Habár a konstruktőri világbajnoki címet elhalványította az izgalmas, négyesélyes egyéni címért folytatott küzdelem, termékeny évet zártak a csapatok.
A szezon során három különböző csapat harcolt a győzelemért, mindegyiküknek voltak erősségei és gyengéi. Minden szempontot, a csapatvezetést, autó építést figyelembe véve az ESPN szakértőket kérdezett meg arról, melyik három csapat volt 2010 legjobbja.
1. Red Bull
A szakértők egyetlen nevet dicsértek: Adrian Newey-ét. Red Bull RB6-osa egy mestermű volt az autógyártás területén; kilenc győzelmet és 15 pole pozíciót szereztek vele - többször több, mint egy másodperces előnnyel. Mivel az RB/ volt a leggyorsabb, majdnem minden csapat lemásolta a kipufogógázt is felhasználó diffúzort és a lemaradás csökkentése érdekében néhányan megkérdőjelezték az autó szabályosságát is. Az ESPN szakértői szerint a Red Bull volt az egyetlen csapat, melynek pilótái a pályán is harcoltak, habár ez ütközéshez is vezetett. Csak a Renault F1 többségi tulajdonosa, Gerard Lopez nem a Red Bullt helyezte az első helyre. Az üzletember rámutatott arra, hogy egy ilyen gyors autóval már korábban meg kellett volna szerezni a bajnoki címet. Ez volt az egyetlen kritika a szakértőktől a csapattal szemben.
2. McLaren
A McLaren a szezon első kétharmadában az innovatív F-csatornával a mezőny előtt járt és jól leplezte a Red Bullal szembeni leszorítóerő hátrányát. A stratégiai döntések következtében Jenson Button a szezon elején két futamot is meg tudott nyerni, majd Lewis Hamilton nyert Törökországban és Kanadában, tiszta sebességével. Azonban, a csapat nem próbálta lemásolni a Red Bull diffúzorát és a szezon végére hátrányba kerültek az autó hátsó részének fejlesztésével. Ez kombinálódott a pályán elkövetett hibákkal, Hamilton így kiesett a bajnoki esélyesek közül, míg Button számára egyre nehezebb volt vezetni az autót. A szezon óriási javulás volt 2009 után, de a csapatnak ebben az évszázadban továbbra sem sikerült konstruktőri bajnoki címet szereznie.
3. Ferrari
A Ferrari a pokol tornácán volt, mióta Michael Schumacher 2006 végén elhagyta a csapatot, időről időre nem sikerült sikereket elérnie. Az idei évben Fernando Alonso kitöltötte a Schumacher okozta űrt, a legtöbbet hozta ki a csapatból és új fejezetet nyitott a Ferrari illusztris történelmében. Az egyetlen áldozat ebben a felemelkedésben Felipe Massa volt, akinek új szerepköre a Német Nagydíj során derült ki. Kétségtelen, a Ferrari számára a lehető legjobban cselekedett, de a sport számára már nem volt ennyire jótett. Az eset a szakértőket megosztotta, azonban a csapatot még mindig megbecsülik a paddockban és Sir Jackie Stewart, valamint Sir Stirling Moss szavazólapján a második helyre kerültek, közvetlenül a Red Bull mögé.
4. Renault
A francia csapat számára az idei év egy új történet volt. 2009 végén úgy tűnt, a Renault kiszáll a Formula-1-ből, az ütközési botrányt követően több szponzort veszített és az autó a sereghajtók között szerepelt, a csapat sztárpilótája, Fernando Alonso pedig átigazolt a Ferrarihoz. A gazdasági válság közepette a Renault anyavállalata a távozás stratégiáját választotta, a tél folyamán Gerard Lopez Genii Capital vállalata résztulajdont szerzett a csapatnál a tél folyamán. A Gennii a csapat 70 százalékát felvásárolta és teljesen új imidzset alakított ki, habár a történelmi név megmaradt. A befektetés kifizetődő volt és versenyről versenyre újabb fejlesztések érkeztek, mellyel a csapathoz szponzorok is érkeztek. De a kulcsfontosságú összetevő Robert Kubica volt, aki kiváló tehetségéve a Renault-nál három dobogós helyet szerzett és több alkalommal a három élcsapat között tudott versenyezni.
5. Mercedes
A Mercedes a szakértők szerint az első ötbe került, a maradék szavazatokat kapta meg, de a valóság az, hogy csalódás volt az első év a német autóóriás számára. A probléma forrása az volt, hogy a Brawn GP a 2010-es előkészületekkel szemben Jenson Button bajnoki címére koncentrált 2009-ben, mivel a csapat jövője pénzügyi szempontból messze nem volt biztosítva. A tél folyamán a Mercedes és a pénz megérkezett, de ekkor már a 2010-es autó fejlesztése komoly hátrányban volt a McLarennel és a Ferrarival szemben. Michael Schumacher visszatérése segített még jobban felfújni a várakozásokat a szezon előtt, de amikor a verseny megkezdődött, kiderült az autó csak a negyedik leggyorsabb és a hétszeres világbajnok izületei kissé berozsdásodtak. A szezon során az autó tovább veszített ellenfeleivel szemben és a csapat nem fejlesztette az F-csatornát. Ez már nem az a hatékony csapat volt, mint amelynél Sir Stirling Moss az 1950-es években vezetett, de a fentebb említett okok miatt várható volt egy átmeneti év.
6. Force India
Habár a csapat csak egy szavazatot kapott Vitantonio Liuzzitól, a Force India idei erőfeszítései említést érdemelnek. Az áttörés 2009-ben következett be, de az autó még nagyon primitív volt és csak néhány speciális pályán tudott versenyképes lenni. Az idei autó minden téren megváltozott, a Force India a 19 versenyből 12 alkalommal szerzett pontot, lehet mondani, hogy céljaikat elérték. Azonban az autó teljesítménye a szezon végére elhalványult és a mérnökök közül nagy neveket veszítettek - James Key a Sauberhez, Mark Smith a Lotushoz távozott -, amely nem jó előjel 2011-re.
A legjobb újonc: Lotus
A szakértők egyhangúlag a Lotust választották 2010 legjobb újonc csapatának. Az alakulatnak sikerült a konstruktőri bajnokság 10. helyét megszerezni, Heikki Kovalainen Japánban elért 12. helyének. Az alakulat rengeteg rajongót nyert Colin Chapman legendás csapata emlékének felidézésével. A jövő év lesz az igazi teszt, mivel a stabil csapatok célja a teljesítményre és a megbízhatóságra történő koncentrálás. Azonban a legkeményebb harc a pályán kívül zajlik, a Group Lotusszal továbbra is folyik a vita arról, a csapat megtarthatja-e Lotus nevét.