HÍREK
HÍREK : F1-es átigazolások 2011: Räikkönen is befér!

F1-es átigazolások 2011: Räikkönen is befér!

f1hirek.hu  2010.09.18. 10:47


A Forma-1-ben az elmúlt években egy-egy nevesebb pilóta kivárása miatt még a téli hónapokban sem volt végleges a következő szezon összetétele, idén azonban jóval az aktuális idény vége előtt, nyáron eldőltek a fontosabb kérdések. A Ferrarinál, a Red Bullnál, a McLarennél és a Mercedesnél már nincs szabad hely, jelenleg a Renault kínálja a legértékesebb helyet a jelölteknek, többek közt Kimi Räikkönennek.

Idén a Red Bull Racing játszotta a főszerepet a pilótapiacon. Amint a nyár elején eldőlt, hogy Mark Webber jövőre is marad, a Ferrari és a Renault is magához láncolta Massát, illetve Kubicát. A Mercedesnél és a McLarennél nem volt izgalom, versenyzőik eleve hosszú távú szerződéssel rendelkeznek.

Idén a Red Bull Racing játszotta a főszerepet a pilótapiacon. Amint a nyár elején eldőlt, hogy Mark Webber jövőre is marad, a Ferrari és a Renault is magához láncolta Massát, illetve Kubicát. A Mercedesnél és a McLarennél nem volt izgalom, versenyzőik eleve hosszú távú szerződéssel rendelkeznek.

Red Bull Racing

Sebastian Vettel hosszú távú szerződéssel rendelkezik, a Red Bull Racing igyekszik minél jobban magához láncolni a Forma-1 egyik nagy ígéretét, a német pilótának tehát nem volt izgulnivalója a jövőjét illetően. Csapattársa, a kissé talán lesajnált Mark Webber mindenkit meglepve remekel az idei szezonban, ami arra sarkallta a Red Bull vezetőségét, hogy 2011-re is szerződést kínáljanak neki. A júniusi hosszabbítás óta a páros viszonya megromlott, és Webber a silverstone-i szárny-ügy után (az újfejlesztésű első légterelőket Vettel kapta meg) úgy nyilatkozott, már megbánta, hogy 2011-re is aláírt, de azóta megbékélt. Kétségtelen, hogy jövőre is a Red Bull Racingé lesz az egyik legütősebb páros.

McLaren-Mercedes

A McLarennél már az idei szezon előtt sem volt kérdés a 2011-es szezonnal kapcsolatban, hiszen a 2007 óta a csapatnál lévő Lewis Hamilton szerződése 2012-ig érvényes, Jenson Button pedig két évre írt alá a télen. A két világbajnok összeültetését sokan kétkedve fogadták, de az idény eddig a McLaren vezetőségét igazolta, a két brit remekül kijön egymással. Martin Whitmarsh csapatfőnök egyenlő feltételeket biztosít versenyzőinek (ezen a múltbeli világbajnoki vereségek után sem hajlandó változtatni), ez pedig imponál a két klasszisnak. Mindketten versenyben vannak a bajnoki címért, és a csapat maximálisan elégedett lehet velük, tehát egyértelmű, hogy nincs ok a váltásra, Hamilton jövőre is Button oldalán küzd majd a sikerekért.

Ferrari

Az olasz istálló éveken keresztül főszerepet játszott az átigazolási piacon, Fernando Alonso hosszú ideig flörtölt a maranellóiakkal, de egészen tavalyig nem kötött ki náluk. Miután a mezőny egyik legértékesebb pilótája 2012-ig elkelt (a Ferrarinak további opciós joga van, Alonso tehát még hosszú éveken át vörös overallban versenyezhet majd), már csak az volt a kérdés, ki vezeti a másik Ferrarit jövőre. A tavalyi baleset után felépülő Felipe Massa kissé visszafogottan kezdte a szezont, de a vezetőség így is bizalmat szavazott neki, 2012-ig szóló új szerződést kapott. Ennek két következménye volt: Massa azóta kiegyensúlyozottabban teljesít (duzzogva még a másodhegedűs szerepet is elfogadta), másrészt a több csapatot is érintő lehetséges pilótakeringős elméleteknek is lőttek. Alonso igazi vezér, ő szállíthatja majd a nagy sikereket, míg Massától elsősorban csapatjátékosként való tündöklést várják - a Ferrarinál így tartják fenn a belső harmóniát, melyhez most megvannak a megfelelő embereik.

