HÍREK : Webber agyonvert mindenkit, Vettel elszúrta a lehetőséget |
Webber agyonvert mindenkit, Vettel elszúrta a lehetőséget
motorsportal.hu 2010.08.02. 10:52
Mark Webber kihasználva mások hibáját, könyörtelenül bezsebelte a futamgyőzelmet. Az ausztrál nem állt ki akkor, amikor a biztonsági autót beküldték egy a pályán maradt szárnydarab miatt, s a csapattársa ekkori kissé elfeledkezhetett egy egyértelmű szabályról.
Sebastian Vettel túl nagy hézagot hagyott ugyanis, miközben a mögötte szorgoskodó Fernando Alonsóra figyelt. Ezért a szabálytalanságért végül egy bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, amivel elvesztette esélyét arra, hogy a később kiálló Mark Webbert valaha is befogja. Pláne, hogy végül Fernando Alonso is megelőzte a kitérő során, így végül csak a dobogó harmadik fokára állhatott fel a német.
A negyedik helyen Felipe Massa, az ötödiken pedig a Renault-ban ülő Vitaly Petrov érkezett célba, akinek csapattársát a biztonsági autós periódus alatt a bokszban rosszkor engedtek útjára, ami után az érkező Adrian Sutil belehajtott az autójába. A német rögtön kiesett, míg Kubicát egy ideig még láthatták a pályán a lengyel rajongók.
A bokszban e mellett is történt egy baleset, méghozzá épp a rosszkor való kiengedés előtti pillanatokban. Nico Rosberg autójáról lerepült a jobb hátsó kerék, ami pedig önálló életet kezdett élni a bokszutcában, s a hírek szerint elsodort egy Williams szerelőt is. Rosberg természetesen rögtön kiesett a versenyből. A német megállította az autóját a bokszutca végén és kiszállt az autóból.
A hatodik helyen meglepetésre Nico Hülkenberget intették le, akinek csapattársa sokáig tartotta az ötödik pozíciót, mivel a káosz alatt nem cserélt kereket. A kiállás után Michael Schumacher mögé állt vissza a 11. helyre, ám egy meglehetősen kemény előzési manőver mellett végül is elment a hétszeres világbajnok mellett, így ő hozta el az utolsó pontot.
A hetedik célba érő Pedro de la Rosa, akit Jenson Button és Kamui Kobayashi követ. A jubiláló Sauber csapat így remek eredménnyel ünnepelhet.
A világbajnoki éllovas, Lewis Hamilton a futam első felében kiesett a küzdelemből, s Webber győzelme után az ausztrál örökölte meg az elsőséget.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Kör |
Idő |
Rajt |
1 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
70 |
Győztes |
2 |
2 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
70 |
+17.8 |
3 |
3 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
70 |
+19.2 |
1 |
4 |
Felipe Massa |
Ferrari |
70 |
+27.4 |
4 |
5 |
Vitaly Petrov |
Renault |
70 |
+73.1 |
7 |
6 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
70 |
+76.7 |
10 |
7 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
69 |
+1 Kör |
9 |
8 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
69 |
+1 Kör |
11 |
9 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
69 |
+1 Kör |
23 |
10 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
69 |
+1 Kör |
12 |
11 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
69 |
+1 Kör |
14 |
12 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
69 |
+1 Kör |
15 |
13 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
69 |
+1 Kör |
16 |
14 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
67 |
+3 Kör |
19 |
15 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
67 |
+3 Kör |
20 |
16 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
67 |
+3 Kör |
18 |
17 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
67 |
+3 Kör |
22 |
18 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
66 |
+4 Kör |
21 |
19 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
66 |
+4 Kör |
24 |
Ret |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
23 |
+47 Kör |
5 |
Ret |
Robert Kubica |
Renault |
23 |
+47 Kör |
8 |
Ret |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
15 |
+55 Kör |
6 |
Ret |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
15 |
+55 Kör |
13 |
Ret |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1 |
+69 Kör |
17 |
A rajt előtt:
Tömött lelátók a Hungaroringen.
A Lotus előkészületei.
Sebastian Vettel a rajtrácson.
Nico Rosberg: A hatodik hely rendben van, de ezzel nem lehetünk megelégedve, talán javíthatok a rajtnál.
