Sebastien Loeb vezet a Wales-ralin, megelőzve Petter Solberget és Sebastien Ogiert. A három Citroën es azután lépett előre, miután a Fordos Jari-Matti Latvala defektet kapott az utolsó szakaszon.
A Wales-ralin a tegnapi szuperspeciált követően ma kezdődött meg igazán a verseny. A körülmények az itt megszokottak voltak, azaz nyálkás idő, csúszós saras pályával, sokfelé méretes vizekkel. Délutánra romlott el igazán az időjárás. Valószínűleg ennek köszönhetően rég nem látott szoros versenyt hozott a rali-világbajnokság záró versenyének pénteki napja.
Jari-Matti Latvala kezdett a legjobban, annak ellenére, hogy volt egy komoly keresztbecsúszása az egyik kanyarban. Azt megúszta, de a hármas szakasz után már a harmadik helyen találta magát, a Focus az egyik nagyobb pocsolyában vizet szívhatott és dadogni kezdett, tovább ment, de Sebastien Loeb állt az élre.
A négyesen viszont újra cseréltek, majd az ötösön Latvala növelte is előnyét, míg Loeb a negyedik helyre esett vissza, Petter Solberg és Sebastien Ogier mögé. De nem a hétszeres világbajnokról beszélnénk, ha nem támadott volna vissza, a hatos gyorsaságin már a második helyen állt újra. Sőt a nap záró szakasza után a Citroën versenyzőjét találjuk az élen, ez azonban nemcsak saját érdeme, hanem Latvala hibája is.
A finn ugyanis öt kilométerrel a rajt után túl szűken fordult és a bal hátsó kerékkel eltalálta a partfalat, ami lenyomta a bal hátsó gumit a felniről, kieresztve a levegőt. A defekt miatt a Ford versenyzője egyperces hátránnyal a hatodik helyre csúszott vissza.
"Nagyon nehezek voltak a körülmények ezen a napon, és ha túl keményen hajtasz nagyon könnyű kicsúszni az útról" - mondta Loeb. "Délutánra kicsit javult a tapadás, de továbbra sem volt túl könnyű."
Petter Solberg eddig négyszer nyerte meg ezt a versenyt és idén szeretné begyűjteni az ötödiket. A privátként induló norvégnak esélyes is van, hiszen mindössze 1,8 másodperccel a második annak ellenére, hogy a nap második felében sebességváltó gondokkal küzdött, illetve eltört az indító motor a Citroënben. Gondoljuk csak bele, úgy kellett versenyeznie, hogy tudta, ha lefullad a motor, akkor game over, nem tudja újraindítani.
"A helyezésünk hihetetlen, a problémáinkat figyelembe véve. Tudom a hibák nélkül, gyorsabb lehettem volna" - mondta Solberg."Teljesen elégedett vagyok a második hellyel, ez jó rajthely a holnapi napra."
Sebastien Ogier teszi teljessé a Citroën ideiglenes dobogóját. A korábbi Junior világbajnok is bőven esélyes még, hiszen mindössze hátránya 3,6 másodperc a hátránya.
Már nem újdonság, ha idén azt írjuk Mikko Hirvonennek nem megy. A Ford pilótája már negyven másodperces hátrányban van. "Ugyanúgy vezetek, mint tavaly (akkor 2. volt - a szerk.), de az idők nem olyan jók."
Az ismét a Junior Csapata száműzött Dani Sordoé az ötödik hely, megelőzve Henning Solberget és Matthew Wilsont. Kimi Räikkönen igen lassú, még Mads Ostberg is megelőzi, akinek Subarujában a turbó és a kormány is hibásan működött. A korábbi Forma-1 világbajnok azonban nem elégedetlen. "Nagyon nehéz megítélni a tapadást" - mondta. "Egyes részeken például nagyon csúszósnak látszik, de valójában jó tapadást nyújtott. Még mindig hiányzik a tapasztalatom ilyen körülmények között, de a vezetésem apránként javul. Lépésről-lépésre haladunk a helyes irányba.."
A Wales-rali állás a pénteki nap után (7/20):
1. Sebastien Loeb Citroën 1ó 15p34.6mp
2. Petter Solberg Citroën + 1.8mp
3. Sebastien Ogier Citroën + 3.6mp
4. Mikko Hirvonen Ford + 42.2mp
5. Dani Sordo Citroën + 48.9mp
6. Jari-Matti Latvala Ford + 1p07.0mp
7. Henning Solberg Ford + 2p30.5mp
8. Matthew Wilson Ford + 3p19.3mp
9. Mads Ostberg Subaru + 3p38.3mp 10. Kimi Räikkönen Citroën + 4p27.1mp