Mercedes GP

Az idény előtt Michael Schumacher visszatérése volt az egyik legnagyobb durranás a Forma-1-ben (Kimi Räikkönen raliba igazolása mellett). A hétszeres világbajnok körüli felhajtás mára már alábbhagyott, hiszen teljesítménye messze elmarad a várakozásoktól. Schumacher szerződése 2012-ig szól, ám egyre több szakértő feltételezi azt, hogy a német év végén visszavonul. Maga az érintett és a Mercedes is váltig állítja ennek ellenkezőjét, és Schumachert valóban nem úgy ismerhettük meg eddig, hogy félbehagyná azt, amit elkezdett. Csapattársa jövőre is Nico Rosberg lesz - szerződésének végdátuma nem ismert pontosan-, aki a teljesítményével ezt maximálisan ki is érdemelte. Jövőre a két német pilótának kell olyan eredményeket letennie az asztalra, amelyek meggyőzik a Mercedes fejeseit, hogy érdemes pénzt áldozni a Forma-1-re.

Renault

A szingapúri manipulációs botrány és az azt követő vezetőségváltás óta új szelek fújnak a Renault-nál. A francia márka F1-es csapata tavaly télen lecsapott Robert Kubicára, aki óvatosságból akkor csak egy évre írt szerződött. Miután Alonso aláírt a Ferrarihoz, a sajtóban azóta gyakran Kubicát emlegetik, mint az olaszok következő nagy fogását, ám Massa szerződése miatt ez a verzió egy időre aktualitását vesztette. Kubica számára így jobb lehetőség nem is maradt, mint hogy újabb megállapodást írjon alá (érdekes módon ez is 2012-ig szól, mint a Ferrari duójáé) - persze az idei eredmények és a biztató jövő lehetősége láttán sokat nem kellett hezitálnia. Jelenlegi csapattársa, Vitalij Petrov nagy lehetőséget jelent a Renault számára az orosz piacon, de hullámzó, hibákkal teli teljesítményével egyelőre nem érdemelte ki a 2011-es kontraktust. Ráadásul egyre többet hallani arról, hogy a raliban bukdácsoló Kimi Räikkönen szívesen beülne a jövő évi Renault-ba, a finn klasszis könnyen kiütheti a nyeregből Petrovot, bármennyire is összekapja magát az utolsó futamokon. Eric Boullier csapatfőnök és kollégái vélhetően Petrov és Räikkönen közül választanak csapattársat Kubica mellé, de még az sem kizárt, hogy Heikki Kovalainen köt ki a lengyel mellett (ezzel az eshetőséggel a Lotusnál bővebben foglalkozunk).

Force India

Az indiai kiscsapatnak Adrian Sutil személyében olyan versenyzője van, akit évről évre mindig szóba hoznak valamelyik nagycsapattal is. Idén kevesebbet forog a neve a sajtóban, mivel a legjobb helyek már elkeltek, és bár a Renault-val időnként most is összeboronálták, Sutil szerint nem jutna előrébb azzal, ha átigazolna Kubica mellé. A Renault a jelek szerint nem is igazán érdeklődik iránta, így Sutil minden bizonnyal hamarosan aláírja új szerződését Vijay Mallya istállójával. Jelenlegi csapattársa, Vitantonio Liuzzi ugyan bízik benne, hogy jövőre is maradhat, de idei teljesítménye nem jelent garanciát erre, hiszen jócskán elmarad Sutiltól. Nem lehet túl biztató számára, hogy idén már több szabadedzésen is lehetőséget kapott a csapat tartalékpilótája, Paul di Resta, akit bizonyára nem véletlenül treníroznak. A skót reménység mögött ráadásul ott áll a Mercedes, amely nem mellékesen a Force India technológiai partnere is, tehát a németek akár javaslatot is tehetnek a 2011-es duó összeállítására.

