HÍREK : Spanyol Rali: A pénteki nap pályái |
Spanyol Rali: A pénteki nap pályái
formula.hu 2010.10.22. 10:56
A Spanyol Rali hagyományosan egy aszfalt verseny, idén azonban a pilótáknak aszfalton és murván is bizonyítaniuk kell gyorsaságukat.
A „vegyes” Spanyol Rali így az első világbajnoki rali futam az 1996-os Sanremo Rali után ahol a pilóták két merőben más útfelülettel találkoznak. Pénteken a verseny három murvás pályán kerül megrendezésre, amit délután egy harmincperces szervizt követően megismétel a mezőny, a nap végén egy 75 perces szerviz áll a csaptok rendelkezésére, hogy felkészüljenek az aszfaltos folytatásra.
A pályák
SS1/SS4 Terra Alta (35.94km)
Talán ez a gyorsasági jelenti majd a legnagyobb kihívást a Spanyol Rali mezőnye számára. A Terra Alta egy új szakasz, különböző állapotú utakkal. Az eleje keskeny és kanyargós, aminek a felszínét laza kavicsos réteg borítja. A közepén lesz majd egy hat kilométeres aszfaltos rész valamint egy dombra felvezető kanyargós szakasz, a gyorsasági vége pedig leginkább a mexikói pályákhoz hasonló gyors és kanyargós. Reggel az alacsonyan álló nap miatt a látási viszonyok is problémát okozhatnak majd.
SS2/SS5 La Ribera d’Ebre (14.97km)
Hasonló jellegű pálya, mint a Terra Alta, a La Ribera d’Ebre általában keskeny és nagyon gyors. Az útszélén lévő bokrok, pedig a kanyarokat teszik majd nehezen beláthatóvá a pilóták számára. Ez azért gond elsősorban, mert a legtöbb kanyart majd le kell vágniuk a pilótáknak, ha igazán gyorsak akarnak lenni. A pálya első néhány kilométere különösen keményen bánik majd a gumikkal.
SS3/SS6 Les Garrigues (12.07km)
A harmadik gyorsasági szintén egy murva, aszfalt vegyes szakasz lesz. Az előző két szakasznál gyorsabb pálya első része igazán csúszós, különösen, ha esik majd. A pályának ugyanakkor nagyon jó, természetes ritmusa van a hosszú egyenesek és a széles kanyarok következtében, az utolsó 9 kilométert pedig már aszfalton kell megtenniük a pilótáknak.
|