HÍREK : Összefoglaló a Finn raliról |
Összefoglaló a Finn raliról
rallycenter.hu 2010.08.13. 16:47
Mivel rendhagyó módón nem közvetítettük honlapunkon a Finn Rallyt, így most egy hosszabb összefoglaló cikkel pótoljuk a beszámolókat.
Kezdjük rögtön az elején, egy kis ismertetővel a rallyk királyáról.
A verseny Közép-Finnországban zajlik 1951 óta, a világbajnokság részeként azonban csak 1973 óta van jelen. A vb naptár legnehezebb és legnagyobb tempójú viadala, még az ugrató is külön híres szintén nagy tempójáról, ezért látványos ugrásokat láthatnak a nézők. A versenyzők körében kiemelt presztízzsel rendelkezik, mindenki meg akarja nyerni legalább egyszer életében, és komoly tekintély, ha ez sikerül is. Érdekesség, hogy 1990-ben a spanyol Carlos Sainz volt az első nem skandináv, aki győzni tudott, előtte négy svéd győztest jegyeznek, mindenki más finn volt. A rally-legenda győzelme óta sem sok változatosság fedezhető fel: 1992 Didier Auriol (francia), 2003 Markko Märtin (észt) és 2008 Sébastien Loeb és ezúttal más skandináv állam versenyzői nincsenek is a győztesek listáján. A csúcstartó Marcus Grönholm, aki hétszer állhatott fel hazájában a dobogó tetejére.
Az idén 60 éves verseny központja szokásosan Jyväskylä városa volt, és minden a megszokott módon zajlott. A viadal szombaton ért véget, ám az évfordulót rendesen megünnepelték a finnek. Volt zenés buli, még Hirvonenék is színpadra álltak gitárral a kezükben, és az ország történetének legnagyobb tűzijátékának lehettek tanúi az érdeklődök, ami azért is különleges, mert a finnek nem hívei az e fajta felhajtásnak, de a rally egy kiváltság és a 60 év is egy tisztességes évforduló. A verseny szokásosan csütörtök- péntek-szombat zajlott.
A verseny murván zajlik, ami az erőviszonyokat illetően fontos, mivel a Ford két hazai versenyzőjével biztosabban mozog ilyen körülmények között. Ám idén sokszor gyengélkedik a csapat, így a Citroen, különösen és kivételes módon a mostanában kiemelkedően gyors Sébastien Ogier várhatta bizakodóbban a Finn Rallyt. De az otthoni környezet azért csak számít, de ez már a végjáték, addig pedig jöjjenek a szakaszok.
Neste Oil Rally 2010.07.29-31.
A versenyt Petter Solberg nyitotta kerek egy másodperccel megelőzve az első szakaszon Mikko Hirvonent. A norvég bajnok elégedett is volt: „Ideje volt menni egy jó első szakaszt végre, ugyanakkor tudtam volna még keményebb tempót is diktálni." A további sorrend Latvala-Loeb és csak ezután következett Ogier. Latvala és Loeb tizedre azonos időt autóztak, míg Kimi Räikkönen nemhogy velük, csapattársával, Ogierrel sem tudta felvenni a tempót, sem átmeneti csapattársával, Sordóval és mindössze a tőle már-már megszokott tízedik szakaszeredményt hozta.
Az időjárás-előrejelzések időközben arról számoltak be, hogy péntektől hűvösre fordul az idő, és eső is lehetséges. Az Európa nagy részét érintő hőhullám azonban nem adta meg magát, sőt sorra dőltek meg ebben az időszakban a finn melegrekordok, hűvös helyett pedig 37 fok lett hétvégén. Mikko Hirvonen azonban ekkor még arról beszélt, hogy az eső Loebnek kedvezne.
De eljött a péntek és a második szakaszt Hirvonen zárta az élen Latvala előtt. A Finn Rallyn feltámadni látszott a Ford, a két finnek meg természetesen jó érzés volt az élen állni. Solberg tartotta a két gyári Citroent, Ogier pedig továbbra sem tudott Loeb elé kerülni. Azt tudni kell, hogy a Citroen döntése alapján Sébastien Ogier és Dani Sordo helyet cserélt, és ez a hátralévő murvás versenyeken is így lesz. Ogier meglepően jó eredményei miatt mindenki arra számított, hogy a gyári autóban ez fokozódni fog. Hogy ez így történt-e, majd a további szakaszokból kiderül. Sordo a 6. helyről várta a folytatást, Räikkönen pedig egyel hátracsúszva, a 11-ről. Ismét szurkolhattunk magyar versenyzőnek, ezúttal a Szabó Zoltán-Szabó Krisztián párosnak, akik egy Mitsubishi Lancer Evo IX típusú autóval álltak rajthoz az N csoportosok között, és a második szakaszt követően összetettben a 64. helyen álltak.
