Egy évvel korábban számos újítást, szabályváltoztatást azért vezettek be a Száguldó Cirkuszban, hogy a versenyek látványosabbak, izgalmasabbak legyenek, több legyen az előzés. Nos, ebből nem sok valósult meg. Az Előzési Munkacsoport (OWG) ajánlásai alapján létrehozott 2009-es szabályváltozások a Williams technikai igazgatója szerint főként azért nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, mert nem számoltak a kerékburkolati elemekkel.
- Szakembereink szerint a kerékburkolati elemek megzavarják a légáramlatokat a követők számára – mondta Sam Michael. - Az elemek 2010-es betiltása előrelépést hozhat, de önmagában ez nem lesz elég a látványos versenyekhez. Több, apróságnak tűnő dolgon kellene változatni, hogy az egész kiadjon egy olyan csomagot, amely az előzéseket segíti. Jó irányban indultunk el, de ennél több kell - jelentette ki a szakember.
A szeminárium célja az volt, hogy mindenki javaslatot tegyen arra, hogyan lehetne gyakoribbá tenni az előzéseket. Az elhangzottakból egy jelentés készült, a szakértői csoport azt feldolgozza. A helyszínen Michael Schumacher, Gil de Ferran, Hermann Tilke, a már említett Sam Michael és Clive Bowen is jelen volt a grandprix.com információja szerint.




Súgó