Williams

Frank Williams ugyan hivatalos bejelentést még nem tett, de biztosra vehető, hogy 2011-ben is Rubens Barrichello és Nico Hülkenberg hajt majd pályára a legendás istálló versenyautóival. A Forma-1 történetének legrutinosabb pilótája felbecsülhetetlen értékű tapasztalata mellett fiatalokat megszégyenítő tempóját sorakoztathatja fel érvként maga mellett, márpedig ezekre minden csapattulajdonos vevő lenne, így nem is kérdés, Barrichello marad. Nico Hülkenberg nagy reménységként érkezett a Forma-1-be, és bár eleinte nehezen boldogult, idővel felvette a Forma-1 ritmusát, és immáron megkérdőjelezhetetlen, hogy a legjobbak közt van a helye. A vezetőség tagjai többször elmondták már, elégedettek mindkét pilótájukkal, így a hivatalos megerősítés már csak idő kérdése. Erre utal az is, hogy idén még csak pletykaszinten sem hoztak kapcsolatba senkit a Williams csapatával.

Sauber

A BMW nevet jövőre elhagyó Sauber nemrégiben jelentette be, hogy hosszabbított Kobajasi Kamuival, ami egyáltalán nem volt meglepő, hiszen a japán remekül teljesít első teljes szezonjában a Forma-1-ben. Ha Kobajasi így folytatja, rövidesen a valaha volt legjobb japán F1-es pilótaként tekinthetünk rá. Az viszont egyelőre nagy rejtély, ki lesz a csapattársa. Pedro de la Rosa biztosan nem kap lehetőséget, a rutinos spanyol helyére az idényből hátralévő öt futamra beugró Nick Heidfeld viszont még reménykedhet, bár mérvadó források szerint Peter Sauber nem fogja megtartani a németet sem. Mégpedig azért nem, mert két fiatal reménység, Pastor Maldonado (az aktuális GP2-es bajnok) és Sergio Perez jelentős szponzorokkal a hátuk mögött szeretnének bekerülni az F1-be - ez nyomós érv lehet mellettük.

Toro Rosso

Bár a legutóbbi télen leváltak a Red Bull Racingről és teljesen önálló életet kezdtek, a Toro Rosso továbbra is az energiaital-gyáriak fiókcsapataként funkcionál. Franz Tost csapatfőnök keze meg van kötve, és fiatal tehetségeket kell alkalmaznia. Persze egy rossz szava nem lehet Sébastien Buemire és Jaime Alguersuarira, akik folyamatosan fejlődnek, és egyre kiegyensúlyozottabbak lesznek, ahogy rutint szereznek a Forma-1-ben. Biztosra vehető, hogy a Red Bull pártfogoltjai jövőre is az olasz kiscsapat versenyautóját vezetik majd.

Lotus

A három újonc istálló közül a Lotus a legstabilabb, amit nagyban köszönhetnek kiváló pilótáiknak, Jarno Trullinak és Heikki Kovalainennek. Trulli tapasztalata nagyban hozzájárult a csapat fejlődéséhez, és a McLarennél csak vergődő Kovalainen is kivirágzott. A legendás nevet használó maláj csapat komolyan gondolja az F1-es szereplést, jövőre vélhetően már a Renault motorjaival veszik célba a középmezőnyt. Pilótacserésre semmi okuk, bár a renault-s kapcsolat hozhat némi változást ezen a téren is. Trulli helye biztosnak tűnik, a valóban remek formát mutató Kovalainenre viszont állítólag a Renault-nál is felfigyeltek. Ha a franciák nem tudják leigazolni Räikkönent, akkor az sem kizárt, hogy a motorokkal együtt Vitalij Petrovot is a Lotushoz küldik (az orosz annyit már bizonyított, hogy megüti a Forma-1-es szintet, a Lotusnál pedig továbbfejlődhetne), Kovalainent pedig beültetik Kubica mellé.

