HÍREK : Nyolc hét alatt a Föld körül |
Nyolc hét alatt a Föld körül
motorsportal.hu 2010.09.21. 16:26
Az Olasz Nagydíj után a Formula-1 mezőnye búcsút intett Európának, és kezdetét vette a világkörüli utazás: a november 14-én megrendezésre kerülő Abu Dhabi Nagydíjig a csapatok összesen közel 700 tonna felszerelést utaztatnak a Föld körül.
Az angliai East Midlands repülőtérről négy Jumbo gép szállt fel a brit főhadiszállású csapatok felszereléseivel, míg a Ferrari, a Toro Rosso, a HRT és a Sauber két Münchenből indított Boeing 747-400 repülővel küldte a csomagjait a szingapúri reptérre. A futam után a felszerelést Japánba (Nagoya), Dél-Koreába (Szöul), Brazíliába (Sao Paulo), majd Abu Dhabiba transzportálják.
A légi teherszállítást a Formula One Management intézi: nyolc szakember gondoskodik arról, hogy a 24 karosszériát és a 100 motort is tartalmazó szállítmány épségben megérkezzen a célállomásra. A FOM - csapatonként - ingyen szállítja az első 10 tonna felszerelést, minden további tonnáért 30 ezer eurót kell fizetni. Egy élcsapat közel 30 tonnányi árut szállít, ami 600 ezer euróval terheli meg a költségvetést.
A Mercedes nyolc raklapon helyezi el a 30 tonnányi felszerelést, köztük két komplett autót, valamint egy elemekre szétszedett versenygépet. A Mercedes logisztikai vezetője, Martin Pople az Auto Bild Motorsportnak elmondta: "Nico és Michael autóját úgy csomagoltuk be, hogy még abban az esetben se sérülhessenek meg, ha a gép turbolenciába kerül. Az orrkúpot egy utánzat helyettesíti és a hátsó légterelőt is leszereltük. Az autók aljára egy speciális fém padlólemezt rögzítettünk, oldalt pedig merevítőket helyeztünk el, végül pedig az egészet egy ponyvával takartuk le."
A nyolc Mercedes motort külön-külön dobozolták be, hogy megóvják őket a sérüléstől. A légiszállítmány a hétvégén emelkedett a magasba, a további felszerelés hetekkel ezelőtt, teherhajóval indult útjára. "Az utolsó öt futam valamennyi helyszínére két nagy és egy kisebb konténert küldünk, amelyekben a boxfelszerelések és az üzemanyag mellett, székek, asztalok, italok és iratok találhatóak. Ezeket nagyon költséges lenne légi úton szállítani."
A fontosabb tartalék-alkatrészeket a DHL szállítja a helyszínre, míg a kasznik a szezon végéig változatlanok maradnak. "Különben is csak három karosszériánk van. Ahhoz, hogy egy negyediket építsünk 12-15 hétre lenne szükségünk." – tette hozzá Pople.
A felszerelés mellett összesen 59 fős személyzet utazik a Mercedesszel, akik nyolc héten belül 50 ezer kilométert repülnek majd.
Jövőre még nagyobb kihívás vár a csapatokra és a logisztikai szakembere, a 2011-es versenynaptár szerint ugyanis az idény hat Európán kívüli futammal zárul.
|