HÍREK : Ki, mit tud jövőre a WRC-ben? |
Ki, mit tud jövőre a WRC-ben?
f1-live.hu 2010.12.21. 16:20
Miután a jövő évi Rali-Világbajnokságban a csapatok új fejlesztésű WRC-vel vág neki a megmérettetésnek, minden bizonnyal újabb érdekes szezont láthatunk majd.
A költségcsökkentés jegyében épített gépek, melyekben nem lehetnek drága anyagok, mint a karbon vagy a titán, újabb kihívások elé állítják a versenyzőket.
De ki milyen erőket vetnek be a siker érdekében? Melyik csapatnak mit tud majd az új gépe?
Citroen DS3 WRC
-1598 ccm turbófeltöltős motor
-1,5 bar töltőnyomás
-300 LE 6000/min fordulaton
-350 Nm 3250/min fordulaton
-Dupla kerámia kuplung
-Sadev 6 sebességváltó
-Mechanikus első és hátsó differenciálmű
-McFarson futómű
-Citroen lengéscsillapító
-355/300 féktárcsa aszfalt féktárcsa
-300 mm murva féktárcsa
-3948 mm hosszú
-1820 mm széles
-2461 mm a tengelytáv
-1200 kg súlyú a versenyzőkkel együtt
Ford Fiesta WRC
-1598 ccm turbófeltöltős motor
-1,5 bar töltőnyomás
-300 LE 6000/min fordulaton
-350 Nm 3250/min fordulaton
-Dupla kerámia kuplung
-Sadev 6 sebességváltó
-Mechanikus első és hátsó differenciálmű
-McPherson futómű
-Reiger lengéscsillapító
-355/300 mm féktárcsa aszfaltra
-300 mm féktárcsa murvára
-3958 mm hosszú
-1820 mm széles
-2489 mm tengelytávú
-1200 kg súlyú versenyzőkkel együtt
Mini Countryman WRC
-1600 ccm turbófeltöltős motor
-1,5 bar töltőnyomás
-300 LE 6000/min fordulaton
-350 Nm 3250/min fordulaton
-Dupla szinterezett kuplung
-Xtrac 6 sebességváltó
-Mechanikus első és hátsó differenciálmű
-McPherson futómű
-Ohlins lengéscsillapító
-355 mm aszfalt féktárcsa
-300 mm murva féktárcsa
-4110 mm hosszú
-1820 mm széles
-1200 kg súlyú versenyzőkkel együtt
A turbó motorok visszatérése mindenesetre örömre ad okot, mint ahogy az a tény is, hogy a Mini, ha néhány verseny erejéig, de részese lesz a küzdelmeknek.
Az adatok minimális különbségéből sejthető, hogy egy szoros és több elemében is megújuló szezon vár a rali-rajongókra szerte a világon.
Írta: Pinti
|