HÍREK : Biztos, hogy nem lesz tankolás az F1-ben |
Biztos, hogy nem lesz tankolás az F1-ben
2009.06.30. 09:41
Noha a FIA-FOTA megállapodás értelmében jövőre a szabályok változatlanok maradnak, a tankolások betiltása biztosan bevezetésre kerül – erősítette meg a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh. A szakember szerint erre azért van szükség, mert a csapatok ehhez igazították jövő évi fejlesztéseiket.
Múlt héten hosszas háborúskodás után megállapodott egymással az FIA és a jelenleg nyolc tagcsapatot soraiban tudó FOTA az F1 jövőjéről, de a paktumnak vannak utózöngéi is. Egyrészt az FIA-vezér Max Mosley sértve érzi magát a FOTA kommentárjai miatt, másrészt a regulákra is hatással van a kiegyezés.
Mint ismeretes, a perpatvar lezárásnak egyik alapelemeként az FIA a FOTA nyomására rábólintott arra, hogy a technikai- és sportszabályzat ne változzon a 2010-es idényre. Ez a dolgok jelenlegi állása szerint így is lesz, egyetlen kivétellel: a következő idényre tervezett módosítások közül a tankolások betiltása biztosan bevezetésre került. Ezt megerősítette a McLaren-Mercedes csapatfőnöke, Martin Whitmarsh is.
„Biztos, hogy a tankolások be lesznek tiltva. Ebben már korán megegyeztünk, mert minden csapat számára alapvetően fontos volt, hogy nekiláthassunk az új autók tervezésének.” – nyilatkozta a Formula 1 Race Report című holland szaklapnak a wokingi istálló szakvezetője.
Whitmarsh elárulta: a csapatok zöméhez hasonlóan a McLaren is felvázolta már jövő évi autójának alapkoncepcióját, amely során figyelembe kellett venni azt is, hogy 2010-ben a mostaninál jóval nagyobb üzemanyagtankokra lesz szükség. A szakvezető rámutatott arra is, hogy bár a regulák zöme immáron tisztázott, vannak apróságok is, amelyeket még nem véglegesítettek.
Heikki Kovalainen, a Whitmarsh irányítása alatt álló együttes versenyzője az Autosport című brit szaklap internetes kiadásának adott interjújában elmondta, hogy bár a különítmény idén nincs csúcsformában, biztos benne, hogy a 2010-es autó sokkal hatékonyabb, versenyképesebb lesz.
„Fontos, hogy gőzerővel dolgozzunk a fejlesztéseken és kipróbáljunk különféle koncepciókat, más irányvonalakat. Ez főként az aerodinamikára igaz, a padlólemezre, szárnyakra, egyebekre, mert biztosnak kell lennünk abban, hogy a jövő évi autó tervezési filozófiája helyes. Az a kocsi teljesen más lesz, mint a mostani.” – nyilatkozta Kovalainen, aki nyolc futam után 4 pontjával a tabella 13. helyén áll.
|