HÍREK : Mark Webber az élen Fernando Alonso előtt |
Mark Webber az élen Fernando Alonso előtt
motorsportal.hu 2010.07.09. 17:43
A Red Bull pilótája, Mark Webber végzett az élen a Brit Nagydíj második szabadedzésén. Az ausztrál versenyző mögött a Ferrari menője, Fernando Alonso, valamint saját csapattársa, Sebastian Vettel volt a leggyorsabb.
Bár a Ferrarinak elviekben nem fekszik a pálya, és a hozzájuk jobban illő szuperlágy gumik sincsenek jelen, Alonso második helyét megerősíti csapattársa, Felipe Massa negyedikje, még ha azt nyolc tizedes hátrányával egyetemben is érte el.
A brazil mögött a két Mercedes, Nico Rosberg és Michael Schumacher végzett. Kettejük között is hasonlóan nagy az űr. Míg Rosberg befért egy másodperc alá, a hétszeres világbajnok az 1,5-öt súrolja.
Mögöttük Petrov, Hamilton, Sutil és Barrichello volt a leggyorsabb.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Hátrány |
1 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
1:31.234 |
|
2 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:31.626 |
0.392 |
3 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:31.875 |
0.641 |
4 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:32.099 |
0.865 |
5 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:32.166 |
0.932 |
6 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:32.660 |
1.426 |
7 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:32.745 |
1.511 |
8 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:32.757 |
1.523 |
9 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:32.787 |
1.553 |
10 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:32.967 |
1.733 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1:33.019 |
1.785 |
12 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
1:33.164 |
1.930 |
13 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:33.200 |
1.966 |
14 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
1:33.402 |
2.168 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1:33.728 |
2.494 |
16 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:33.836 |
2.602 |
17 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
1:34.051 |
2.817 |
18 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1:34.643 |
3.409 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1:35.465 |
4.231 |
20 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1:36.237 |
5.003 |
21 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:36.553 |
5.319 |
22 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
1:37.019 |
5.785 |
23 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
1:38.303 |
7.069 |
24 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1:42.901 |
11.667 |
Az események időrendi sorrendben:
16:30 Az ausztrál versenyző maradt az élen.
16:25 Mark Webber autója a garázsban vesztegel, miközben az ellenfelek róják a köröket. Mellette Heikki Kovalainennek gyűlt meg a problémája a technikával, akinek autója megállt a pálya szélén. Rádió: "A szervo nem működik megfelelően, és a hidraulikus rendszerrel is problémám van."
16:05 Fernando Alonso csatlakozott az 1:31-es táborhoz, és rögtön a második helyen találta magát. Megérkezett az elejére, csapattársa, Felipe Massa is, aki azonban komoly időhátrányban van.
15:56 Előkerültek a lágyabb keverékek, jönnek a gyorsabb köridők. Mark Webber máris 1:31 alját célozta.
15:40 Fernando Alonso feljött másodiknak, amivel hátrébb tolta Sebastian Vettelt, aki a hírek szerint fékproblémákkal küszködik.
15:32 Mark Webber leszorította a köridőt 1:32 alá, miközben csapattársa csatlakozott mögéje. A „levetett kasztnival” köröző Webber egyelőre remekel, míg Vettel fél másodperc hátrányban van. Próbált javítani, azonban megcsúszott, ami után panaszkodott az autójára, majd a bokszba gurult.
15:21 Webber rögtön megfutotta a hétvége legjobb idejét: 1:32.118.
15:20 Bár egyelőre messze elmaradnak még a délelőtti eredménytől, 20 perc elteltével a Ferrari gárdája az élen. Beszédes, hogy Rubens Barrichello a harmadik, azonban érkezik Mark Webber…
- A Sky televízió informátora szerint egyértelműen elfogyott Bruno Senna támogatói pénze, ezért cserélték le őt.
- Timo Glock nyilatkozott a Sky televíziónak: Nagyon sok szponzorunk eljött, ezért különleges a csapat számára.
Az új aero csomag bevált, az első szabadedzésen. A 10. helyre pályázunk a konstruktőrök versenyében, mert sok pénzt hoz a konyhára. Nehéz a kezdet és rögös az út, de haladunk.
A délelőtti problémáról:
Kifolyt a benzin az autómból az első szabadedzésen, ki kellett szedni a tankot, emiatt nem sokat tudtam menni, pedig a pálya új.
Az versenypálya újításáról:
Az aszfaltcsík nem tetszik, nem angolos, de ez van, ezzel kell élni. A régi sokkal szebb volt.
Az abbey-i rémről:
A bucka veszélyes lehet, különösen, ha sok benzin van az autómban, és fura, hogy egy új szakaszon ilyenek vannak.
Az esélyekről:
Nem tudjuk, hogy mire számíthatunk, de bízunk benne, hogy javítani tudunk, és szeretnénk megverni a Lotust. Kár, hogy a Toyota kiszállt, pedig már feltornázta magát, de most is harcolni fogunk és nem adjuk fel. Tudjuk, hogy milyen irányba kell haladni.
|