8 év után ismét autóba ült a négyszeres világbajnok, egyszeres Dakar győztes legenda, Juha Kankkunen a Stobart-Ford csapat színeiben. Kizárólag a hazai pálya és a móka kedvéért próbálta ki magát ismét, de nem indult számára túl jól a verseny, mivel rögtön egy 10 másodperces időbüntetéssel nyitott. A szakértők és a szurkolók különösen nagy érdeklődéssel figyelték, hogy közte és Kimi Räikkönen között kialakul-e valamiféle verseny és ki lesz a jobb. Ezt a két versenyző is kihívásnak tekintette. A harmadik szakaszt 11,6 másodperc előnnyel Kimi várta jobb helyzetből.
A harmadik szakasz Jari-Matti Latvalának hozott változást, második helyét elveszítve a 4. pozíció jutott neki a szakasz végén. Ellenben Mikko Hirvonen tartotta tempóját, megnyerte a jukojärvi-i gyorsot és összetettben is növelte előnyét, és tempóját látva várható volt, hogy a szombaton 30 éves Hirvonen születésnapi tortája mellé a győztesnek járó díjat is könnyen megkaphatja. Petter Solberg továbbra is maga mögött tudta a gyári Citroeneket, és 2. helyre lépett előre Latvala betlijét követően. A Citroen Junior versenyzői között már tekintélyes, 42,9 másodperces különbség alakult ki, Sordo 5. míg Räikkönen 10. volt, a szakaszt szintén ilyen pozícióban fejezték be. Közöttük Sébastien Ogier, Henning Solberg (aki a Ford jövő évi autóját, a Fiesta S2000-est tesztelte), Mads Östberg és Matthew Wilson volt, Kankkunen pedig szinte teljesen azonos tempót autózott Räikkönennel, ám az időbüntetés miatt csak egy helyet tudott javítani, így a 13. helyen állt, így a kettejük külön versenye még nem hozott különösebb változást. Szabóék a 66. helyen értek célba, összetettben a 60. hely volt az övék.
Sébastien Loeb autója meghibásodott, így kétséges volt, hogy a következő szakaszokon milyen eredményt tud elérni. Ez esélyt adott Ogiernek is, hogy megelőzze alkalmi csapattársát, ugyanakkor a kocsit meg is tudják javítani az ötödik szakasz után tartandó karbantartási szünetben. „Az aerodinamika teljesen rossz. Az autót lehetetlen vezetni. Hihetetlen, lassabban kell hajtsak, mint máskor” – így panaszkodott Loeb. Mikko Hirvonen autója szintén megsérült, a szélvédője károsodott, de egyéb gondok ekkor még nem voltak ismertek.
A negyedik szakaszon azonban megtörtént a baj, Hirvonen elszenvedte pályafutása egyik legnagyobb balesetét. A finn versenyzőre nem jellemzőek a borulások, főleg nem a látványos és súlyos balesetek, ám ez igen félelmetes volt, az autó teljesen összetört, miután hatalmas tempóban érkezett az ugratóhoz és a földhöz érkezésnél eltört a kormánymű. A autó többször megpördült, míg az oldalára fordulva megállt és a versenyzők kiszállhattak. Ekkor még úgy tűnt, Hirvonen és navigátora, Lehtinen sérülés nélkül megúszták, ám utóbbinak az orvosi vizsgálatok megállapították, hogy bordatörést szenvedett. Csapattársa, Latvala saját bevallása szerint aggódott az esemény láttán, viszont innentől arra kellett koncentráljon, hogy a lehető legjobb helyzetbe hozza a pályán maradt másik gyári Fordot. Ugyan a harmadik autó is jelent volt Khalid Al Qassimivel, de az nem újdonság, hogy tőlük nagy eredményekre nem lehet számítani, így Latvala maradt a Ford csapatának egyetlen esélye, akik féltették is versenyzőjüket a túlzott nyomás miatt. Ezt a szakaszt ugyan nem nyerte meg, de összetettben visszatornázta magát a 2. helyre és hátránya minimális volt Petter Solberg mögött. A Loebnél már említett vezethetetlenség következményeképp a francia címvédő a 6. legjobb időt autózta és összetettben a Junior autóba száműzött Dani Sordo megelőzte, ráadásul Ogier is vészesen közel került hozzá, Loebnek 9,4 míg Ogiernek 9,5 másodperc állt a neve mögött. Kimi Räikkönen tartotta átlagos tempóját, Hirvonen kiesésének következménye volt, hogy a 9. helyről várhatta a következő szakaszt. Szabó Zoltánék tartották előző pozíciójukat.
