HÍREK : Newey felfedte az RB6-os Q3-as rejtélyét |
Newey felfedte az RB6-os Q3-as rejtélyét
motorsportal.hu 2010.11.25. 13:55
A Red Bull Racing egy kemény szezont tudhat maga mögött, a bajnoki cím megszerzéséhez ugyanis rögös út vezetett. A Milton Keynes-i csapatnak nemcsak a pályán kellett megküzdenie a vetélytársakkal, hanem azon kívül is. A brigádrot megvádolták, hogy rugalmas szárnyakat, hasmagasság-szabályzót és egy hajlékony padlólemezt használnak. A bajnoki autó tervezője, Adrian Newey nem érti, hogy a vetélytársak miért foglalkoztak olyan sokat ezzel a kérdéssel, hiszen a Nemzetközi Automobil Szövetség folyamatosan vizsgálta az autókat. A szakember hangsúlyozta, hogy a sorozatos viták csak bosszantották, a munkában nem gátolták.
"Azt kell mondanom, hogy még soha nem volt olyan szezonom, mint ez, ahol a depóban ilyen kicsinyesen mutogattak ez emberre. Ez sajnálatos. Az első szárny körüli dolog rendszeresen szerepelt a hírekben, és az FIA is folyamatosan vizsgálta. Az FIA-nak komolyan kell vennie az ilyen dolgokat, és szemmel kell tartania az eseményeket. Legalább kiderült, hogy minden, amit tettünk, legális volt" – jelentette ki Newey.
A brit mérnök szerint csak egy depói legenda volt, hogy az RB6-os autó teljesítménye hatalmasat nőtt a Q3-ban a Q2-höz viszonyítva. Newey állítja, hogy nem volt jelentős különbség a harmadik etap és a Q1, valamint a Q2 között. "Még ugyan nem néztem meg a statisztikákat, de azt gondolom, hogy ez azzal kezdődött, hogy valaki a Q3-ban kétszer megjavította a köridejét. Aztán mindenki hirtelen erről kezdett el írni, mások pedig elfogadták ezeket a dolgokat, amelyeknek semmi alapjuk nem volt. Arról lehet szó, hogy a keményebb keverékkel jutottunk tovább az etapokon, a Q3-ban pedig a lágy gumikkal már másképp festett a helyzet."
|