HÍREK : Ki, hol folytatja 2011-ben? |
Ki, hol folytatja 2011-ben?
f1-live.hu 2010.11.22. 14:20
A 2011-es szezont illetően még mindig van pár kérdés a szabad helyeket illetően.
Red Bull-Racing
A világbajnoki istállónál mindkét pilóta szerződéssel rendelkezik a következő esztendőre. Ennek ellenére nem egy olyan hír látott napvilágot a sajtóban, hogy Mark Webber a következő szezonban már nem lesz az osztrák istálló pilótája. Ezt Webber, és a Red Bull is tagadta. Ha az ausztrál mégis távozna, Nicolas Hülkenberg remek alternatívát jelenthetne a csapat számára. Hülkenberg idén a Williams csapatnál debütált a legnagyobb kategóriában, ám pénzügyi problémák miatt el kellett hagynia a csapatot. Webber helyére Daniel Ricciardo, a csapat ausztrál tesztpilótája is esélyes lehetne, aki az elmúlt héten Abu Dhabi-ban ismét bizonyította, hogy készen áll a királykategóriára.
McLaren-Mercedes
A woking-i istállónál biztosan nem lesz változás a pilótákat illetően. Lewis Hamilton és Jenson Button is marad a csapatnál.
Ferrari
Fernando Alonso helye betonbiztosnak mondható, addig Felipe Massánál ugyanez már nem mondható el. Massa szerződése 2012 év végéig érvényes az olaszokkal, ám az idén nyújtott gyenge teljesítményével nem szolgált rá arra, hogy 2011-ben is a neves gárda pilótája legyen. A csapat és a versenyző mindent tagad, elmondásuk szerint a következő esztendőben is együtt fognak dolgozni. Massa helyére főként Robert Kubicát, a Renault F1 Team lengyel vezetőjét mondták, de Nicolas Hülkenberg is előtérbe került.
Mercedes GP
A Mercedes nem változtat a párosán, így Michael Schumacher és Nico Rosberg is marad.
Renault
A francia-luxemburgi csapatnál Robert Kubica 2012 év végéig érvényes kontraktussal rendelkezik, addig Vitaly Petrov, az orosz újonc még mindig nem írta alá az új szerződését. A sajtóban megjelent hírek szerint már csak a hivatalos bejelentés hiányzik. Ha Petrov távozna, akkor Nick Heidfeld, Adrian Sutil (Force India), Heikki Kovalainen (Lotus) és Timo Glock (Virgin) is komoly lehetőséghez jutna. A fent említett versenyzők közül Heidfeld van a legrosszabb helyzetben, aki pillanatnyilag ülés nélkül várja a 2011-es szezont.
Williams
A brit istálló hosszabbított Rubens Barrichello-val, addig a veterán brazil német csapattársa, Nicolas Hülkenberg elhagyta a gárdát. A csapat a támogatók miatt a pénzt választotta, ezért minden valószínűség szerint Pastor Maldonado lesz a befutó. A GP2-es venezuelai bajnok 15 millió eurót vinne a csapathoz. Holland lapértesülések szerint Giedo van der Garde a legesélyesebb, miután a csapat a hírek szerint megújította a szerződését a McGregor céggel, mely szorosan kapcsolódik a holland versenyzőhöz.
Force India
A csapat tulajdonosa, Vijay Mallya megerősítette, 2011-re két kiadó ülésük van. Vitantonio Liuzzi hiába rendelkezik érvényes szerződéssel a 2011-es idényre, nem biztos a helye, csakúgy, mint Adrian Sutil-nak. Az indiaiaknál sokan várakoznak az ülésre. A csapat két honfitársa, Karun Chandhok és Narain Karthikeyan is ajánlatott tett egy ülésért, addig Nicolas Hülkenberg esélyes lehet. Mindemellett Paul di Resta, az istálló skót tesztpilótája is lehetőséget kaphat a versenyzésre.
Sauber
A svájci istálló hivatalosan is bejelentette, hogy Kamui Kobayashi csapattársa a mexikói Sergio Perez lesz.
Toro Rosso
A csapatnál sok a kérdés, noha bejelentették, 2011-ben is Jaime Alguersuari és Sébastien Buemi versenyez majd az STR versenygéppel. A hírek szerint a spanyol és a svájci pilóta szerződése is csak a következő szezon közepéig szól, így lehetőség szerint új pilóta ülhet az autó volánja mögé. Danie Ricciardo komoly szerephez juthat.
Lotus
A csapat többségi tulajdonosa, Tony Fernandes elmondta, nagyon valószínűtlen az, hogy változtatnak a jelenlegi felállásukon, tehát Heikki Kovalainen és Jarno Trulli is marad. Korábban Bruno Senna nevét lehetett hallani a veterán olasz helyén.
Virgin
Timo Glock-nak érvényes szerződése van 2011-re, de elmondása szerint bármi megtörténhet. Lucas di Grassi, a brazil újonc távozása gyakorlatilag biztosra vehető, aki nem nyújtott valami acélos teljesítményt a szezonban. A helyére Giedo van der Garde a legesélyesebb, addig ott van a belga Jerome D’Amdbrosio és az orosz Mikhail Aleshin is.
Hispania
A spanyol újonc jövője kérdéses, ami a szerződtetett fizetős versenyzőktől függ. A lista hosszú, gyakorlatilag bárki ülést kaphat, aki 8 és 10 millió euró közötti összeget letesz az asztalra.
|