HÍREK : A csapatok megegyeztek a motorszabályokról |
A csapatok megegyeztek a motorszabályokról
motorsportal.hu 2010.12.06. 15:45
A Nemzetközi Automobil Szövetség december 10-én dönt a 2013-as motorszabályokról, amelyek lassan végleges formát öltenek. A BBC értesülései szerint a 2,4 literes, V8-as aggregátokat felváltják az 1,6 literes, négyhengeres, soros turbómotorok. A tervek szerint az energia-visszanyerő rendszereseknek köszönhetően 50 százalékkal növekszik a motorok hatékonysága. A KERS plusz 150 lóerőt biztosíthat, miután a teljesítményét 60 kilowattról 120 kilowattra növelik.
Néhány hete még a Mercedes és a Ferrari is tiltakozott az új motorszabályok ellen, mondván, hogy egy ilyen radikális változtatás nagyon sok költséggel jár. Úgy tűnik, hogy időközben megváltozott a véleményük, a maranellói csapat szóvivője a BBC-nek elmondta, hogy meglepetés lenne, ha az FIA nem hagyná jóvá az új motorszabályt. "Létrejött egy egyezség, amihez mindenkinek tartania kell magát."
A Technikai Munkacsoport (TWG) tervei szerint az új motor 3 bar töltőnyomással és 600 lóerő teljesítménnyel rendelkezne. A fordulatszámot 10000-ben korlátoznák, míg a kinetikus energia-visszanyerő rendszer 30 másodpercig biztosítana plusz 150 lóerőt. A KERS mellett az előre meghatározott maximális átáramló mennyiséggel akarják szabályozni az autók fogyasztását.
Mindezek kivitelezése hatalmas költségekkel jár, a szakértők szerint mégis kifizetődő lehet, a felmérések szerint ugyanis a szponzorok szívesebben támogatnak környezetkímélő sportokat, továbbá a szériagyártás során is felhasználható tapasztalatok révén új gyártók érkezhetnek a Formula-1-be.
Míg a BBC szerint már három év múlva érkezhet az új motorszabály, a Motorsport Magazin úgy tudja, hogy a folyamat 2017-ig is elhúzódhat. A Formula-1 vezetője, Bernie Ecclestone viszont egyáltalán nem támogatja a kezdeményezést. "Nagyon jó motorok vannak a Formula-1-ben, ezért nem értem miért kellene változtatni, hiszen ez milliókba kerül és ezen kívül senki sem akarja. Lehet, hogy az lesz a vége, hogy mindössze egy gyártónak származik ebből hatalmas előnye."
Az FIA pénteken dönt a kérdésben, az esti díjkiosztó gála előtt.
|