkozón és hallják mikről tárgyalunk.” – mondta egy nevét elhallgatni kérő, Forma-1-es csapat belsőse.
Holnap a Nürburgring-en a FOTA ismét tárgyalóasztalhoz ül, hogy mégis mit tegyenek. A 2012 év végéig szóló Concorde szerződés még mindig nem írták alá.
Az idő egyre csak telik, és ahogy azt a Toyota elnökétől (John Howett) megtudhattuk, a New Formula tervei jelentik azt a bizonyos alternatívát, amit sokáig mondogattak.
Egy bennfentes információi szerint az elkövetkezendő 24 óra lesz a Forma-1 történetének egyik legizgalmasabb 24 órája.
|