A Ford csapatfőnökének véleménye a szakasz után a következő volt: „Mindkét autó dobogós helyen végzett volna, de most is meg kell nyerni a versenyt. Nem látok okot arra, hogy Jari-Matti miért ne tudná megtenni.” Wilson ugyanakkor arra következtetett, hogy az okozta Hirvonen balesetét, hogy a versenyző túlzottan messzire ugrott, ám később bebizonyosodott, hogy a kormány eltört és egyáltalán nem beszélhetünk vezetői hibáról.
Időközben az is világossá vált, hogy nem tudják folytatni a versenyt másnap sem.
Az ötödik szakasz semmi különöset nem hozott, egyedül az figyelemre méltó, hogy Dani Sordo megnyerte azt. Sébastien Loeb ennek a szakasznak a végén szervizeltethette autóját, így most még küzdött, ennek eredménye pedig az lett, hogy Ogier hajszálnyi hátránya 7,1 másodperces előnyre változott.
A hatodik szakaszt Latvala nyerte Petter Solberg előtt, összetettben pedig 0,1 másodperc volt a különbség kettejük között. A Citroen két versenyzője, Sordo és Ogier között is élesedett a csata, ám még így is érdekes, hogy még mindig Sordo volt előrébb. Sébastien Loeb problémája nem tűnt megoldottnak, Henning Solberg leszorította az összetett 6. helyére. Kimi Räikkönen a szakasz 10. helyén, összetettben a 8-on tartózkodott, de Juha Kankkunen már közvetlen mögötte állt. Szabó Zoltánék 8 helyet javítva az 52. helyen álltak, míg a Ford elvesztette Khalid Al Qassimiéket is.
A hetedik szakaszon megtörtént, amit már az előző előrevetített, Latvala újabb győzelmével az összetett élére állt, míg Ogier szintén megelőzte Dani Sordót. Egyéb rendkívüli esemény nem történt, minden más változatlan maradt.
A nyolcadikon Sébastien Loeb magára talált és megnyerte azt Ogier és Latvala előtt. A finn azonban továbbra is vezette a versenyt. A szakasz vesztese Henning Solberg lett, aki kénytelen volt feladni a viadalt. A Kankkunen-Räikkönen külön csata is változást hozott, a legenda megelőzte Kimit, amire csak azért kellett ennyit várni, mert Kankkunen rögtön a rally elején 10 másodperces büntetést kapott. Szabóék H. Solberg kiválása miatt az 51. helyen zárták a nyolcadik szakaszt.
Mindeközben Jean Todt, az FIA elnöke, aki a helyszínen tekintette meg a versenyt, mondott pár jó szót volt pilótájáról, a korábbi Forma-1-es világbajnok Räikkönenről: „Kimi nagyon bátor, hogy rallyzni állt. Úgy érezte, hogy szüksége van egy új kihívásra, új tapasztalatokra és volt elég bátorsága ahhoz, hogy szembenézzen ezzel a teljesen új fajta kihívással.”
A kilencedik szakaszt ismét Jari-Matti Latvala nyerte. Az összetett állása nem változott az élversenyzők között, így amiről érdemes beszámolni, az Szabó kettős előrelépése 49. helyre.
A tízedik szakasz Loeb sikerét hozta, ám hátránya a második leggyorsabb Ogierrel szemben így is több másodperc, és bár nem behozhatatlan, Loeb a dobogóért így is keményen meg kell harcoljon. Jari-Matti Latvala előnye ekkor kereken 10 másodperc volt összetettben Petter Solberggel szemben. A rallyból még 9 szakasz volt hátra, abból egy még a pénteki napon, így másnapra maradt az a feladata a versenyzőknek, hogy kihasználják egymás esetleges hibáit, hogy változzon a sorrend.
Kimi Räikkönen bizakodó volt és megígérte, hogy szombaton mindent megpróbál, hogy megnyerje a külön csatát Kankkunennel szemben, ám a mai napon panaszkodott autójára. „Egész nap viszonylag nehéz vezetni. Most egy kicsit változott az autó és jobban éreztem magam. Talán holnap jobban megy majd.”
A tizenegyedik szakasz Petter Solberg sikerével zárult, mögötte Loeb és Latvala azonos időt autózva végzett, az összetett állása azonban nem változott. A pénteki nap Latvala-Solberg-Ogier-Loeb-Sordo-Wilson-Kankkunen-Räikkönen-Hänninen-Rantanen tízesével zárult, Szabóék a 46. helyről várhatták a szombati folytatást.
Sébastien Loeb Latvalát dicsérte, miközben bizakodva várta a másnapot. „Jari-Matti időnként elképesztő időt autózott. Én viszont nehézségekbe ütköztem. Most a negyedik helyen állok, a különbség úgy tűnik, meglehetősen nagy. Holnap érzésből kell menni, meglátjuk mi fog történni.” Petter Solberg viszont nagyon élvezi helyzetét. „Nagyon boldog vagyok, hogy én vagyok a leggyorsabb Citroen versenyző, ráadásul privát csapatban. Nagyon közel vagyok Latvalához. Oké, a hátam mögött is közel vannak hozzám. Kemény csata lesz Latvalával. Holnap korán kell kelni, hosszú és kemény nap lesz. Meglátjuk milyen ütemben megy holnap, nekem előny lesz, hogy látom az idejét és tiszta úton megyek majd utána.” Latvala eközben meglepődött eredményén. „Azt hittem korábban, hogy én nagyon boldog leszek a második vagy harmadik helyen. Egy kicsit érdekes lesz holnap, hogy az első autó leszek a pályán, de nem számít.”
A szombati első, egyben a verseny tizenkettedik szakaszát Ogier nyitotta Latvala előtt 1 másodperc előnnyel. Solberg azonban saját bevallása szerint is elbambulta a szakaszt, amit csak a 4. legjobbként fejezett be, összetettben pedig nőtt a különbség közte és a finn között. Kimi Räikkönen viszont árokba borult, a nézők segítették vissza az útra a Citroent. Közel 10 perc telt el, mire a helyzet megoldódott, mivel azon kívül, hogy az autó összetört, két kitört kerék volt még a kár, pótkerék viszont csak egy volt náluk. Ezzel a Juha Kankkunennel folytatott külön párharca is lezárult. Kimi a balesetet könnyedén fogadta. „Ezek lesznek hébe-hóba, nem számít.” Szabó Zoltánék viszont az 69. helyen értek célba és az összetett helyüket őrizték ezzel.
A tizenharmadik szakaszon Latvala visszább vett tempójából, nem volt ugyanis érdeke, hogy őrült módon száguldozzon és kockáztasson ezen a szakaszon. A szakaszt Loeb nyerte Ogier előtt, Solberg viszont továbbra sem találta önmagát, a francia át is vette tőle az összetett második helyet.
Kimi Räikkönen közben 3,5 perces büntetést kapott, a versenyt azonban folytathatta.
A tizennegyedik szakaszon Latvala visszavette az irányítást, és 7,3 másodperces előnnyel megnyerte azt Ogier előtt. Az összetett idő kettejük között ekkor már 22,5 másodperc volt, miközben Solberg nemhogy zárkózott volna rá, megugrott a hátránya, ugyanakkor csökkenni kezdett az előnye a mögötte álló hatszoros világbajnokkal szemben. Kimi Räikkönen a versenyzésre némiképp alkalmassá tett járművel a 9. legjobb időt autózta, ám összetettben a 37. helyen állt. Szabó Zoltánék a 41. helyről várták a következő szakaszt.
A tizenötödik szakasz Citroen sikereket hozott, Loeb-Ogier-Solberg-Sordo sorrendben zárult, mögöttük végzett Latvala, aki arra panaszkodott, hogy nagyon csúszós volt az út, és a kanyarokban jelentősen vissza kellett vennie a tempóból. Összetettben ugyan 6,4 másodpercet veszített előnyéből, a helyzete továbbra is kényelmes. Nem úgy, mint Petter Solbergnek, aki 1,3 másodperccel előzi csak Loeböt. Juha Kankkunen is támadni kezdte a hetedik helyen álló Mads Östberget, így új ellenfélre talált Räikkönen kiválása után. Aki egy helyet javított az összetettben az előző szakaszhoz képest.
Közben egy néző megtalálta Hirvonenék itinerjét, ami még a balesetnél esett ki az autóból és visszavitte a Ford csapatának. A versenyző és navigátora hálából felajánlott a szurkolónak egy jegyet a jövő évi Finn Rallyra.
A tizenhatodik szakaszon Loeb-Ogier-Latvala sorrend zárult, az összetettben pedig Sébastien Ogier nem látta reménytelennek a helyzetét. „Kemény csata lesz a végén. Még bármi megtörténhet.” Helycsere történt viszont Sébastien Loeb és Petter Solberg között, és a hatszoros világbajnok előnye rögtön 6,4 másodperc lett.
A tizenhetedik szakaszt Ogier nyerte Latvala előtt, így hátránya már 10,6 másodpercre olvadt. Még két szakasz volt hátra a versenyből, és ezen mivel rendkívüli dolog nem történt, annyit lehet még megjegyezni, hogy Szabóék stabilan tartották szakaszok óta a 42. helyet, Kimi pedig feljött a 29-re.
Mikko Hirvonen pozitívan értékelte csapattársa higgadtságát, és bízott a győzelmében. „A helyzet jó. Természetesen két szakasz még hátravan, és 10 másodperc az előny, így még bármi lehetséges. De ha Ogier támad, Jari-Matti képes válaszolni. Jari-Matti sokat fejlődött és egyre inkább higgadt és biztonságosan megy. Az irány helyes.”
A következő szakaszon, a tizennyolcadikon Latvala bizonyította is, hogy képes a végsőkig koncentrálni és megnyerte a szakaszt. Ugyan csak hajszálnyi előnnyel (0,5), de Ogier előtt autózott, így arra is jó volt, hogy az összetettben nem csökkent tovább a differencia. Az utolsó előtti szakaszt megelőzően már bármelyik összetett sorrendet az élen csak egy vezetői hiba fordíthatta meg.
A verseny utolsó szakaszát Sébastien Ogier nyerte, Loeb és Latvala követte. A Finn Rallyt a Ford hazai versenyzője, Jari-Matti Latvala nyerte, aki ezzel a legfiatalabb győztese lett a finn versenynek. Mögötte sem történt változás, a második Sébastien Ogier a gyári Citroennel, harmadik pedig Sébastien Loeb lett. Petter Solberg nem tudta megőrizni a szombati napon előnyét, így be kellett érnie egy negyedik helyezéssel, amire viszont már Dani Sordo nem volt veszéllyel, a spanyol jelentősen lemaradva az ötödik lett a Citroen Junior volánja mögött. A magyar páros, Szabó Zoltán – Szabó Krisztián végül a 42. helyet őrizte meg, Kimi Räikkönen pedig 25. lett.
Az izgalmakat követően a Finn Rallyn tehát idén sem tört meg a hagyomány, Mikko Hirvonen tavalyi győzelmét követően ismét hazai siker született, és Latvala is feliratkozott az elitek listájára.
Képeket a versenyről facebook-on találtok.
A verseny végeredménye:
|
|
|
|
|
|
1 |
4 |
Jari-Matti LATVALA |
2:31:29.6 |
0.0 |
2 |
2 |
Sebastien OGIER |
2:31:39.7 |
+10.1 |
3 |
1 |
Sebastien LOEB |
2:31:55.6 |
+26.0 |
4 |
11 |
Petter SOLBERG |
2:32:00.3 |
+30.7 |
5 |
7 |
Dani SORDO |
2:33:14.6 |
+1:45.0 |
6 |
5 |
Matthew WILSON |
2:37:13.3 |
+5:43.7 |
7 |
15 |
Mads ÖSTBERG |
2:37:20.4 |
+5:50.8 |
8 |
12 |
Juha KANKKUNEN |
2:39:18.6 |
+7:49.0 |
9 |
51 |
Juho HÄNNINEN |
2:40:34.6 |
+9:05.0 |
10 |
53 |
Per Gunnar ANDERSSON |
2:41:45.3 |
+10:15.7 |
11 |
24 |
Patrik SANDELL |
2:42:04.6 |
+10:35.0 |
12 |
62 |
Toni GARDEMEISTER |
2:42:21.8 |
+10:52.2 |
13 |
21 |
Martin PROKOP |
2:44:41.8 |
+13:12.2 |
14 |
17 |
Mattias THERMAN |
2:45:21.0 |
+13:51.4 |
15 |
66 |
Marko KAKKO |
2:46:10.1 |
+14:40.5 |
16 |
23 |
Michal KOSCIUSZKO |
2:46:29.7 |
+15:00.1 |
17 |
27 |
Janne TUOHINO |
2:46:44.3 |
+15:14.7 |
18 |
40 |
Ott TÄNAK |
2:46:50.5 |
+15:20.9 |
19 |
67 |
Craig BREEN |
2:47:16.6 |
+15:47.0 |
20 |
50 |
Jukka KETOMÄKI |
2:48:18.8 |
+16:49.2 |
21 |
38 |
Hayden PADDON |
2:49:56.5 |
+18:26.9 |
22 |
73 |
Andis NEIKSANS |
2:50:05.0 |
+18:35.4 |
23 |
68 |
Roman KRESTA |
2:50:12.8 |
+18:43.2 |
24 |
46 |
Anders GRONDAL |
2:51:45.8 |
+20:16.2 |
25 |
8 |
Kimi RÄIKKÖNEN |
2:54:44.9 |
+23:15.3 |
26 |
71 |
Mikko ESKELINEN |
2:56:21.8 |
+24:52.2 |
27 |
79 |
Petri LEHTOVIRTA |
2:57:01.1 |
+25:31.5 |
28 |
39 |
Alex RASCHI |
2:57:03.6 |
+25:34.0 |
29 |
22 |
Nasser AL-ATTIYAH |
2:57:50.1 |
+26:20.5 |
30 |
34 |
Martin SEMERAD |
2:58:26.7 |
+26:57.1 |
31 |
76 |
Jukka METSÄLÄ |
2:59:33.6 |
+28:04.0 |
32 |
43 |
Reijo MUHONEN |
2:59:52.5 |
+28:22.9 |
33 |
84 |
Asko MÄKINEN |
3:00:23.3 |
+28:53.7 |
34 |
69 |
Tommi LUOSTARINEN |
3:01:34.9 |
+30:05.3 |
35 |
100 |
Victor HENRIKSSON |
3:02:34.6 |
+31:05.0 |
36 |
99 |
Jussi KUMPUMÄKI |
3:03:08.5 |
+31:38.9 |
37 |
65 |
Jarkko NIKARA |
3:03:13.2 |
+31:43.6 |
38 |
97 |
Francesco FANARI |
3:04:13.1 |
+32:43.5 |
39 |
45 |
Rui WANG |
3:04:53.4 |
+33:23.8 |
40 |
37 |
Peter HORSEY |
3:05:15.6 |
+33:46.0 |
41 |
36 |
Nicholai GEORGIOU |
3:05:58.2 |
+34:28.6 |
42 |
93 |
Zoltan SZABO |
3:07:01.7 |
+35:32.1 |
43 |
94 |
Luca HOEBLING |
3:07:25.3 |
+35:55.7 |
44 |
95 |
Miikka SALONEN |
3:08:58.4 |
+37:28.8 |
45 |
74 |
Axel LINDHOLM |
3:12:37.3 |
+41:07.7 |
46 |
117 |
Juha LAAKSONEN |
3:12:42.5 |
+41:12.9 |
47 |
88 |
Matti VIHINEN |
3:12:43.4 |
+41:13.8 |
48 |
111 |
Bader AL JABRI |
3:13:28.0 |
+41:58.4 |
49 |
85 |
Jarmo KOMSI |
3:17:13.7 |
+45:44.1 |
50 |
115 |
Arman SMAILOV |
3:17:25.0 |
+45:55.4 |
51 |
109 |
Raimo KAISANLAHTI |
3:20:08.8 |
+48:39.2 |
52 |
116 |
Kristian YRITYS |
3:20:18.4 |
+48:48.8 |
53 |
89 |
Joni PAKARINEN |
3:23:08.2 |
+51:38.6 |
54 |
108 |
Toni HARSIA |
3:24:31.7 |
+53:02.1 |
55 |
118 |
Jari KIHLMAN |
3:24:53.0 |
+53:23.4 |
56 |
114 |
Fabrizio DE SANCTIS |
3:26:59.0 |
+55:29.4 |
57 |
77 |
Mika TURKKI |
3:28:01.5 |
+56:31.9 |
58 |
72 |
Mikko LEHESSAARI |
3:33:04.7 |
+1:01:35.1 |
59 |
91 |
Mika MYLLYLÄ |
3:33:17.7 |
+1:01:48.1 |
60 |
54 |
Michel JOURDAIN |
3:38:37.9 |
+1:07:08.3 |
61 |
107 |
Kari HYTÖNEN |
3:53:39.8 |
+1:22:10.2 |
|