A 2010-es Formula-1-es világbajnokság az egyik legjobb szezon volt a sport történetében. Abu Dhabiban, a Formula-1 története során először a szezonzáró versenyen négy esélyese volt a bajnoki címnek, amely felülmúlt minden várakozást.
De a Ferrari visszavágott Németországban, Massa Alonso előtt haladt, majd a brazil elengedte csapattársát. Tulajdonképpen a spanyol pilóta volt a gyorsabb, de Massa is erős napot teljesített, tündérmese lett volna, ha egy évvel magyarországi balesete után nyerni tud. A Ferrari azonban csapatutasítást alkalmazott, Massa pedig keserű szájízzel állhatott fel a dobogóra.
Webber Magyarországon győzni tudott, Vettel pedig a biztonsági autó mögött hibázott, túlságosan nagy távolságot hagyott Webber mögött. Akadályozta Alonsót és boxutca áthajtásos büntetést kapott. Ez volt a német pilóta mélypontja, majd Belgiumban ismét ügyetlen volt, a Buszmegálló sikánnál Buttonnal ütközött. Spában Hamilton dominált, Webber a rossz rajt után felkapaszkodott a sorrendben, Alonso pedig balesetet szenvedett az esőben.
A spanyol pilóta a Ferrari hazai versenyén, Monzában győzni tudott, miután Button a verseny első felét vezette és talán a boxkiállás alatt veszítette el a győzelmet. Hamilton kiesett, az első körben Massával ütközött. A McLaren pilótája a Hungaroringen is kiesett, majd Szingapúrban Webberrel ütközött, ahol Alonso csodálatosan vezetett, Vettelt maga mögött tudta tartani. Egy pillanat alatt a spanyol pilóta vált Webber legnagyobb kihívójává, noha Hamilton, Vettel és Button is esélyese volt még a bajnoki címnek.
Vettel Japánban megismételte 2009-es győzelmét, Webber a második lett. A német pilóta az esős, drámai első koreai versenyen jól állt, azonban a Red Bull számára katasztrófává vált a verseny, Webber elveszítette első helyét, miután kicsúszott, majd Vettel motor meghibásodásával Alonso kezébe adták a győzelmet, aki átvette a vezetést a világbajnokságban.
A Red Bull kettős győzelmet aratott Brazíliában, de Vettelt a vezetés nem kérte meg Webber elengedésére, így az ausztrál pilóta esélyei komolyan elromlottak és több kérdés vetődött fel a csapaton belüli sorrend miatt. Emiatt a konstruktőri bajnoki cím megnyerésének ténye elhalványult. A stratégiát azonban Abu Dhabi igazolta, ahol a sport történetében első alkalommal négy pilóta harcolt a bajnoki címért, miután Button esélyei Brazíliában elszálltak.
Vettel domináns győzelmet aratott Hamilton és Button előtt, a Ferrari hibázott, amikor Massa és Alonso is követte Webber stratégiáját. A spanyol pilóta így elveszítette minden esélyét, mert a középmezőnyben forgalomba került.
A csodálatos küzdelem a Red Bull, McLaren és Ferrari között elhalványított minden mást, de nagyszerű verseny folyt a mezőnyben is. A Renault újjáéledt Robert Kubicával, a csapat visszaszerezte az elismerést a 2008-as Szingapúri Nagydíj ütközési botránya után, a lengyel pilóta Monacóban különösen jól szerepelt, de Ausztráliában és Abu Dhabiban is jól teljesített, versenyképes autóval körözött, melyet nagyon nehéz volt legyőzni.
A Williams is újjáéledt és a konstruktőri világbajnokságban a hatodik helyen megelőzte a Force Indiát. Vijay Mallya csapata megérezte a tervezők, James Key és Mark Smith távozását és habár Adrian Sutil nagyszerű sebességet mutatott, Vitantonio Liuzzi autójának sorozatos meghibásodása befolyásolta a Williams elleni küzdelmet.
A BMW Sauber és a Toro Rosso csak néhány pontot szerzett, habár Kamui Kobayashi több előzési manőverrel felhívta magára a figyelmet. És a kritizált újonc csapatok is hozzájárultak a show-hoz. Végül Tony Fernandes Lotus csapata nyerte meg az újoncok versenyét, de a Virgin szezon elején az üzemanyagtank átépítése után a VR-01 lépést tudott tartani a zöld-sárga autókkal.
Néhányan meglepődtek, hogy a HRT a rajtrácsra került, de Colin Kolles tudta, mit csinál és nem félt a kemény munkától. Néha a Lotus és a Virgin autóit meg tudták közelíteni, habár a Dallara-tervezte F110 a pénzügyi problémák miatt éppen csak elkészült.
A Bridgestone büszkén távozhat a sportból, melybe 1997-ben került és a tankolás betiltásával is megmaradt a látványos versenyzés, miután mindenki aggódott a szezonnyitó bahreini verseny unalmassága miatt.
Michael Schumacher visszatért a Mercedesszel. A világbajnok csapat erőfeszítései gyengék voltak az MGP W01-es autóval. Talán tündérmese volt, ahogy a Brawn felemelkedett a drámai és sikeres 2009-es szezonban, miután a Hondától megvásároltak a csapatot, majd 2010-ben visszaesett.
A Mercedesnél egész évben az alulkormányzottsággal volt probléma, melyet Schumacher utált, de Nico Rosberg számára feküdt. A fiatalabb német pilóta felülteljesítette csapattársát, aki a pályán brutális volt, Magyarországon Rubens Barrichellót szorította 300 kilométer/órás sebességnél a falnak. Schumacher időnként felvillantotta korábbi énjét, ezért nem lehet leírni sem őt, sem a Mercedest, ha az autó kezelhetőségén javítani tudnak 2011-re.
Szimbolikus volt, hogy Schumacher az Abu Dhabi Nagydíjon megpördült, Sebastian Vettel remekül vezetett és domináns stílust mutatott be.
A Red Bull szárnyakat adott, ahogy a reklám is mondja. Vettel megszerezte a bajnoki címet.
Azonban el kell ismerni Webber harciasságát, Hamilton olthatatlan lelkesedését, Button simaságát, Alonso rendíthetetlen elszántságát, vagy a McLaren és a Ferrari meg nem alkuvását.