HÍREK : Bolgár Rali – A honfitársak szemével |
Bolgár Rali – A honfitársak szemével
motorsportal.hu 2010.07.23. 16:14
A WRC-sorozat hetedik fordulóját ugyan nem sikerült pontot érő helyen zárnia Kimi Räikkönennek, ám mégis sikeres hétvégét tudhatott magáénak, amikor is pénteki borulása ellenére végül az abszolút 11. helyen ért célba első aszfaltos versenyének zárónapján a finn rali-újonc.
Az alábbiakban – Rimika és Icebabe jóvoltából - arról olvashatunk, hogy honfitársai miképpen vélekednek Kimi Bulgáriában mutatott teljesítményéről:
Tomi Tuominen blogjában azt írja, Kimi megmutatta, hogy a tempójával már nincsen gond, de a megbízhatósága talán még nem az igazi. „Az első három szakaszon Kimi nagyon jól ment, azonban a negyedik szakaszon engedett a vadon hívásának és egy fa tövében landolt. A második napon nagyon egyenletes teljesítményt mutatott, elkerülve minden hibát, de az utolsó napon ismét hibázott és a bokorban kötött ki. A két „kitérőnek” hasonló volt a karakterisztikája.”
„A borulás előtt Kimi megkérte Kaitsu-t (Kaj Lindström, Kimi navigátora, a szerk.), hogy ismételje el az előző kanyarokról az itinerben felírtakat, s mindeközben egy némileg késői fékezés miatt C4-ese elhagyta az utat. Kimi koncentrációja csupán egyetlen pillanatra lazult, ám ennek komoly következménye lett. Ugyanígy, késői fékezés miatt történt a mexikói borulás, és a svédországi kisiklás is. Mexikóban a következmények drámaiak voltak, miután az autóját lehetetlen volt rendbehozniuk a Citroen szerelőinek, ott Kimi versenye véget is ért. Mindezek ellenére a finn tempója Bulgáriában elképesztő volt.”
„Néhányan máris ujjal mutogatnak Hirvonenre és Latvalára, amiért Kimi több szakaszon maga mögé utasította őket. Ami egyrészről jogos, azonban szem előtt kell tartani, hogy egy Fordban ülve Kimi sem ért volna el ilyen eredményeket, sőt ezzel a Forddal még Loeb sem tudott volna nyerni…”
Finnországban a feltételek kicsit mások lesznek.
Touminen már korábban megjósolta, hogy a szezon közepére Kimi benne lesz az top ötben. „A következő verseny nagyon szoros lesz. A végsebesség egészen más itt, mint a többi országban. Itt szinte repülnek az autók. Magam is megtapasztaltam 2004-ben, és végül magam is a bokorban landoltam.”
Kaj Lindström ekképpen foglalta össze legutóbbi versenyét Kimivel:
„Nem a 11. hely volt a célunk, amikor elutaztunk Bulgáriába. Azonban nagyon sok pozitív hozadéka volt ennek a hétvégének: a sebességünk megvolt, szégyen, hogy egy kis hiba, amelynek súlyos következményei voltak pénteken tönkretette a jó eredményeinket” – írja Kaj.
„Kimi egy kicsit később fékezett az ideálisnál egy éles jobb kanyarban. Az adott helyzetben mindent megpróbált, amikor érezte, hogy az autó nem fogja bevenni a kanyart megpróbálta kézifékkel menteni a helyzetet, de már nem volt mit tenni. Akkor a 4. helyről estünk ki, de a szuperrali-szabálynak köszönhetően folytatni tudtuk a versenyt, azonban - a 10 perces büntetés, és a hiba következtében - az esélyünk végleg elszállt arra, hogy jó eredményt érjünk el Bulgáriában...”
„Ebben a szezonban még mindig a tanulás a legfontosabb célunk, és itt megint okosabbak lettünk az itinerünk és a tempónk tekintetében. Mindössze hat versennyel a hátunk mögött képesek voltunk a legjobbakkal azonos tempót menni.”- dicsérte Kimit a navigátora.
„Nagyon jó dolognak tartom, hogy a szerelők képesek voltak újra formába hozni a kocsit, hogy folytathassuk a versenyt szombaton, és különösen vasárnap lehettünk elégedettek, amikor sikerült új beállításokat találnunk az autón, amelyek nagyon jól feküdtek Kiminek. Tisztán érzékelhető volt,ahogyan egyre jobban és jobban ment neki a vezetés. A két utolsó szakasz során egyet értettünk abban, hogy ezek a beállítások lesznek majd a megfelelőek a Német Rali meglehetősen koszos aszfaltjára is.”
„De előtte még Finnországban versenyzünk. A csapat felállás változik, Sebastien Ogier a gyári csapatban versenyez, Dani Sordo pedig, aki a lappföldi Arctic Raliból már ismerős csapattárs és jó haver, mellettünk lép pályára. A finn rali előtt még tesztelünk kedden és szerdán, majd nagy lendülettel vágunk neki a hazai versenyünknek. Számunkra - éthető okoból - mindig kellemes dolog Finnországban vezetni, és néhány szakaszt tavalyról már ismerünk is.”- zárta blogját Kimi navigátora.
A versenysorozat következő állomása tehát az idén 60. évfordulóját ünneplő Finn Rali lesz, július 29-e és 31-e között, Jyväskylä legendásan kanyargós, erdei pályáján, amely versenyre máris 102 indulót regisztráltak eddig - a nagy visszatérővel Juha Kankunnennel és egyéb finn csillagokkal együtt -, csak a WRC osztályban 15 induló autó lesz. Tehát a gazdasági válság ellenére sem számíthatnak veszteséges futamra a szervezők. A versenynaptár klasszikusának tartott, az ezer tó országának ralifutama semmit nem veszített varázsából.
A nevezési listán van természetesen Sebastien Loeb a Citroen csapatból, csapattársaként pedig a gyári alakulatnál először versenyző Sebastien Ogiert jelölték. A Junior csapat egyik versenyzője a helyi szupersztár, Kimi , míg a másik autóban ezúttal Dani Sordo foglal majd helyet.
A tavalyi győztes Mikko Hirvonen és csapattársa, Jari-Matti Latvala szeretnék kihasználni a hazai előnyt, hogy a Ford csapat újra győzni tudjon, Khalid Al Qassimi pedig a harmadik gyári Fordot vezeti majd.
A Stobart csapat négy Ford Focus-szal indul Finnországban: kettő a két versenyzőjükkel, Henning Solberggel és Matthew Wilsonnal a volánnál, a másik két autóban pedig a helyi hős, Mattias Therman, és egy nem kisebb személyiség, mint a négyszeres világbajnok Juha Kankkunen ül, ak itt, hazai pályán tér vissza a WRC-be. A nem gyári autók között természetesen ott van Petter Solberg Citroenje és a norvég Mads Ostberg, aki ismét indul a saját Adapta-Subaru Impreza WRC-jével.
A Finn Rali - hivatalos nevén, Neste Oil Rally Finland - híresen gyors murvás pályán zajlik, így minden bizonnyal július utolsó hétvégéje is bőven tartogat majd izgalmakat Kimi rajongóinak.
A Citroen csapat fontos bejelentést tett a héten: 2011-re Sebastien Loeb-bel hosszabbítottak, fiatal honfitársa, Sebastien Ogier pedig 2011-től a gyári csapatot erősíti majd (kontraktusa 2013-ig szól). Kimi jövő évi helyéről egyelőre biztosat nem tudhatunk, azonban egyre valószínűbb, hogy 2011-ben is a WRC-sorozat mezőnyében szurkolhatunk majd kedvencünknek.
|