Virgin

Bár sokan kétkedtek benne, úgy tűnik, hogy a Virgin is megragad a Forma-1 mezőnyében. A brit istálló persze nem tudott olyan teljesítménnyel előrukkolni, hogy a pilóták sorban állnának a gyár előtt, hogy vezethessék az autójukat, de erre nincs is szükségük, mivel Timo Glockkal és Lucas di Grassival is maximálisan elégedettek. Legalábbis erre utal, hogy nemrégiben John Booth csapatfőnök elhintette, minden bizonnyal változatlan felállásban folytatják F1-es szereplésüket. Glockot korábban összefüggésbe hozták a Renault-val is, de a német hűséget vallott jelenlegi munkaadójának, az újonc Di Grassinak pedig érthetően esze ágában nem lesz ellenkezni, ha hosszabbíthat a Virginnel, máshová ugyanis egyelőre biztosan nem mehetne. Korábban felmerült a lehetőség, hogy az argentin kormány esetleg befizetné a csapathoz 2011-re Esteban Guerrierit, de a fejlődés reményében a vezetőség a pénz helyett minden bizonnyal inkább a tapasztalatot választja majd, így Glock és Di Grassi is maradhat.

Hispania

A spanyol istálló jövője egyelőre meglehetősen homályos, és amíg az sem jelenthető ki százszázalékos biztonsággal, hogy 2011-ben is ott lesznek a rajtrácson, talán nem is érdemes a pilótakérdést feszegetni. Persze hallani lehet arról, hogy a Forma-1-es pályázatot - a többi jelölthöz hasonlóan - elbukó Durango betársulna a nehéz anyagi helyzetben lévő Hispániához. Ha ez az együttműködés megvalósulna, nem zárható ki, hogy az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve vezeti majd az egyik autót. A Saubertől menesztett Pedro de la Rosa spanyol, de nemzetisége mellett tapasztalata is erős érv mellette, tehát ő remek választás lenne a Hispaniának. A csapatnál idén lehetőséget kapó trió, Bruno Senna, Jamamoto Szakon és Karun Chandhok is számításba jöhet, csakúgy, mint Christian Klien tesztpilóta. Colin Kolles csapatfőnök elmondása szerint csak a szezon után döntenek a pilótákról, hiszen nincs okuk kapkodni.


A 2011-es felállások 2010 szeptemberében

      Jelöltek
Red Bull Sebastian Vettel Mark Webber  
McLaren Lewis Hamilton Jenson Button  
Ferrari Fernando Alonso Felipe Massa  
Mercedes Michael Schumacher Nico Rosberg  
Renault Robert Kubica   Kimi Räikkönen, Vitalij Petrov, Heikki Kovalainen
Force India Adrian Sutil   Vitantonio Liuzzi, Paul di Resta
Williams Rubens Barrichello Nico Hülkenberg  
BMW Sauber Kobajasi Kamui   Nick Heidfeld, Pastor Maldonado, Sergio Perez
Toro Rosso Sébastien Buemi Jaime Alguersuari  
Lotus Jarno Trulli Heikki Kovalainen Vitalij Petrov
Virgin Timo Glock Lucas di Grassi Esteban Guerrieri
Hispania     Bruno Senna, Jamamoto Szakon,
Karun Chandhok, Christian Klien,
Pedro de la Rosa, Jacques Villeneuve

 

- a táblázatban kövér betűvel szedtük a már hivatalosan is 2011-es szerződéssel rendelkezők nevét

- szimpla betűvel azokat írtuk be a csapatok mellé, akik szerződésére minden esély megvan, de hivatalosan még nem jelentették be a felek a szerződéseket

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
 
Még nincs hozzászólás.
 

Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG