HÍREK : Körről körre – Magyar Nagydíj |
Körről körre – Magyar Nagydíj
f1-live.hu 2010.08.03. 09:47
Az F1-live.hu új rovatot indít, melyben az aktuális futamot eseményeit idézhetik fel Olvasóink.
Az „F1-live.hu: Körről körre” rovata most a 2010-es Magyar Nagydíjat idézi fel, amit a Red Bull ausztrál versenyzője, Mark Webber nyert.
1. kör: A startot követően Alonso azonnal megelőzte Webbert, majd az első kanyarban már a másik Red Bull versenyzőt kezdte támadni. Az élen a sorrend így a következőképpen változott: Vettel, Alonso, Webber, Massa. A McLarenek nem kapták el jól a rajtot, Hamiltont megelőzte Petrov. A további sorrend az angol mögött: Rosberg, Kubica, Barrichello, Hülkenberg alkották az első tízes bojt, utánuk pedig De La Rosa, Sutil, Schumacher, Liuzzi, Button, Kobayashi (aki elképesztő rajtot produkált a 23. helyről indulva), Buemi, Trulli, Di Grassi, Kovalainen, Glock, Senna, Yamamoto.
2. kör: Hamilton körbeautózta Petrovot. Alguersuari Toro Rossojában felforrt a motor, így kiállt a versenyből.
3. kör: Vettelé lett a leggyorsabb kör.
5. kör: Liuzzi visszacsúszott Button és Kobayashi mögé a 16. helyre.
10. kör: Vettel szorgalmasan gyűjtögette a tizedeket, ennek köszönhetően 10 kör alatt 8,5 másodperc előnyt halmozott fel Alonsoval szemben.
15. kör: Button kezdte meg a kerékcseréket, kemény keverékre váltott. Őt követte Liuzzi a boxban, akinél első szárnyat kellett cserélni. A Force India leszakadt alkatrésze miatt pályára kellett küldeni a biztonsági autót.
16. kör: Webber, Barrichello, Kobayashi és Trulli kivételével mindenki letudta a kötelező kerékcseréjét. A pitben nagy volt a kavarodás: Vettel az utolsó pillanatban vágtatott át a kerékvetőn, hogy bemehessen a boxba. Kubicát korán engedték ki, így összeütközött Sutillal. A Mercedes szerelői rosszul rögzítették Rosberg autójának hátsó kerekét, ami átpattogott a fél boxutcán, eltalálva a Williams csapat egyik emberét. Rosberg a boxutca kijáratánál leparkolt.
17. kör: A kör végén a biztonsági autó elhagyta a pályát. Di Grassi járt a boxban.
18. kör: Az új rajtot követően a sorrend a következő lett: Webber, Vettel, Alonso, Hamilton, Massa, Barrichello, Petrov, Hülkenberg, De La Rosa, Button, Schumacher, Kobayashi, Buemi, Trulli, Liuzzi, Kovalainen, Glock, Senna, Yamamoto, Di Grassi.
19. kör: Kubica visszaesett a 19. helyre, valamint vizsgálták a boxutcai incidensét Sutillal.
20. kör: Leggyorsabb kör: Webber.
21. kör: Leggyorsabb kör: Webber. 5,6 másodperc előnnyel autózott Vettel előtt. Trulli teljesítette első kiállását.
23. kör: Leggyorsabb kör: Webber. Kubica 10 másodperces „stop and go” büntetést kapott baleset okozása miatt.
24. kör: Kubica teljesítette a büntetését. Hamilton műszaki hiba miatt kiesett.
25. kör: Vettel 10 autónyi távolságra lemaradt a Safety Car mögött, az esetet vizsgálták.
26. kör: Leggyorsabb kör: Vettel. Kubica feladta a versenyt.
27. kör: A pillanatnyi sorrend Webber, Vettel, Alonso, Massa, Barrichello, Petrov, Hülkenberg, De La Rosa, Button, Kobayashi, Schumacher, Buemi, Liuzzi, Kovalainen, Trulli, Glock, Senna, Yamamoto, Di Grassi volt.
29. kör: Webber és Barrichello még kiállás nélkül körözgettek, velük ellentétben Di Grassi már a második boxkiállásán is túl volt. Vettel áthajtásos büntetést kapott, amiért a biztonsági autós fázisban túlságosan lemaradt csapattársa mögött.
32. kör: Vettel a büntetését követően Massa elé tért vissza a pályára.
33. kör: Leggyorsabb kör: Webber
34. kör: Leggyorsabb kör: Webber
36. kör: Leggyorsabb kör: Webber
39. kör: Leggyorsabb kör: Webber
41. kör: Di Grassi – Yamamoto helycsere történt az utolsó helyen, immár a japánnak nem kellett a visszapillantó tükröt figyelnie, csak a lekörözések miatt.
43. kör: Webber járt a boxban, egy célegyenesnyi előnnyel tért vissza a vezető pozícióba.
46. kör: Leggyorsabb kör: Webber
48. kör: Buemi hibájának köszönhetően Liuzzi teljesen felzárkózott rá.
54. kör: Az elmúlt néhány körben Vettel két apróbb hibát vétett Alonso üldözése közben.
56. kör: Barrichello is kilátogatott a pitbe, a többiekkel ellentétben ekkor váltott lágy keverékű abroncsra, a 11. helyről folytatta a versenyt.
60. kör: 10 körrel a futam vége előtt a pontszerző helyeken Webber, Alonso, Vettel, Massa, Petrov, Hülkenberg, De La Rosa, Button, Kobayashi, Schumacher autózott.
61. kör: Barrichello elkezdte támadni a hétszeres világbajnokot a pontszerzés reményében.
66. kör: 5 körön át tartó üldözés után a brazil meg is előzte egykori ferraris csapattársát. Schumacher a célegyenesben annyira próbálta védeni pozícióját, hogy Barrichello kis híján súrolta a falat.
68. kör: A Schumacher – Barrichello esetet vizsgálat alá vonták.
70. kör: Vettel a leintés előtt még megfutotta a verseny leggyorsabb körét. A 6. helyezett Hülkenberg mögött mindenki kapott legalább egy kört Mark Webbertől, akit elsőként intettek le 2010-ben a Hungaroringen. Második Alonso, harmadik Vettel lett. Pontszerzők: Massa, Petrov, Hülkenberg, De La Rosa, Button, Kobayashi, Barrichello. További célba érők: Schumacher, Buemi, Liuzzi, Kovalainen, Trulli, Glock, Senna, Di Grassi, Yamamoto.
|