HÍREK : Spa, a nagy kedvenc |
Spa, a nagy kedvenc
formula.hu 2010.08.29. 11:45
A hosszú nyári szünetet követően a Forma-1-es csapatok a hétvégén a szezon egyik legkedveltebb futamán, a Belga Nagydíjon állnak csatasorba. 2006-ban kimaradt ez a verseny, de 2007-ben átépítve, megszépülve visszakerült a versenynaptárba.
Egy nagyon színes és izgalmas szezon vége felé közeledve a pilóták ezúttal az egyik legrégebbi pályán, Spa-Francorchamps-ban mérkőznek meg egymással. Nem véletlenül került vissza a Belga Nagydíj a Forma-1-es versenynaptárba. Mindenki rajong érte, s a különleges mikroklímával rendelkező ardenneki pályán az időjárás sokszor drámai futamot produkál.
A Belga és az utána következő Olasz Nagydíjon nagyon fontos a csapatok számára a jó szereplés, hiszen ez a kettő az utolsó két európai futam. A tengerentúli futamokon már nem lehet nagy újításokat bevetni, így mindennél fontosabb a pontszerző helyek megszerzése Európában. A Magyar Nagydíj utáni szünetben kötelező volt bezárni az üzemeket, így kiemelkedő fejlesztéseket nem tudtak a csapatok végrehajtani autóikon. A Ferrari számára, amely kitűnő szezonkezdése után júliusban tért ismét magához drága mulatságot jelenthetett a két hetes üzembezárás.
Fernando Alonso németországi első és magyarországi második helyezését követően elmondta, hogy a nyári szünetben teljesen nem fogja tudni kikapcsolni az agyát. ”Próbálok pihenni és sportolni, de legalább egyszer egy nap, lehet, hogy csak tíz percre, de már a következő belgiumi futamon fogok agyalni. Néhány balszerencsés futam után, amelyek különböző okok miatt nem sikerültek, most már jó úton haladunk.” – nyilatkozta Alonso a nyári pihenő előtt.

Az előző két futamon – Németországban és a Hungaroringen – a Ferrarinak és a Red Bullnak állt a zászló. Magyarországon a Red Bull a konstruktőri és Mark Webber révén az egyéni első helyet is átvette a McLarentől. A wokingi csapat ugyanakkor nagyon bizakodó, hiszen az utóbbi pár évben szép sikereket könyvelhetett el Belgiumban. Sokak nagy sajnálatára a pálya ördöge, Kimi Räikkönen ezúttal nem áll rajthoz, továbbra is ralis pályafutásának szenteli minden figyelmét. Pedig a finn jégember az elmúlt hat évben négyszer is dobogóra állhatott Belgiumban, kétszer a McLaren, kétszer a Ferrari színeiben. 2009-ben is ő volt az, aki a vörösök első szezonbeli győzelmét megszerezte.
A hétvége favoritja ezúttal is a Red Bull pilótái lesznek: az egyéni ponttábla élén álló Mark Webber és a harmadik helyezett Sebastian Vettel. A Hungaroringen minden összejött a vörös bikának. Átvette a vezetést a konstruktőrök között és ausztrál pilótája is az élre ugrott a Mclaren és pilótái kárára. „Nem hiszem, hogy van olyan pilóta a mezőnyben, aki ne várná Spát. Ez egy különleges pálya. Reményeim szerint szép eredményt érünk el, s hogy ez lesz-e olyan jó, mint a budapesti, még kérdés mindenki számára. Azt viszont tudom, a csapatunk készen áll.” – szögezte le Webber.
A pálya és a verseny
A pálya tulajdonosai a 2006-os évet – amikor nem rendezték meg ezt a futamot - arra használták fel, hogy felújítsák a pálya bokszait és a paddock részét (itt találhatók a csapatok szervizkamionjai és vendéglátó egységei, a motorhome-ok). Ezen kívül a célegyenes előtti kanyaron is munkálatok folytak. Az eddig bal-jobb-balos buszmegálló egy jobb-balos sikánná vált.
A pályán nagyon keményen kell dolgoznia a pilótáknak. A maximális sebesség túllépheti a 320 km/órát, miközben vannak olyan helyek, ahol csak minimális sebességgel, vagyis 50 km/órával lehet hajtani. Így ez a pálya a tradicionális pályák közül is kiemelkedik, s ez az, ami oly vonzóvá teszi ezt a pilóták szemében.
A 44-körös Belga Nagydíj augusztus 29.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 7,004 km, a teljes versenytáv 308,052 km. A pályarekordot továbbra is Kimi Räikkönen tartja 2004-ből, ideje 1 perc 45,108 másodperc.
2009-ben Kimi Räikkönen nyert, így tehát Ferrari-siker született. A finn pilóta ideje 1’23”50.995 volt. A második helyen Giancarlo Fisichella (Force India) ért célba, a bronzérmes hely pedig Sebastien Vettelé (Red Bull) lett.
|