Nico Hülkenberg: Remélem, hogy Jenson nem fogja megnehezíteni a helyzetemet, de ha jól tudok elindulni, akkor talán meg tudom őrizni a helyezésemet. Jól felkészültem a versenyre, de remélem, hogy a gumik is jól fognak üzemelni.
Ross Brawn: A pilóták különböző versenyeket futnak, és más stratágián lesznek, aztán alkalmazkodni kell a versenyhelyzethez. Teljesen más beállításokkal mennek a versenyzők, ezért volt nagy különbség közöttük az időmérőn.
Jenson Button: A 11. rajthely nem olyan rossz, és szerencsére van egy szett új gumim, azzal fogok rajtolni. Elvileg javíthatok a helyezésemem, mert a tiszta oldalról indulhatok.
Mark Webber: A rajtnál talán meg tudom őrizni a helyemet, de ha Seb elrontja a startot, akkor talán első is lehetek. Jó lenne egy kicsit bulizni.
Sebastian Vettel: Jó helyzetben vagyunk, mert ezen a versenyen a tiszta oldal sokat számít és így meg tudom védeni a helyemet. Azért vagyunk előnyben, mert nincs hosszú egyenes, ahol a riválisok ki tudnák használni az előnyeiket.
Lewis Hamiltonnak vibrál az autója, a szerelők megvizsgálják a rajtrácson, hogy mi okozza a problémát.
Sebastian Vettel kicsúszott a pályáról a felvezető körében, de nem lett baja az autónak.
Adrian Sutil: Nem olyan rossz a rajthelyem, de nem tudom, hogy mi lesz, mert biztos, hogy szűk lesz a hely. Mindenkivel számolni kell, mert lehet, hogy valaki jobban rajtol mint szokott.
Sebastian Vettel: Sokan azt mondják, hogy nem jól rajtolok, de nem érdekel. Tudjuk, hogy műszaki hiba volt a gyenge start oka, ezért biztos vagyok benne, hogy most jobban fog menni, és nem fog szórakozni az elektronika.
Őszinte(?) vallomások a Ferrari pilótáitól most az RTL Klubon!
Akik bíznak Schumacherben
A Renault már készül a pályáralépésre
Niki Lauda: A Red Bullt nem fogja senki megverni, mert nemcsak jó az autó, de a beállításai is tökéletesek. A csapat nagyon jól eltalálta az idei súlyelosztást, amiből sokat profitálnak. Több százalékot is jelent, ami a köridők tekintetében megmutatkozik.
Mark Webber: Jó lenne, ha az első kanyar után is a második helyen állnék, de nehéz lesz, mert a pálya piszkosabbik feléről rajtolok. Bízom benne, hogy minden rendben lesz és reményeim szerint nem lesz gond a versenytempóval.
Az FIA ismét legálisnak minősítette a libegő Red Bull és Ferrari szárnyakat. Jöhet a többi csapat flexibilis fejlesztése...
Norbert Haug: Jó lenne, ha most nem lenne szünet, mert akkor dolgozhatnánk az autón, és faraghatnánk a hátrányból. Két hétig nem lehet dolgozni a gépeken, de azt senki nem tiltja meg, hogy a mérnökeink dolgozzanak. Március óta fejlesztjük a jövő évi autót, és előny lehet, hogy nálunk már megtörént a leépítés, míg máshol nem.
Nagy a lemaradásunk, gratulálok a Red Bullnak.
Nico Rosberg: Nagyszerű, hogy ilyen csapattársam van, és a pályán kívül is jól mennek a dolgok. És ami még fontosabb, jól áll a jövő évi autónk!
Michael Schumacher: Néha a dolgok ellenünk fordulnak, de álljuk a sarat. Harcolni fogunk, és mindent kihozunk a lehetőségekből.
A Formula-1 vezetője, Bernie Ecclestone megszólalt csapatutasítás témában: Az emberek nincsenek tisztában a csapatutasítás fogalmával. Csapatutasítás akkor jön létre, ha két csapat összefog egy harmadik ellen. Csapaton belül azt csinálnak, amit akarnak.
A Lotus szerint hihetetlen a hangulat a helyszínen:
|